Αθήνα 30-3-2015
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΡΙΑΣ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ. κ. ΚΑΡΑΜΕΣΙΝΗ ΜΑΡΙΑΣ ΜΕ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.
Την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 στις 13:00 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της Ο.Ε.Λ. Ο.Α.Ε.Δ. μετά από αίτημα μας με την νέα Διοικήτρια του Ο.Α.Ε.Δ. κ. Καραμεσίνη Μαρία.
Κατά την συνάντηση τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στη φάση αυτή προβλήματα άμεσης και επείγουσας σημασίας. Η συζήτηση ήταν διεξοδική και δόθηκε αρκετός χρόνος για να αναλύσουμε την κατάσταση και να καταθέσουμε τις προτάσεις μας.
Αναλύσαμε πλήρως την αποτυχία του θεσμικού πλαισίου του ν.4186/2013 που αφορούσε τη σύσταση των Σ.Ε.Κ. και τη διάλυση του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με τις τάξεις Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. και Σ.Ε.Κ.. Αναπτύξαμε θέσεις μας για τις συνακόλουθη με αυτή πολιτική λειτουργία των Π.Σ.Ε.Κ.. Ζητήσαμε την κατάργηση του θεσμού των Σ.Ε.Κ. και των τάξεων Μαθητείας καθώς και των Π.Σ.Ε.Κ. των οποίων η λειτουργία στηρίζεται στο θεσμικό πλαίσιο του ν.4186/2013. Είναι γνωστό ότι οι ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. μετά την τροπολογία παράτασης της λειτουργίας τους για το σχ. έτος 2014-15 , παύουν να λειτουργούν από το σχολικό έτος 2016-17.
Για το λόγο αυτό ζητήσαμε την παράταση της λειτουργίας τους για το σχολικό έτος 2015-2016 & 2016- 2017 με νομοθετική ρύθμιση , προκειμένου να εγγράψουμε μαθητές στην Α΄ τάξη από τον ερχόμενο Ιούνιο. Αναλύσαμε στο σημείο αυτό τη μεγάλη σπουδαιότητα για το εκπαιδευτικό σύστημα της ύπαρξης και λειτουργίας του θεσμού της Μαθητείας. Ένας θεσμός εκπαιδευτικός και κοινωνικός πυλώνας του κράτους που αποτελεί εναλλακτικό εκπαιδευτικό σύστημα με βαθιές ρίζες στην ελληνική κοινωνία. Ένας θεσμός που εκπαιδεύει νέους με αποτελέσματα ουσιαστικά για την παραγωγική βάση της οικονομίας. Ένας θεσμός με σαφείς διαχρονικά ταξικές αναφορές στις εισοδηματικές τάξεις που τον επιλέγουν ιδιαίτερα αυτή την εποχή που δεινοπαθούν από τις μνημονιακές πολιτικές.
Η ρύθμιση αυτή θα μας δώσει το χρόνο πέρα από τη συνέχιση της λειτουργίας της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. , να συμμετάσχουμε στη διαβούλευση που έρχεται από την Κυβέρνηση για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Η πρόταση μας είναι διακηρυγμένη από τα συνέδρια μας και αφορά την ένταξη του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
2. Διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών.
Είναι γνωστό ότι 111 συνάδελφοι μας του κλάδου ΔΕ Εμπειροτεχνητών τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από το 2013 στο πλαίσιο της εφαρμογής μνημονιακών πολιτικών. Η υπόθεση αυτή σέρνεται 18 μήνες με στόχο μια κινητικότητα που ήταν αμελητέα (10 συνάδελφοι περίπου μπήκαν σ αυτή) με κατάληξη την απόλυση τους. Η κυβέρνηση έχει καταθέσει ήδη νομοσχέδιο για την αποκατάσταση αδικιών – την επαναφορά του προσωπικού – την κινητικότητα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 70 συνάδελφοι που δυνητικά υπάγονται στις διατάξεις του νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Με βάση τα παραπάνω και την πάγια θέση μας για επαναφορά των συναδέλφων ζητήσαμε τα εξής :
« Οι συνάδελφοι που τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας να επανέλθουν στην υπηρεσία γιατί το δικαίωμα στην εργασία μετά την απαράδεκτη αυτή κατάσταση είναι ιερό. Η Ο.Ε.Λ. εξέφρασε την πάγια θέση της , οι συνάδελφοι να αξιοποιηθούν από την υπηρεσία για ανάγκες στον εκπαιδευτικό ή διοικητικό κλάδο ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες. Τα φαινόμενα ακραίων υπεραριθμιών λόγω μη κάλυψης εκπαιδευτικού ωραρίου δεν πρέπει να επαναληφθούν. Στο πλαίσιο αυτό ζητήσαμε την αξιοποίηση των συναδέλφων που διαθέτουν τυπικά προσόντα ανώτερα του κλάδου ΔΕ Εμπειροτεχνιτών , προκειμένου να συμβάλλουν στην αναβάθμιση των σχολών Μαθητείας και του Ο.Α.Ε.Δ. γενικότερα».
3. Προσλήψεις ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Επισημάναμε άμεσα ότι μετά την νομοθετική ρύθμιση η διαδικασία πρόσληψης ωρομίσθιου προσωπικού πρέπει να αλλάξει. Αυτό που συναίβει την σχολική χρονιά 2014-15 δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην λειτουργία τωνσχολείων. Ζητήσαμε την αλλαγή της διαδικασίας που θα στηρίζεται στο δοκιμασμένο σύστημα που υπήρχε. Η Ο.Ε.Λ. θα καταθέσει άμεσα συγκεκριμένες προτάσεις.
4. Αναδιοργάνωση του Ο.Α.Ε.Δ. Re-engineering
Καταθέσαμε τη θέση της Ο.Ε.Λ. για την αναδιάρθρωση της Μαθητείας και επισημάναμε ότι η διαδικασία αυτή απαραίτητη για τον Οργανισμό. Ωστόσο στηρίχθηκε σε σχεδιασμούς ενός νόμου 4186/2013 που όχι μόνο απέτυχε με την αποδοχή των Σ.Ε.Κ. αλλά εισάγει μια Μαθητεία που γίνεται πρακτική άσκηση απαξιώνοντας τη «λειτουργία» των σχολικών μονάδων. Μεταφέρονται τμήματα της παρακολούθησης της πρακτικής άσκησης και του έργου των Γραφείων Διασύνδεσης σε ιδιώτες. Ο ρόλος της ανταλλαγής τεχνογνωσίας των Γερμανών δεν ήταν άδολος. Απαιτείται επαναπροσδιορισμός των στόχων της αναδιοργάνωσης με βάση ένα νέο στρατηγικό σχέδιο του θεσμού της Μαθητείας.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν από τη Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ.
1.Η Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. πιστεύει ότι ο θεσμός της Μαθητείας αποτελεί εκπαιδευτική πολιτική με επιτυχημένη πορεία και δεσμεύθηκε να αποστείλει επιστολή προς τα Υπουργεία Εργασίας και Παιδείας για τη νομοθετική ρύθμιση της παράτασης της λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.. Παράλληλα θα γίνουν όλες οι απαιτούμενες επαφές για να ψηφισθεί άμεσα προκειμένου έγκαιρα να προετοιμαστεί η Διεύθυνση Εκπαίδευσης για την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Η διοικήτρια δήλωσε την άποψη της ότι η «καλή πρακτική» του θεσμού της μαθητείας που αυτή τη στιγμή απευθύνεται σε νέους και νέες , είναι χρήσιμο και ωφέλιμο ως ευρωπαϊκό μοντέλο εκπαίδευσης να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί εντός του πλαισίου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2. Η διοικήτρια δήλωσε ότι είχε επαφές με διαθέσιμους και πιστεύει ότι η επαναφορά τους με βάση τον νόμο που κατατέθηκε πρέπει να γίνει άμεσα και να εξεταστούν οι δυνατότητες αξιοποίησης τους. Για το λόγο θα κάνει όλες τις ενέργειες για την επίλυση του θέματος.
3. Είναι στη διάθεση της Ο.Ε.Λ. για την αντιμετώπιση όλων των θεσμικών αιτημάτων που περιλαμβάνονται στα ψηφίσματα των συνεδρίων της Ο.Ε.Λ. σε επόμενη συνάντηση μετά την επίλυση των βασικών προβλημάτων.
4.Η διοικήτρια μας ανακοίνωσε ότι θα ασχοληθεί προσωπικά με την αναδιοργάνωση του Ο.Α.Ε.Δ. και στο πλαίσιο αυτό αναμένει συγκεκριμένες προτάσεις που θα λειτουργήσουν προς όφελος του Οργανισμού.
Συναδέλφισσες / οι
Στη φάση αυτή περιοριστήκαμε να αντιμετωπίσουμε ιεραρχικά τα θέματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης για τη λειτουργία των σχολείων και στην συνέχεια θα ανοίξουμε όλα τα θέματα που περιλαμβάνονται στο ψήφισμα του συνεδρίου μας.
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΑΜΟΥΛΟΣΑΝΝΑ ΜΠΟΛΟΦΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου