του ανταποκριτή μας Γιώργου Χριστοφίδη
Σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία της Αιγύπτου (CAPMAS), το 6,6% των δημοσίων δαπανών πηγαίνει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία της Αιγύπτου (CAPMAS), το 6,6% των δημοσίων δαπανών πηγαίνει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο αριθμός των δημοτικών σχολείων αυξήθηκε κατά 13,5% κατά τη διάρκεια του 2013/2014 για να φτάσει στα 28.500 σχολεία. Το συνολικό ποσό των γενικών δαπανών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έφθασε περίπου στα 45.3 (bn EGP) δισεκατομμύρια λίρες Αιγύπτου, κατά το οικονομικό έτος 2013/2014.
Αυτό σε σύγκριση με τα 25.100 σχολεία το 2004/2005, όπου αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, για να φτάσει τα 34.200 σχολεία το 2024/2025.
Επιπλέον, ο αριθμός των αιθουσών διδασκαλίας αυξήθηκε από 277.400 το 2004/2005 σε 338.900 μέσα στο 2013/2014 και αναμένεται να φθάσει τις 407.500 το 2024/2025.
Στην έκθεση σημειώνεται επίσης ότι ο αριθμός των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αυξήθηκε κατά 23,5%, με αποτέλεσμα οι μαθητές να φθάνουν τους 14.200.000 το 2013/2014. Αυτό σε σύγκριση με τους 11.500.000 μαθητές το 2004/2005, ενώ αναμένεται να φθάσουν τους 17.100.000 το 2024/2025.
Επίσης, η έκθεση αναφέρει ότι ο αριθμός των δασκάλων του δημοτικού έχει επίσης αυξηθεί κατά 17,5%, κι έφτασε τους 636.900 το 2013/2014 σε σύγκριση με τους 542.400 το 2004/2005. Η περαιτέρω αύξηση σε 765.500 αναμένεται από το 2024/2025.
Η μέση πυκνότητα της τάξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έφθασε στους 42,8 μαθητές το έτος 2013/2014 σε εθνικό επίπεδο, φτάνοντας στους 48 μαθητές στην Γκίζα, ενώ στις επαρχίες του Νοτίου Σινά, στους 19,7 μαθητές ανά τάξη.
Τα κύρια προβλήματα στην πρωτοβάθμια δημόσια εκπαίδευση περιλαμβάνουν, την απροθυμία να εγγραφούν μαθητές στα σχολεία, στην υψηλή πυκνότητα μαθητών στις αίθουσες διδασκαλίας αλλά και στην προτίμηση (εμπιστοσύνη) στα ιδιωτικά σχολεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου