ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η θεατρική ομάδα
ΟΝΕΙΡΟΠΟΡΟΙ στη ΘΡΥΑΛΛΙΔΑ
Οι «Ονειροπόροι»,
συμπληρώνοντας 20 χρόνια παρουσίας στο ποιοτικό ερασιτεχνικό θέατρο και
συνεχίζοντας την κοινωνική τους προσφορά, παρουσιάζουν τα μονόπρακτα «Τα
προσκλητήρια» του Γιώργου Μανιώτη και «Το ξύπνημα» της Φράνκα Ράμε στο Σύλλογο
Κοινωνικής και πολιτιστικής παρέμβασης ΘΡΥΑΛΛΙΔΑ (Ηρακλειδών 11-13, Θησείο).
Η σκηνοθεσία είναι
της Μαρίας Σπάτουλα, τα κοστούμια της Μαργαρίτας Νικολοπούλου, τα σκηνικά του
Φοίβου Καλλίτση και της Μαργαρίτας Νικολοπούλου, η μουσική επιμέλεια του
Δημήτρη Λιωνή και η επιμέλεια της παραγωγής του Πέτρου Καλλίτση.
Παίζουν με σειρά
εμφάνισης οι: Πέπη Βατικιώτη και Ιωάννα Αντζουλή
Η παράσταση θα δοθεί
το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016.
Ώρα έναρξης: 20:00
Είσοδος : Μόνο με προσκλήσεις
Κρατήσεις: Στο
Σύλλογο Δευτέρα έως Πέμπτη 7-9 μ.μ., στο 6931 388523 και στο e-mail
thryallida@hotmail.com
Οι συγγραφείς και τα
έργα
Γιώργος Μανιώτης «Τα
προσκλητήρια»
Ο Γιώργος Μανιώτης
γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Έχει γράψε πεζά λογοτεχνικά έργα και πολλά θεατρικά, τα οποία έχουν
παρουσιαστεί επανειλημμένως σε σκηνές της Αθήνας.
Γνωστά θεατρικά του
έργα είναι: Το ματς, Κοινή λογική, Ο λάκκος της αμαρτίας, Οι σύζυγοι, Διακοπές
στην Ουρανούπολη, Μόνο θετικές σκέψεις κ.ά. ενώ ασχολείται και με τη
σκηνοθεσία. Γνωστά πεζογραφικά του έργα είναι: Ο άγνωστος στρατιώτης, Τα μαύρα
παραμύθια (Β΄ Κρατικό Βραβείο Διηγήματος, 1998), Η φοβερά προστασία, Τα Σαντέ
της Σαπφώς, Το γκαζόν του μπαμπά, Η γνώση των νεκρών κ.ά.
«Τα προσκλητήρια»
είναι ένας από μονόλογους των «Θεατρικών» του Μανιώτη που γράφτηκαν στη μέση
της εποχής μας που άρχισε μετά τον Πόλεμο. Τότε δηλαδή που κυριαρχούσε η
αισιοδοξία ότι όλα θα πάνε καλά κι όλοι θα αποκατασταθούν αισίως. Η ηρωίδα
ενεργεί, τέλεια συντονισμένη με τα κελεύσματα των καιρών και τρέχει
λαχανιασμένη και αγχωμένη, προσπαθώντας να πραγματοποιήσει τα όνειρά που άλλοι
της υποσχέθηκαν. Αυτό που ζει δεν είναι τόσο εύκολο και κάτω από την επιφάνεια
της αισιοδοξίας λειτουργούν οι αιώνιοι μηχανισμοί του πεπρωμένου και έτσι
δημιουργούνται συμπεριφορές και αντιδράσεις στα όρια του κωμικοτραγικού. Όσες
δυνάμεις δεν βρίσκουν διέξοδο για να γίνουν λέξεις και γνώση, γίνονται έμμονες
ιδέες, ακραίες, παράλογες πράξεις, υστερικές εκρήξεις που τυραννούν την ηρωίδα
και μας πληροφορούν γι’ αυτό που ακριβώς συμβαίνει προκαλώντας το γέλιο ή τον
οίκτο μας.
Φρανκα Ράμε «Το
ξύπνημα»
Η Franca Rame
γεννήθηκε στην Λομβαρδία από πατέρα ηθοποιό και μητέρα δασκάλα. Η οικογένεια
του πατέρα της είχε 400 χρόνια παράδοση στην τέχνη του κουκλοθεάτρου και από
μικρή έπαιζε ρολάκια δίπλα στον πατέρα της. Στα 23 της έκανε το θεατρικό
ντεμπούτο της και λίγο αργότερα γνώρισε τον Ντάριο Φο. Το 1958 το ζεύγος
Φο-Ράμε σχημάτισε θεατρικό θίασο, με τον Φο να κρατά τον ρόλο του σκηνοθέτη και
συγγραφέα και τη Ράμε να είναι η πρωταγωνίστρια. Η Ράμε, πολιτική ακτιβίστρια
της ριζοσπαστικής αριστεράς, γνώρισε μεγάλη λαϊκή αποδοχή και πολλές φορές ήρθε
αντιμέτωπη με τη λογοκρισία. Στη δεκαετία του ‘70 άρχισε να γράφει τα δικά της
έργα, κυρίως μονολόγους με φεμινιστικό περιεχόμενο.
«Το ξύπνημα» είναι
ένας από τους μονολόγους που περιλαμβάνονται στο «Όλο σπίτι, κρεβάτι κι
εκκλησία» της Φράνκα Ράμε και Ντάριο Φο. ένα θεατρικό έργο με θέμα την
κατάσταση της γυναίκας, και ιδίως την σεξουαλική δουλεία της. Η Φράνκα Ράμε
εμπνέεται και δημιουργεί εικόνες από την καθημερινότητα των γυναικών –και όχι
μόνο. Το έργο ανήκει σ’ εκείνη τη χρονική περίοδο που αναπόφευκτα επηρεάστηκε
από το φεμινιστικό κίνημα. Κι αν στις μέρες μας ο φεμινισμός θεωρείται από
πολλούς παλιομοδίτικος, ο παραλογισμός της ζωής πολλών γυναικών παραμένει
διαχρονικός και με θεατρικούς όρους…ανατρεπτικός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου