Γνωμοδότηση τού Νομικού Συμβουλίου τού Κράτους, σε συνέχεια σχετικού Ερωτήματος τού Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (νυν Εσωτερικών), για περίπτωση “μονιμοποίησης” δημοσίων - δημοτικών υπαλλήλων, βάσει του Προεδρικού Διατάγματος Παυλόπουλου (164/2004), και στη συνέχεια, επανέλεγχο στη μετατροπή των συμβάσεων αυτών ΙΔΟΧ σε ΙΔΑΧ, βάσει του ν. 4250/2014 (Νόμου Μητσοτάκη) και συγκεκριμένα 33 εργαζομένων του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, οι οποίοι και οδηγούνται στην απόλυση, αφού σύμφωνα με την υπ. αριθμό 83/2017 σχετική Γνωμοδότηση τού Ε’ Τμήματος τού ΝΣΚ, η Δημοτική Αρχή όφειλε να προχωρήσει στην ανάκληση των θέσεων αυτών - ΙΔΑΧ - (απόφαση υπ’ αριθμ. 590/5-11-2014 του Γ΄ Τμήματος ΑΣΕΠ, που ανακαλούσε κατά το μέρος αποφάσεις Τμημάτων του ΑΣΕΠ, που αποφάνθηκαν ότι, οι εν λόγω δημοτικοί υπάλληλοι πληρούσαν τις προϋποθέσεις για τη μετατροπή των συμβάσεων τους σε Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου), σε συνέχεια Πορίσματος Επιθεωρητή Συμβούλου του ΑΣΕΠ, βάσει του οποίου, ο Δήμαρχος τού πρώην Δήμου Δραπετσώνας και Δημοτικοί Σύμβουλοι,
«….με τις περιγραφόμενες στο πόρισμα μεθοδεύσεις (χορήγηση ψευδών βεβαιώσεων και απατηλή συμπεριφορά) παραπλάνησαν τα αρμόδια Τμήματα του ΑΣΕΠ» - όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο Ιστορικό της Γνωμοδότησης - με αποτέλεσμα να αποφανθούν ότι, πληρούσαν το Π.Δ. Παυλόπουλου, «…ενώ στην πραγματικότητα οι εργαζόμενοι αυτοί δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις», με τη Δημοτική Αρχή παρ’ αυτά, να μην προχωρά στην ανάκληση των διοικητικών πράξεων κατάταξης των 33 δημοτικών υπαλλήλων σε θέσεις ΙΔΑΧ (Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου με αριθμό 128/23-4-2015 και Αποφάσεις Δημάρχου 195/ΑΠ 26814/3-6-15 για τους 19 εξ’ αυτών και 205/ΑΠ 29299/11-6-15 για τα 14 ΑμεΑ), επικαλούμενη το Νόμο Κατρούγκαλου (Ν. 4325/2015), και το Άρθρο 26 Παρ. 6 αυτού, που κατήργησε το Νόμο Μητσοτάκη, που επέβαλε τον επανέλεγχο μετατροπής συμβάσεων αορίστου χρόνου από το ΑΣΕΠ...
«….με τις περιγραφόμενες στο πόρισμα μεθοδεύσεις (χορήγηση ψευδών βεβαιώσεων και απατηλή συμπεριφορά) παραπλάνησαν τα αρμόδια Τμήματα του ΑΣΕΠ» - όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο Ιστορικό της Γνωμοδότησης - με αποτέλεσμα να αποφανθούν ότι, πληρούσαν το Π.Δ. Παυλόπουλου, «…ενώ στην πραγματικότητα οι εργαζόμενοι αυτοί δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις», με τη Δημοτική Αρχή παρ’ αυτά, να μην προχωρά στην ανάκληση των διοικητικών πράξεων κατάταξης των 33 δημοτικών υπαλλήλων σε θέσεις ΙΔΑΧ (Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου με αριθμό 128/23-4-2015 και Αποφάσεις Δημάρχου 195/ΑΠ 26814/3-6-15 για τους 19 εξ’ αυτών και 205/ΑΠ 29299/11-6-15 για τα 14 ΑμεΑ), επικαλούμενη το Νόμο Κατρούγκαλου (Ν. 4325/2015), και το Άρθρο 26 Παρ. 6 αυτού, που κατήργησε το Νόμο Μητσοτάκη, που επέβαλε τον επανέλεγχο μετατροπής συμβάσεων αορίστου χρόνου από το ΑΣΕΠ...
Υπενθυμίζεται ότι, το προαναφερόμενο Πόρισμα τού Επιθεωρητή Συμβούλου, υποβλήθηκε από τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ, στον αρμόδιο Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιώς, ο οποίος άσκησε ποινική δίωξη σε βάρος παραγόντων τής τότε Δημοτικής Αρχής (Δημάρχου, Αντιδημάρχου, Προέδρου ΚΕΠΚΥ και Δημοτικών Συμβούλων) για τα αδικήματα τής ψευδούς βεβαίωσης και της απάτης σε βάρος τού Δημοσίου, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
Πρόκειται για ένα σημαντικότατο θέμα, με εργασιακές προεκτάσεις - με το Π.Δ. Παυλόπουλου υπολογίζεται ότι, μόνο για την περίοδο 2006 - 2010, "μονιμοποιήθηκαν" περίπου 35.000 συμβασιούχοι τού "στενού" και "ευρύτερου" Δημοσίου Τομέα - αλλά και πολιτικές, με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να καταργεί μία νομοθετημένη πρόβλεψη - επανέλεγχο ενδεχομένων μη σύννομων μετατροπών συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, του νυν Προέδρου τής Ν.Δ., κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, πρώην Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης...
Ακολουθεί σε επισυναπτόμενο αρχείο ολόκληρη η Γνωμοδότηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου