oaednews

Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ                                                                           ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.                                                           24 Δεκεμβρίου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Συναδέλφισσες/οι,
Ευχόμαστε σε όλους ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και ο νέος χρόνος να μας έχει ενωμένους στους κοινωνικούς αγώνες με υγεία προσωπική και οικογενειακή ευτυχία!
              Πριν  λίγες μέρες εκδόθηκε ανακοίνωση του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ο.Α.Ε.Δ.. Το Δ.Σ. της Ο.Ε.Λ. ενημέρωσε για όλο το πλαίσιο ενεργειών του κλάδου που έγιναν προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι των συνεδρίων και των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων της Ο.Ε.Λ.. Γνωρίζουμε όλοι μας ότι ο κλάδος υπέστη στρατηγική ήττα το 2006 με την κατάργηση των Τ.Ε.Ε. Α΄ και Β΄ κύκλου και τη θεσμοθέτηση των ΕΠΑ.Σ.. Το ίδιο συνέβη και το 2013 με την ψήφιση του νόμου 4186 και τη θεσμοθέτηση της καθολικής μαθητείας και των Σ.Ε.Κ.. Ο νόμος αυτός προσδιόριζε άλλη αποστολή και καθήκοντα για τις εκπαιδευτικές δομές του Ο.Α.Ε.Δ. μετά την κατάργηση των ΕΠΑ.Σ.. Με δεδομένη την αποτυχία των Σ.Ε.Κ. μετέφερε την όποια τεχνογνωσία της Μαθητείας στην υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για την υποστήριξη της Μαθητείας της Δ΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ.. Έτσι ο Ο.Α.Ε.Δ. πορεύονταν χωρίς εκπαιδευτικές δομές μαθητείας και σε ένα νέο πλαίσιο όπου οι βασικές αρχές και αξίες της μαθητείας θα «γράφονταν σε λευκή σελίδα» σύμφωνα με τις απόψεις τα μέτρα και τα σταθμά του Υπουργείου Παιδείας.
Μπροστά σε αυτά τα ενδεχόμενα ο κλάδος έδωσε μάχη και τα σχολικά έτη 2014-2015 και 2015-2016 και πέτυχε να παρατείνει τη λειτουργία των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. μέχρι το 2017. Η λύση αυτή ήταν και είναι προσωρινή. Επιχειρήσαμε να αναδείξουμε με κάθε τρόπο το ρόλο της Μαθητείας και τις ανάγκες της κοινωνίας που εκπληρεί  στο πλαίσιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ενημερώσαμε με επιχειρήματα και θέσεις τη Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. , το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Παιδείας για τις αποφάσεις των συνεδρίων μας και αναδείξαμε τη σημασία του θεσμού της Μαθητείας με την  εκπαιδευτική και κοινωνική του υπόσταση εντός του κύκλου της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Παράλληλα έγιναν σημαντικές προσπάθειες από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που μετείχαν στις επιτροπές του RE-ENGINNERING του σχεδίου αναδιάρθρωσης του Ο.Α.Ε.Δ. , προκειμένου να αναβαθμιστεί και να μεταρρυθμιστεί ο θεσμός και να αποκτήσει το κύρος και την υπόσταση που του αναλογεί στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση. Αντισταθήκαμε σε επιλογές αλλοίωσης και μετάλλαξης του θεσμού , όταν διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν κινήσεις μεταφοράς των εκπαιδευτικών δομών από τον Ο.Α.Ε.Δ. στο Υπουργείο Παιδείας με τις παραιτήσεις των στελεχών από θέσεις ευθύνης που τέθηκαν στη διάθεση της Ομοσπονδίας. Ενημερώσαμε και ενημερώνουμε την κοινωνία , τους κοινωνικούς εταίρους , τις επιχειρήσεις που συνεργαζόμαστε , την Αυτοδιοίκηση.

Πριν ένα μήνα οι ενέργειες αυτές είχαν ένα αποτέλεσμα που μπορεί να μην καλύπτει τον τελικό μας στόχο , αλλά αποφασίσθηκε από την τριμερή των Υπουργών Παιδείας , Εργασίας και της Διοίκησης του Ο.Α.Ε.Δ. η επανασύσταση των ΕΠΑΣ.  Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με νομοθετική ρύθμιση. Στη λήψη αυτής της απόφασης η Διοίκηση του Οργανισμού ανέλαβε πρωτοβουλίες καθοριστικής σημασίας. Ήταν μια θετική εξέλιξη που άφηνε πίσω της τον άμεσο κίνδυνο κατάργησης των εκπαιδευτικών δομών. Ο αγώνας μας δεν σταμάτησε εκεί. Κινούμαστε πάντα με προσανατολισμό την καθιέρωση σχολών Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ. με 3ετή φοίτηση μεταγυμνασιακής δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης με φοίτηση 1 έτους ενδοσχολικής εκπαίδευσης(35 ώρες/εβδ.)  και 2 έτη δυικού συστήματος μαθητείας 17 ώρες / εβδ.. Η πρόταση αυτή παρέχει δυνατότητες ακαδημαϊκής εξέλιξης με απολυτήριο Λυκείου και διέξοδο στα Α.Ε.Ι. , αλλά και επαγγελματικής εξέλιξης μέχρι το επίπεδο 5 επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Σε όλη αυτή την πορεία απέμενε να καταρτιστεί το εθνικό σχέδιο δράσης για τη Μαθητεία που αποτελούσε υποχρέωση του ν.4186/2013 (2ο μνημόνιο) και του ν. 4336/2015 (3ου μνημόνιο). Από την καθολική μαθητεία του ν.4186/2013  πήγαμε στην μερική μαθητεία του ν.4336/2015. Τα δεδομένα του ν.4336 αναφέρουν τα εξής : 100% μαθητεία στις ΕΠΑ.Σ. Ο.Α.Ε.Δ. , 100% στην πρακτική άσκηση των Ι.Ε.Κ. και 33% μαθητεία για τους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. του Παιδείας με φοίτηση στη Δ΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ.. Είναι προφανές ότι οι αριθμοί αυτοί σε μια αγορά εργασίας αποσαρθρωμένη όχι μόνο δεν επιτυγχάνονται , αλλά η εμμονή να τους καταστήσουμε εφικτούς θα οδηγήσει σε περαιτέρω απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων με υποκατάσταση και αντικατάσταση θέσεων εργασίας. Συνεπώς απαιτείται επαναδιαπραγμάτευση με την τρόικα στη βάση ενός καλά οργανωμένου σχεδίου δράσης της Μαθητείας.
Συναδέλισσες/οι
Αυτό ακριβώς το σχέδιο δράσης για τη Μαθητεία συζητείται αυτή την εποχή με τη συμμετοχή των Υπουργείων Παιδείας , Εργασίας και του Ο.Α.Ε.Δ.. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το Υπουργείο Παιδείας επιβάλει τους όρους του, οι οποίοι είναι διαχρονικοί, υπηρετώντας τη θέση ότι η Μαθητεία δεν αποτελεί στρατηγικό στόχο ως πολιτική επιλογή σύνδεσης της εκπαίδευσης με την εργασία που καλύπτει κοινωνικές ανάγκες , αλλά αναγκαστική επιλογή που την επέβαλαν τα μνημόνια. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η Μαθητεία του 4186/2013 μεταφέρεται εκτός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , αλλά και από το γεγονός ότι η Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. με 60 χρόνια πορεία είναι σαν να μην υπάρχει. Καμία προσπάθεια αξιολόγησης του συστήματος Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. δεν έγινε από το Υπουργείο Παιδείας όταν ψηφίσθηκε ο νόμος 4186 έτσι ώστε με βάση αυτή να οικοδομήσουν στην μεταρρύθμιση και αναβάθμιση της. Τώρα που  συντάσσεται  το εθνικό σχέδιο δράσης για τη Μαθητεία, ο ρόλος της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και των σχολικών μονάδων, όπως επί 60 χρόνια τα γνώρισε η κοινωνία, μεταλλάσσεται και υποβαθμίζεται, αφού κινείται στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης της στρατηγικής του Υπουργείου Παιδείας, που είναι μια και μοναδική. Καμία εμπλοκή της σχολικής δομής με ότι έχει σχέση με την εύρεση θέσεων πρακτικής άσκησης, την τοποθέτηση των μαθητών σε επιχείρηση , την παρακολούθηση της πρακτικής άσκησης. Το έργο αυτό μεταφέρεται στα ΚΠΑ του Ο.Α.Ε.Δ. αντιγράφοντας στην κυριολεξία το γερμανικό σύστημα που η νοοτροπία και η φιλοσοφία απέχει από την ελληνική πραγματικότητα. Πρόκειται για πολιτική διάλυσης της φιλοσοφίας της  Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. που έχει ανθρωποκεντρικά χαρακτηριστικά. Δηλαδή την οργανική σύζευξη της σχολικής μονάδας με ότι έχει σχέση με τη Μαθητεία , ως γέφυρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολικό χώρο με την ανατροφοδότηση της από το χώρο μαθητείας της πρακτικής άσκησης. Οι μαθητές αλλού θα σπουδάζουν και αλλού θα καταθέτουν την επίλυση των θεμάτων της πρακτικής άσκησης , από την γραφειοκρατία έως την συμβουλευτική της καθημερινότητας της πρακτικής άσκησης. Ακόμη η διάλυση του συστήματος θα είναι πλήρης όταν διαπιστωθεί στην πράξη ότι η μεταφορά δομών στα ΚΠΑ για την υποστήριξη του έργου της Μαθητείας ουσιαστικά μεταφέρει τεράστιο διοικητικό έργο για 20.000 μαθητές και σπουδαστές των ΕΠΑ.Λ. ,ΕΠΑ.Σ. και Ι.Ε.Κ.. Έργο που με την υποστελέχωση των ΚΠΑ θα καταρρεύσει άμεσα και έκτος των άλλων θα απορρυθμίσει και την υπάρχουσα λειτουργία τους.
Συναδέλφισσες/οι
Καμία πολιτική δεν μπορεί να σταθεί όταν αγνοεί τις ανάγκες της κοινωνίας και το μόνο που κάνει είναι να «προσαρμόζεται» σε συντεχνιακές και ιδεοληπτικές αρχές και αξίες . Η Μαθητεία του ΟΑ.Ε.Δ. και η ένταξη της στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1985 ήταν αδήριτη εκπαιδευτική και κοινωνική ανάγκη που η κοινωνία την αγκάλιασε την αποδέχθηκε , τη στήριξε με τη φοίτηση χιλιάδων μαθητών και άξιων επαγγελματιών και της έδωσε μορφή και περιεχόμενο στην ανάδειξη των θεσμών του κράτους πρόνοιας και δικαίου. Καλούμε τις πολιτικές ηγεσίες να αντιληφθούν ότι Μαθητεία χωρίς άμεση εμπλοκή της σχολικής μονάδας δεν μπορεί να υπάρξει. Οι κοινωνικοί εταίροι θα στρέψουν την πλάτη τους σε άλλες επιλογές και οι μαθητές που προέρχονται από λαϊκά κοινωνικά στρώματα θα στραφούν αλλού για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Το κόστος από τη διάλυση της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. θα είναι βαρύ.


Αγωνιστική              Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ.
                                                                                                                  




1 σχόλιο:

  1. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΓΙΑ ΠΟΙΑ "ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ" ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ "ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ" ΟΤΑΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ. ΛΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ. ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΣΤΙΣ ΕΠΑΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΓΙΑ 10, 15 , 20!!!!!!!! ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΩΡΑΡΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή