ΚΠΑ Πλ. Αττικής… – 4
…ΚΠΑ
Καισαριανής…. 0
δεν
μαθαίνουμε τίποτα
…γιατί…
δεν
θυμόμαστε τίποτα
δεν πρόκειται
για το αποτέλεσμα ποδοφαιρικού αγώνα μεταξύ των δύο (2) υπηρεσιών
ούτε για ένα ιδιόμορφο συναδελφικό « ανταγωνισμό» που αναφέρεται σε
διαφορά απόδοσης σε στόχους που έθεσε η Διοίκηση (!;!;!)
(αναφερόμαστε στη
άνισομέρεια των συνθηκών εργασίας των συναδέλφων μας στις Υπηρεσίες πρώτης
γραμμής
και πιο συγκεκριμένα
στην τεράστια διαφορά του διαθέσιμου, σε κάθε υπάλληλο , χώρου για την
καθημερινή εργασία του.)
Θα ήταν παράλογο να απαιτήσει κάποιος από τη
εκάστοτε Διοίκηση να εξασφαλίσει τις ίδιες συνθήκες εργασίας σε όλους τους
Υπαλλήλους όταν οι υπηρεσίες αυτές στεγάζονται σε δεκάδες κτήρια ανά την
ελλάδα. Είναι ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΟΜΩΣ να υπάρχουν ενιαία κριτήρια στην επιλογή
των κτηρίων που ενοικιάζονται ή εν
κατακλείδι να υπάρχουν κάποιες ελάχιστες προυποθέσεις που να ικανοποιούνται σε
όλα τα κτήρια που ενοικιάζονται από τον ΟΑΕΔ .
Αυτά
τα κριτήρια δεν θεσμοθετήθηκαν από τις προηγούμενες Διοικήσεις και η σημερινή
δια
της αδράνειας ( ..δεν βαριέσαι βρε
αδελφέ…)
και
της διολισθήσεως (.. άστο
για αργότερα..)
φαίνεται να υιοθετεί τις ίδιες πρακτικές και αντιλήψεις που έχουν οδηγήσει
σε αδιέξοδα.
Γιατί
περιδιαβαίνοντας τα ενοικιαζόμενα κτήρια η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι η
επιλογή τους έγινε τυχαία -είναι ακατανόητη
και προκαλούν πλήθος ερωτηματικών για το πώς και γιατί αυτών των
επιλογών.
-
Αρκετά είναι ενεργοβόρα με τεράστιες
επιφάνειες υαλοπινάκων με προβλήματα στη
θέρμανση και στον δροσισμό με αποτέλεσμα να δημιουργείται αφόρητο κλίμα στους
χώρους εργασίας.
-
Άλλα
είναι σε κεντρικά σημεία των δήμων και ορισμένα σε μειονεκτική αν όχι
ακατάλληλη θέση
-
ενώ
σε αρκετά από αυτά αφού νοικιαστούν εντοπίζονται προβλήματα λειτουργίας –
εργονομίας και εκ των υστέρων δαπανώνται κονδύλια για επισκευές που όμως
γίνονται σε ξένες ιδιοκτησίες (!;!;!). (1)
Ακραίο
φαινόμενο όσον αφορά την φιλοσοφία επιλογής θέσης είναι, η σύγκριση της θέσης του ΚΠΑ 2 Αθήνας
που ευρίσκεται σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας ( Χαυτεία / Σταδίου) και του ΚΠΑ 2 Πλ. Αττικής που είναι «χωμένο» κάπου
κοντά στη Κωνσταντινουπόλεως
(για να το χαιρετούν τα τραίνα..) .
Την
προηγούμενη περίοδο , των διακυβέρνήσεων Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, δεν υπήρξε σχεδιασμός και δεν συγκεκριμενοποιήθηκαν κριτήρια στην
επιλογή των ενοικιαζόμενων κτηρίων. Είναι όμως απαραίτητο σήμερα, η αλήθεια
είναι υπό πολύ δυσμενέστερες συνθήκες, να επιλυθούν τα μακροχρόνια προβλήματα διοίκησης
και οργάνωσης σε αυτόν τον τομέα . Αυτό διευκολύνεται από το γεγονός ότι
υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις που είναι και περισότερο οικονομικές λόγω
της κρίσης που μαστίζει την ενοικίαση επαγγελματικών χώρων .
Είναι
λοιπόν υποχρέωση της Διοίκησης και των εργαζομένων να συζητήσουν, να εφεύρουν
και να επιβάλλουν ένα είδος κανονικότητας και αρμονίας στον τρόπο με τον οποίο
ενοικιάζονται κτήρια που στεγάζουν Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ. Γιατί οι χώροι που
εργαζόμαστε δεν μπορεί να είναι μόνο τα «τετραγωνικά μέτρα» αλλά και χώροι
άνετης – ανεπιτήδευτης καθημερινότητας που θα υποβοηθούν την πολύ σοβαρή
δουλειά που παράγεται. Σήμερα που αποδομείται η έννοια του συλλογικού
συμφέροντος χρειαζόμαστε κτήρια με την
μεγιστοποίηση της εργονομίας και την εξασφάλιση αρίστων συνθηκών εργασίας και
να ισχυροποιούνται οι κοινωνικοί δεσμοί μεταξύ των συναδέλφων.
Είναι
εκτός συζήτησης η υποχρέωση της Διοίκησης να μεταφέρει τις Υπηρεσίες της σε ιδιόκτητα κτήρια ή σε κτήρια άλλων δημόσιων
φορέων, γιατί πρωτίστως οι εργαζόμενοι ωφελούνται από την εξοικονόμηση δημόσιων
πόρων, εφόσον εξασφαλίζονται οι ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας και η άνετη
πρόσβαση των ανέργων.
Το
θέμα της κατάρτισης των κριτηρίων είναι ανεξάντλητο, όμως
Ξεκινώντας από τα μη μετρήσιμα κριτήρια δηλ.αυτά
που δεν ποσοτικοποιούνται, είναι προφανές ότι σήμερα δεν συσχετίζεται ο ρόλος
των συγκεκριμένων κτηρίων με την χωροθέτησή τους και δεν υπάρχει πολιτική που
να σηματοδοτεί την επιλογή θέσης . Κατ’ αρχήν θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί το
δίλημμα του περιορισμού του κτηρίου αποκλειστικά στον χρηστικό του ρόλο (;) ή της δημιουργίας
του δημόσιου περιβάλλοντος λόγω του κτηρίου. Πιστεύουμε ότι επιβάλλεται το
δεύτερο και ότι στην σημερινή συγκυρία της εκρηκτικής ανεργίας, ο Δημόσιος
Φορέας (ΟΑΕΔ) που επιφορτίζεται με την αντιμετώπισή της πρέπει εμφανώς
και ευδιάκριτα να δηλώνει την παρουσία του.
Πρέπει
τα κτήριά του να αναδεικνύουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους, να επηρεάζουν αλλά
και να επηρεάζονται από τον κοινωνικό περίγυρο.
Να
είναι λειτουργικά, ο άνεργος να έχει άνετη πρόσβαση σε αυτά, να είναι σημεία
αναφοράς στην πόλη και γιατί όχι να αποτελούν «κτήρια γοήτρου»
που υπηρετούν αποτελεσματικά την πολιτική «προώθησης της Απασχόλησης».
Όσον
αφορά τα μετρήσιμα στοιχεία, δηλ. την επιφάνεια που χρειάζεται κάθε
εργαζόμενος, είναι λίγο πιο σαφή τα κριτήρια καθ’ όσον υπάρχει και σχετική
Νομοθεσία που ορίζει τα ελάχιστα μεγέθη. Η ιδιομορφία των ΚΠΑ όπου η προσέλευση
του κοινού έχει μεγάλες διακυμάνσεις χρονικές αλλά και τοπικές (τουριστικές περιοχές) εισάγει επιπλέον παραμέτρους και δεν
είναι δυνατόν να προσδιοριστεί και να εξαχθεί γενικός κανόνας απαιτούμενων ανά
εργαζόμενο τετραγωνικών μέτρων.
Όμως
οι αποκλίσεις ανά ΚΠΑ, στον διατειθέμενο ανά εργαζόμενο χώρο, που παρατηρούνται είναι μεγάλες και η σημερινή
Διοίκηση είναι υπόλογη για την συνεχιζόμενη
ανισομέρεια. Οφείλει να μεριμνήσει άμεσα και να φροντίσει για την μετακίνηση
των ΚΠΑ ώστε οι εργαζόμενοι να απολαμβάνουν ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας . (
γιατί
…οι
διαφορές είναι μεγαλύτερες από το 4-0..)
Εκτός
από τα κτίρια που ενοικιάζουμε υπάρχουν και οι Σχολές οι οποίες έχουν τεράστια
προβλήματα συντήρησης και λειτουργίας και παρά το γεγονός ότι αποτελούν
πολύτιμο εργαλείο στην επιθετική πολιτική του ΟΑΕΔ στο χώρο εργασίας αφήνονται
στην τύχη τους.
Το
ίδιο ισχύει και με τα κτήρια που στεγάζονται οι ΒΝΣ.
Απαιτείται
μία γενναία αύξηση του προυπολογισμού
των Τεχνικών Έργων ώστε να αντιμετωπιστούν έγκαιρα οι βλάβες και οι φθορές στην
ακίνητη περιουσία του ΟΑΕΔ. (2)
Το
θέμα δεν εξαντλείται από τα παραπάνω όμως η ανίχνευση και καταγραφή όλων αυτών
των πολυδιάστατων παραμέτρων ( οικονομικά
στοιχεία-επιφάνεια- θέση κλπ ) που συγχρόνως δημιουργούν εκρηκτικούς
συσχετισμούς είναι απαραίτητη ώστε να προσδιοριστούν τα βασικά στοιχεία
επιλογής κτηρίων προς ενοικίαση. (3)
Η
ενοικίαση των κτηρίων αποτελεί δημόσια δαπάνη και πρέπει να γίνεται με
διαφάνεια και παραδεκτά κριτήρια….
αριστερή παρέμβαση
εργαζομένων
στον ΟΑΕΔ
(1) Είναι αναμενόμενο να απαιτηθούν μικροεπισκευές, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις
να ενοικιάζουμε ένα κτίριο και το εύρος
των εργασιών είναι τέτοιο ώστε ουσιαστικά το φτιάχνουμε για να λειτουργήσει το
ΚΠΑ.
(2) Ενώ υπήρχε αδυναμία δέσμευσης κονδυλίων για την εργολαβία συντήρησης ΚΕΤΕΚ της επαρχίας, την ίδια περίοδο δαπανούσαμε ποσά για την επισκευή μόνωσης ενοικιαζόμενου κτηρίου . { εξετάστηκε
επισταμένα η μετακόμιση (;;;)}
(3) Η παραμονή του ΚΠΑ2 Αθήνας σε ένα από τα πιο ακριβά σημεία της Αθήνας
και σε κτίριο μεγαλύτερο των αναγκών του, αποτελεί άλλο ένα δείγμα ασυναρτησίας
μεταξύ στόχων – σχεδιασμού- πολιτικής
και εν τέλει φαινόμενο κακοδιοίκησης.
Συμφωνω και επαυξανω!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επιτροπη στεγασης ξερουμε οτι δεν ακουει, η Διοικηση γιατι δεν ακουει?