oaednews

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

Ανακοίνωση ΟΕΛ -ΟΑΕΔ

Άλιμος,2 /06/2016
                                                                                                ΑΡ.ΠΡΩΤ:74                                                                                     
Συναδέλφισσες/οι,

            Στις 24/05/2016 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, έκτακτη Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας.
            Η Γενική Συνέλευση, στην οποία παρευρέθηκε και ενημέρωσε για τις τελευταίες εξελίξεις η Διοικήτρια του Οργανισμού, κ.Μ. Καραμεσίνη, ασχολήθηκε διεξοδικά με το νέο τοπίο, το οποίο διαμορφώνεται και αφορά στην εκπαιδευτική δράση και στη Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ., μετά την ψήφιση νομοθετικών παρεμβάσεων, που μας αφορούν.
            Οι ψηφισθείσες ρυθμίσεις, δεν ικανοποιούν πλήρως τις θέσεις του κλάδου μας, όπως διαμορφώθηκαν μέσα από τα Συνέδριά μας.
            Τις θέσεις αυτές επεξεργαστήκαμε και αναδείξαμε σε ένα διεκδικητικό πλαίσιο και με βάση αυτές, για μεγάλο διάστημα δώσαμε σκληρή μάχη και διαβουλευθήκαμε με τους υπευθύνους.
            Οι θέσεις μας αφορούσαν στη συνέχιση της εκπαιδευτικής δράσης του Οργανισμού με το σύστημα Μαθητείας, με αναβαθμισμένα σχολεία και αναλυτικά προγράμματα ιδίου επιπέδου με τα ΕΠΑΛ του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων σε ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης.
            Δυστυχώς έως και σήμερα, αν και όλοι πια μιλούν για την εφαρμογή της Μαθητείας στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, πολλοί συνεχίζουν, είτε από μη κατανόηση των πραγματικών διαστάσεων που έχει η εφαρμογή της Μαθητείας στην Τεχνική Εκπαίδευση, είτε συνειδητά απαξιώνουν το σύστημα και το ταυτίζουν με την πρακτική άσκηση και την απασχόληση.

            Θεωρούν, ότι η όλη εκπαιδευτική διαδικασία, που ακολουθείται στην υλοποίηση του συστήματος, κατά την οποία στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής δράσης βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς και ο κόσμος της εργασίας, μπορεί να ανατεθεί στον αυτόματο πιλότο και να παραχθούν εκπαιδευτικά αποτελέσματα χωρίς την ουσιαστική εμπλοκή των Εκπαιδευτικών Μονάδων.
            Ελπίζουμε να μην επιβεβαιωθούμε σύντομα και να μην οδηγηθούν σε αποτυχία οι ενέργειες των συναδέλφων του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίοι επιχειρούν να εφαρμόσουν «Μαθητεία»  στο 4ο έτος των ΕΠΑΛ.

Συναδέλφισσες/οι,

            Στη μεταβατική αυτή συγκυρία, η Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας έκρινε ως σημαντικές επιτυχίες του κλάδου:
α) τη νομοθετική ρύθμιση, με την οποία παρατείνεται η λειτουργία των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., έως το έτος 2022.
            Ήταν μία από τις μάχες, που τελευταία δώσαμε, προκειμένου να νομοθετηθεί η παράταση έως το 2022, για να είναι τα σχολεία μας σε λειτουργία και να αξιολογηθούν, όταν το 2020-21 γίνει η αξιολόγηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης της χώρας.
β) Τη νομοθέτηση συγκεκριμένου προσοντολόγιου, για τις κρίσεις στελεχών των Εκπαιδευτικών μας Μονάδων.  Το προσοντολόγιο ευθυγραμμίζεται με τα αντίστοιχα κριτήρια ,που ισχύουν στις κρίσεις των στελεχών του Υπουργείου Παιδείας, προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες των σχολείων μας, κυρίως ως προς τον κλάδο ΤΕ.
γ)  Την έγκριση έκδοσης Πράξεως Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ), για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων ,που για πρώτη φορά μετά από τα τελευταία έξι (6) μνημονιακά χρόνια, δεν θα υπάρχει μείωση του αριθμού των ωρομισθίων και των ωρών διδασκαλίας.
            Επιπλέον στη Γενική Συνέλευση αποφασίστηκε και ζητήθηκε από τη Διοικήτρια του Οργανισμού, να επισπευτούν οι διαδικασίες για τη νομοθέτηση της πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών, για την αναγνώριση της διδακτικής προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε στις Σχολές του Ο.Α.Ε.Δ. και στο Υπουργείο Παιδείας και στην αναγνώριση της ασφαλιστικής κάλυψης των συναδέλφων που διορίστηκαν με τη νέα εφαρμογή του Ν. 2190.
            Ακόμα θεωρείται σημαντική εξέλιξη ότι με τον νέο νόμο του Υπουργείου Παιδείας, η τοποθέτηση μαθητών σε θέσεις πρακτικής άσκησης και η παρακολούθησή της, θεωρείται εκπαιδευτικό έργο.  Με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί, καθορίζεται η σχέση αυτού του εκπαιδευτικού έργου με το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.
            Με ίδια ρύθμιση θα πρέπει να ρυθμιστεί η καταβολή των εξόδων κίνησης, των συναδέλφων που τοποθετούν μαθητές και ελέγχουν την πρακτική άσκηση.
           
Συναδέλφισσες/οι,
           
            Αυτή τη περίοδο που ο κλάδος μας δίνει αγώνα ύπαρξης, για το μέλλον της Εκπαίδευσης και της Μαθητείας του Οργανισμού, που δίνει αγώνα μαζί με τους νέους και τις πτωχές οικογένειες, που έχουν ως αποκούμπι και ως στήριγμα για το παρόν και το μέλλον των παιδιών τους τις Σχολές Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., ξαναχτύπησαν οι επίδοξοι «εκπαιδευτικοπατέρες» που αποφασίζουν για το «καλό» των δεκάδων χιλιάδων νέων.
Με τις ενέργειές τους προσπαθούν να στερήσουν από τους νέους τη δυνατότητα να επιλέξουν την εναλλακτική διαδρομή, η οποία τους οδηγεί  σε καταξιωμένες σπουδές Τεχνικών επαγγελμάτων, παρέχοντάς τους παράλληλα κοινωνικές παροχές (επιδόματα σίτισης και στέγασης) οδηγώντας τους με ασφάλεια και συγκροτημένα στον κόσμο της εργασίας.
            Οι συνάδελφοι αυτοί εντός του Οργανισμού (ευτυχώς είναι ελάχιστοι), αλλά και εκτός Οργανισμού (διότι η συντεχνία στις μέρες μας ανακηρύσσεται ως μέγιστη επαναστατική ενέργεια), ζητούν με λιβελογραφήματα που αναρτούν στο διαδίκτυο, τη διάλυση της Εκπαίδευσης του Οργανισμού και τη μετατροπή των συνδικάτων μας, σε όργανα που θα παρεμβαίνουν  στους διοικούντες, για να τους υποδεικνύουν πότε και με τι τρόπο θα πρέπει να ελέγχουν τις δράσεις και τις Υπηρεσίες.
            Μόνο θλίψη μας προκαλούν οι ενέργειες αυτές ,που εκπορεύονται από μεμονωμένους συναδέλφους ,που υπηρετούν στον Οργανισμό, αλλά κυρίως από συναδέλφους ,που υπηρετούν στο Υπουργείο Παιδείας και εκπροσωπούν και κλάδους εκπαιδευτικών.
            Οι συνάδελφοι αυτοί, έχουν κριθεί από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας του Ο.Α.Ε.Δ., αλλά επειδή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν και σφυρίζουν αδιάφορα, συνεχίζοντας τα πισώπλατα μαχαιρώματα στον κλάδο μας, ας κάνουν τον κόπο να απαντήσουν με τι κριτήρια επιλέγουν μεμονωμένους συναδέλφους εντός του Οργανισμού και προσπαθούν διαχρονικά να τους αναδείξουν σε ρυθμιστές του συνδικαλιστικού μας κινήματος και τιμητές τους, όταν γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα άτομα αυτά, ουδέποτε συμμετείχαν σε αγώνες που έδωσε ο κλάδος, ουδέποτε συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις, καταλήψεις και απεργίες, από αυτές που δόθηκαν για την αντιμετώπιση των μνημονίων και τη διασφάλιση των κεκτημένων.
            Με βάση ποια πολιτική, κοινωνική και εκπαιδευτική ανάλυση ζητούν να καταργηθεί η Εκπαίδευση και η Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ., η οποία αποτελεί εκπαιδευτικό σύστημα και να ενσωματωθεί σε πρακτική άσκηση αποφοίτων, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους χιλιάδες νέους που κάθε έτος προσέρχονται για να εξασφαλίσουν την εγγραφή τους στις Σχολές μας.
            Με βάση ποια επιστημονική και οικονομική ανάλυση ζητούν (ειδικά σήμερα που η κρίση μαστίζει τα φτωχά κοινωνικά στρώματα), να καταργηθεί η δυνατότητα που έχουν οι νέοι να σπουδάζουν στα σχολεία μας και παράλληλα να λαμβάνουν κοινωνικές και οικονομικές παροχές, συμπληρώνοντας το πενιχρό οικογενειακό τους εισόδημα; Οι νέοι που σπουδάζοντας στα σχολεία μας έρχονται σε επαφή με τις πραγματικές τεχνολογικές εξελίξεις, συμπληρώνοντας το εργαστηριακό μάθημα στους χώρους πραγματοποίησης της πρακτικής άσκησης με αμοιβή και οι οποίοι οδηγούνται στην αγορά εργασίας μετά την αποφοίτησή τους, με ποσοστά που ξεπερνούν το 60%.
            Τους αφήνουμε στην κρίση των συναδέλφων και ειδικά των συναδέλφων τους οποίους, κατά δήλωσή τους, εκπροσωπούν.

Συναδέλφισσες/οι,

            Συσπειρωμένοι γύρω από τα συνδικάτα μας, θα κερδίσουμε περισσότερα, για τον κλάδο μας, για τους νέους, για τις οικογένειες τους, που μας εμπιστεύονται το μέλλον των παιδιών τους για την κοινωνία που μας στηρίζει εδώ και 60 χρόνια.








                        Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                        Κ. ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ                                Α. ΜΠΟΛΟΦΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου