ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Αθήνα
19-6-2018
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.
Συναδέλφισσες/οι,
Καλωσορίζουμε
την ανακοίνωση της μεταλλαγμένης ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών σε «Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών
Ο.Α.Ε.Δ.» (ΑΚΕ ΟΑΕΔ). Δυο χρόνια μετά την εκλογή Προεδρείου της ΟΕΛ και λίγες
ώρες πριν την ανάδειξη νέων Δ.Σ. των Περιφερειακών Συλλόγων και των
αντιπροσώπων για το Συνέδριο μας, εξέδωσε επιτέλους ΜΙΑ ανακοίνωση!
Η ανακοίνωση
κάνει μια διαπίστωση στην εισαγωγή της ότι τα τελευταία 2-3 χρόνια ο θεσμός
Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. βρίσκεται στην χειρότερη φάση λειτουργίας του. Φαίνεται ότι
το 2013 πέρασε στην λήθη για την παράταξη ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ. Να τους θυμίσουμε τι
έγινε τότε; Κατάργηση των ΕΠΑ.Σ..
Σύσταση σχολών κατάρτισης ΣΕΚ, διάλυση του
θεσμού της Μαθητείας από δυικό σύστημα 4 εξαμήνων πρακτικής άσκησης σε σύστημα
κατάρτισης με δυο εξάμηνα πρακτικής χωρίς την χορήγηση πτυχίου ειδικότητας. Διαθεσιμότητα- απόλυση 117 εκπαιδευτικών
κλάδου ΔΕ που οδήγησε για πρώτη φορά
μετά από δεκαετίες στην απόλυση δημοσίων
υπαλλήλων. Και όταν είδαν το τέλος μας έδωσαν ενός έτους παράταση όχι γιατί
εκτιμήθηκε ο θεσμός μαθητείας των ΕΠΑ.Σ. αλλά γιατί στόχευαν στο μεταβατικό
διάστημα από τις ΕΠΑ.Σ. στις Σ.Ε.Κ. για την «ομαλή» συνέχεια. Οι απόλυτοι εκφραστές αυτής της πολιτικής
έρχονται τώρα και μας κουνάνε το δάκτυλο! Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε
για σχοινί.
Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά:
Η συμμετοχή του νυν Προέδρου της ΟΕΛ
σε διυπουργική επιτροπή αφορούσε το «Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας» που ξεκίνησε
στα τέλη του 2015 και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2016 και συνδέονταν με την
πρακτική άσκηση και τις διαδικασίες υλοποίησης της και όχι με τα συστήματα
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Δεν υπήρξε
καμία παραίτηση. Αντίθετα τέθηκαν όλα τα θέματα που αφορούσαν τον κλάδο με
κυρίαρχη διαφωνία τον τρόπο λειτουργίας των Ομάδων Υποστήριξης Μαθητείας (ΟΥΜ)
για την οποία η Ο.Ε.Λ. αλλά και η Αγωνιστική Συσπείρωση εξέδωσε ανακοινώσεις
από τον Ιανουάριο του 2016 γνωστοποιώντας τα πάντα για το επίμαχο αυτό θέμα και
παίρνοντας θέση για αυτό. Που ήταν τότε η ΑΚΕ ΟΑΕΔ ή ΔΑΚΕ; Απούσα και
άφωνη. Στις γενικές συνελεύσεις που έρχονται θα μιλήσουμε με ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ!
1. Ως εκλεγμένοι πριν την ανάδειξη του παρόντος
προεδρείου της Ο.Ε.Λ. ο συνεχής και επίμονος αγώνας μας πέτυχε στο Εθνικό
Στρατηγικό Σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) που
δημοσιεύθηκε το 2016, να αναδειχθεί ο ρόλος της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. (σελ. 17-20,
51-55, 61-66). Βασική παράμετρος αυτών των ενεργειών ήταν η συνέχιση της
λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. μέχρι το 2022 που αποτελεί
ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΌ ΤΟΝ
ΝΟΜΟ 4186. Έτσι τον Ιούνιο του 2016 με τον νόμο 4386/2016 σύμφωνα με ότι
προέβλεπε το Στρατηγικό Σχέδιο για την ΕΕΚ νομοθετήθηκε η συνέχιση της
λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. μέχρι το 2022. Από τότε είχαμε επισημάνει ότι κατάσταση
αυτή έδωσε και δίνει προοπτική στις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας αλλά ο στόχος μας για
συνέχιση και αναβάθμιση της λειτουργίας του συστήματος Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ
συνεχίζεται αμείωτος. Υπενθυμίζουμε
επίσης ότι στον χρόνο αυτό και εντός του 2015-2016 επανήλθαν οι διαθέσιμοι προς απόλυση συναδέλφισσες και συνάδελφοι μας
στα σχολεία τους και μάλιστα με αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους κατά τον χρόνο
διαθεσιμότητας τους, ενώ παράλληλα αρκετοί από αυτούς και άλλοι μετατάχθηκαν σε
ανώτερους κλάδους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Αιτήματα ζωής
για ανθρώπους που είχαν χάσει το δικαίωμα στην εργασία και στην προσωπική
τους ανάπτυξη και που οι πολιτικοί φίλοι
της ΑΚΕ –ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ που καλύπτουν την παράταξη τους ως ακραιφνείς
ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ τους είχαν στείλει στον
καιάδα…
2. Μετά από όλα αυτά η παράταξη της
(ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ) με την θετική ψήφο της ψήφισε το νέο προεδρείο της ΟΕΛ,
προφανώς εκτιμώντας τα όσα παραπάνω έγιναν. Τώρα έρχεται λίγες μέρες πριν τις εκλογές
να αντιστρέψει την πραγματικότητα. Χρησιμοποιεί ανακρίβειες ψεύδη και κομματική σκοπιμότητα για να διακηρύξει
ότι η Μαθητεία δεν πάει καλά, γιατί ο
Πρόεδρος της ΟΕΛ που συμμετείχε στην διυπουργική για την Μαθητεία, δεν έκανε
καλά την δουλειά του.
Ψεύδος πρώτο:
Οι εγγραφέντες μαθητές το σχολικό έτος 2017-2018 είναι περίπου 9500 και όχι
6700 όπως διατείνονται στην ανακοίνωση.
Ψεύδος δεύτερο:
Η σύγκριση των μαθητών που φοιτούσαν το 2013-2014 δεν αφορούσε τον νόμο
4186/2013 γιατί αυτός δημοσιεύθηκε στις 17-9-2013 που σημαίνει ότι οι εγγραφές
είχαν ολοκληρωθεί και η εφαρμογή του
συνδέονταν με το σχολικό έτος 2014-2015.
Ψεύδος τρίτο: Αν
μελετούσαν τα στοιχεία των μαθητών που εγγράφηκαν μετά την εφαρμογή του νόμου
4186 δηλαδή το σχολικό έτος 2014-2015 (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ 2014-2015) θα
διαπίστωναν ότι το σχολικό έτος αυτό οι εγγραφές στις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του
Ο.Α.Ε.Δ. ήταν περίπου 5000 μαθητές στην Α΄ τάξη. Ο ίδιος ακριβώς μαθητών 5100
ήταν και την «αποφράδα» κατά την ανακοίνωση τους χρονιά 2017-2018!
3. Ας τους θυμίσουμε λοιπόν για μια άλλη
φορά ότι το τοπίο στον χώρο της Μαθητείας έχει αλλάξει μετά την υλοποίηση της
τάξης Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. που αποτελούσε βασική μνημονιακή δέσμευση για
επέκταση του θεσμού σε όλη την Επαγγελματική Εκπαίδευση και θεσμοθετήθηκε το
2013. Ας τους θυμίσουμε ότι λειτουργούμε
σε ένα πλαίσιο ανταγωνιστικό και ότι η ΟΕΛ και η Αγωνιστική Συσπείρωση έχει
επεξεργαστεί ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης τους θεσμού της Μαθητείας του
Ο.Α.Ε.Δ. γεγονός που σφραγίστηκε με την ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης
της ΟΕΛ αρχές του 2017. Που ήταν τότε η ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ; Ως γνωστό ψήφιζε τις
προτάσεις του προεδρείου της ΟΕΛ που τώρα θυμήθηκε να καταγγείλει. Ήξερε τι
ψήφιζε ή πιάστηκε εξαπίνης ως συνήθως;
4. Η ΟΕΛ για την πρακτική άσκηση για 1η
φορά ζήτησε από την Διοίκηση και πέτυχε την συγκρότηση μικτής επιτροπής. Η
επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της και σύμφωνα με δήλωση της Διοικήτριας του ΟΑΕΔ
αναζητείται νομική φόρμουλα για την αμοιβή των ελέγχων. Ως ΟΕΛ καταθέσαμε την πρόταση μας στην επιτροπή η
οποία κοινοποιήθηκε με ανακοίνωση μας τον Μάρτιο του 2018. Ποια είναι η άποψη
της ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ ; Διάβασε, μελέτησε την ανακοίνωση; Γιατί δεν κάνει σχόλια;
Που διαφωνεί; Που συμφωνεί; Πάλι απούσα; Πάλι άφωνη; Ωστόσο μας κουνάει και το
δάκτυλο! Εδώ λέμε ΕΛΕΟΣ από την ανυπαρξία τους.
5. Η ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ ξεχνάει ότι αρχές του
2017 έγινε Γενική Συνέλευση της ΟΕΛ με θέμα τις Πειραματικές ΕΠΑ.Σ. τύπου ΕΕΣΤΥ
και εκδόθηκε ομόφωνη απόφαση που αντιδρούσε σε αυτή την εργαλειακή χρήση των
ΕΠΑ.Σ. ΟΑΕΔ. Παράλληλα στο κείμενο της απόφασης ομόφωνα υπήρξε αναλυτική
πρόταση για τις Πειραματικές ΕΠΑ.Σ. με στόχο την αναβάθμιση του υπάρχοντος
συστήματος αξιοποιώντας την εμπειρία των ΤΕΕ Α΄ Κύκλου. Που ήταν πάλι η
ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ. Ξέχασε τι ψήφιζε; Δε ήξερε; Πάλι απούσα; Ωστόσο συνεχίζει και
κουνά το δάκτυλο χωρίς να έχει άποψη και θέση για το θέμα.
6.
Η ανακοίνωση αναφέρεται σε μια σειρά από θέματα όπως η διοικητική
γραφειοκρατία, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, η έλλειψη τακτικού
εκπαιδευτικού προσωπικού και άλλα. Για μια ακόμη φορά διαπιστώνεται ότι η ΑΚΕ-ΔΑΚΕ
ΟΑΕΔ δεν αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα. Ο δημόσιος τομέας ήταν αυτός που
δέχθηκε το μεγάλο πλήγμα της συρρίκνωσης
της υποστελέχωσης και των οικονομιών κλίμακας λόγω της ουσιαστικής
χρεοκοπίας που επέβαλε τα μνημόνια. Ζουν σε άλλο κόσμο; Τι δεν καταλαβαίνουν;
Για παράδειγμα η γραφειοκρατία των προμηθειών εφαρμόστηκε το 2012. Ο αγώνας
είναι κοινός για να αποβάλουμε τα μνημόνια. Να γίνουν προσλήψεις τακτικών εκπαιδευτικών στον ΟΑΕΔ με αξιοποίηση της
διδακτικής εμπειρίας των ωρομισθίων εκπαιδευτικών. Όλα αυτά ήταν αποφάσεις των
συνεδρίων της ΟΕΛ και των Γενικών Συνελεύσεων. Τα θέματα αυτά είναι ανοικτά και
τα διεκδικούμε σε συνεργασία με την ΑΔΕΔΥ. Τα ξέχασε και αυτά η ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ;
7. Όσον αφορά τις απαράδεκτες
καθυστερήσεις των αμοιβών των μαθητών μας η ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ έρχεται με καθυστέρηση
να μας ενημερώσει. Έχει ξεχάσει την κοινή ανακοίνωση των Ομοσπονδιών 7-9-2017
αλλά και την πρόσφατη στις 4-6-2018 που κατήγγειλε το θέμα αυτό μεταξύ πολλών
άλλων; Ωστόσο μας χαροποιεί ότι συμφωνεί σε αρκετά θέματα με αυτές τις
ανακοινώσεις έστω και με καθυστέρηση. Έχουν προτάσεις για το πως θα αντιδράσει
κλάδος; Μήπως κατέθεσαν κάποια θέση, άποψη ή οτιδήποτε άλλο; Για παράδειγμα
κάποια κινητοποίηση ή αγωνιστική διεκδίκηση και δεν το αντιληφθήκαμε;
8. Οι οφειλές στην ΑΔΕΔΥ είναι
διαχρονικές και με ευθύνη της ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ. Το προεδρείο ξεκίνησε στο πλαίσιο
του δυνατού και όσο το επιτρέπουν τα οικονομικά μας να κάνει ρύθμιση με δόσεις
που έχουν καταβάλλονται. Καλό είναι να ενημερώνονται πριν γράψουν κάτι.
9. Όσον αφορά τις «ανώνυμες καταγγελίες»
η ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ έχει μελετήσει το ψήφισμα του συνεδρίου της ΟΕΛ που εκδόθηκε
πριν δυο χρόνια; Έχει μελετήσει την απάντηση της ΟΕΛ στις 12-2-2018 προς την
ΠΕΤΕΕΜ; ΑΝ το είχε κάνει θα είχε διαπιστώσει ποια είναι η θέση της ΟΕΛ για τα
θέματα αυτά. Ωστόσο ας αναζητήσει στους
κόλπους της τους «γητευτές ανώνυμων καταγγελιών» που με ανυπόγραφη ανακοίνωση
τους στις 5-2-2018 καταφέρονταν εναντίον του Προέδρου και της Γεν. Γραμματέως
της ΟΕΛ, με ασύστολα ψεύδη και συκοφαντικές εκφράσεις επικαλούμενοι αυτό
ακριβώς που καταγγέλλουν!
10. Σχετικά με την πλειάδα των ανακοινώσεων
που εκδίδονται και η ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ ενοχλείται. Ας μας περιγράψουν με ποιες
διαφωνούν, που διαφωνούν και τι αντιπροτείνουν;. Όλες οι ανακοινώσεις της ΟΕΛ που εκδόθηκαν καλύπτονται και αναλύουν
συλλογικές αποφάσεις που πήραν τα θεσμοθετημένα όργανα του κλάδου όπως τα
συνέδρια μας, οι γενικές συνελεύσεις και τα διοικητικά συμβούλια και δεν
περιλαμβάνουν προσωπικές θέσεις. Όσον αφορά τις συναντήσεις με την Διοίκηση
ενημερώνουμε ότι στις 3 Γενικές Συνελεύσεις που έγιναν μέχρι τώρα η Διοικήτρια
ήταν παρούσα στις 2 και είχαν όλες και όλοι το δικαίωμα να συμμετάσχουν. Επίσης
συμμετείχε η ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ και σε τρείς συναντήσεις του Δ.Σ. της ΟΕΛ με την
Διοικήτρια. Στην μια και μοναδική συνάντηση με την Αναπλ. Υπουργό Εργασίας η
πρόσκληση αφορούσε μόνο το προεδρείο και υπήρξε πλήρης ενημέρωση στο Δ.Σ. αλλά
και με γραπτή ανακοίνωση της ΟΕΛ. Αυτά περί δημοκρατίας, ενημέρωσης και
σύνταξης ανακοινώσεων.
11.
Επιλεκτική η μνήμη της ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ. Τι έχουν να πουν για την
παιδαγωγική επιμόρφωση των συναδέλφων στην ΑΣΠΑΙΤΕ; Που ήταν όταν καταγγείλαμε
τις ΟΥΜ και τον αποκλεισμό της Διοίκησης του ΟΑΕΔ και των κοινωνικών εταίρων
από την εθνική επιτροπή μαθητείας; Ξεχνάνε
και δεν αναφέρονται στα θέματα αυτά για τα οποία η ΟΕΛ έδωσε μάχες με
αποτέλεσμα στις ΟΥΜ δεν πρόκειται να αποσπαστούν συνάδελφοι ενώ έγιναν δεκτές
οι θέσεις μας για μεταβολή στο πλαίσιο λειτουργίας τους. Ξεχνάνε ότι με την
σταθερή στάση και σε συνεργασία με την Ομοσπονδία των διοικητικών Υπαλλήλων
πετύχαμε οι κοινωνικοί εταίροι με νέο νομοθετική ρύθμιση να συμμετάσχουν στην
εθνική επιτροπή τόσο η Διοικήτρια του ΟΑΕΔ όσο και οι κοινωνικοί εταίροι. Που
ήταν; Διάβαζαν τις κοινές ανακοινώσεις των Ομοσπονδιών; Τι έχει να πει η
ΑΚΕ-ΔΑΚΕ ΟΑΕΔ για τις προτάσεις τις ΟΕΛ για το Οργανόγραμμα που αποτυπώνει με ακρίβεια και προοπτική την
εκπαιδευτική προοπτική του ΟΑΕΔ με το σύστημα Μαθητείας των ΕΠΑ.Σ., τα ΙΕΚ, τα
ΚΕΚ, τα ειδικά σχολεία; Που ήταν όταν εμείς καταρτίζαμε προτάσεις και τους
ενημερώναμε τον Ιούλιο του 2018; Τι έχουν να πουν για τις κρίσεις
Διευθυντών-Υποδιευθυντών στις ΕΠΑ.Σ.-Ι.Ε.Κ.; Είχαμε ποτέ άλλοτε πιο
αξιοκρατικό, δημοκρατικό και συμμετοχικό σύστημα επιλογής; Τι έχουν να πουν για
την κατάργηση της ανάθεσης της
καθαριότητας των εγκαταστάσεων του ΟΑΕΔ από ιδιωτικές εταιρείες
εκμετάλλευσης και ενοικίασης εργαζομένων, με αναθέσεις με αντικειμενικά κριτήρια σε ανθρώπους που
υπογράφουν συμβάσεις εργασίας με πλήρη δικαιώματα εργασιακά; Εκουσίως απόντες και πάλι; Ωστόσο ζητούν
την ψήφο των συναδελφισσών και συναδέλφων για να μας πάνε που; Προφανώς και
γνωρίζουμε το που. Το ζήσαμε μέσα από την αδυναμία τους να εκφρασθούν, να
διεκδικήσουν, να αγωνιστούν για το δίκαιο, τις ανάγκες και τις προσδοκίες όλων
μας.
ΤΟ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ Η ΟΕΛ
ΑΣΚΕΙ ΚΥΒΕΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ!
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Αποτελεί μίζερη και αδιέξοδη τακτική να
γίνονται αντιπαραθέσεις χωρίς απόψεις και θέσεις. Ο κλάδος μας δίνει μια μεγάλη
μάχη. Πριν λίγες μέρες σε όλη την χώρα οι εκπαιδευτικοί μας και οι μαθητές μας
άνοιξαν τα φτερά τους και δημιούργησαν εκδηλώσεις εξωστρέφειας που ανέδειξαν
τον ρόλο και την προοπτική των σχολείων μας. Σε λίγες ώρες θα ξεκινήσουν οι
εκλογικές διαδικασίες στους περιφερειακούς Συλλόγους μέλη της ΟΕΛ. Θα μας δοθεί
η ευκαιρία να πούμε περισσότερα και με ντοκουμέντα. Αγωνιζόμαστε χωρίς κομματικές σκοπιμότητες, με μοναδικό γνώμονα τις
ανάγκες του κλάδου που στηρίζει την ύπαρξη του σε συστήματα επαγγελματικής
εκπαίδευσης Μαθητεία- ΙΕΚ- ΚΕΚ και τα Ειδικά μας Σχολεία που η κοινωνία τα έχει
ανάγκη. Αυτό διεκδικούμε με στρατηγική επιχειρήματα και αγωνιστική διάθεση.
Αυτά δεν αρέσουν σε κάποιους. Ευτυχώς σε λίγους γιατί οι απόψεις της ΑΚΕ-ΔΑΚΕ
ΟΑΕΔ αυτούς τους λίγους εκφράζουν που αγωνιούν για την κομματική τους ταυτότητα
και προοπτική.
19
Ιουνίου 2018
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΑΕΔ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου