ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΑΕΔ
Λάρισα 16 / 10 / 2014
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ερμογένους 10 Λάρισα
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ( ΤΟΠΣΑ – ΤΟΠΕΚΟ) MNHΜΕΙΟ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Το Υπουργείο
Εργασίας η Διοίκηση του ΟΑΕΔ και τα ΜΜΕ το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν
επιδοθεί σε ένα μπαράζ ανακοινώσεων για τα καινούρια προγράμματα που το
Υπουργείο προωθεί , αποκρύπτοντας επιμελώς ότι οι υπηρεσίες του ΟΑΕΔ -δηλαδή η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης -
δεν εμπλέκεται στην υλοποίηση αυτών των προγραμμάτων.
Παρουσιάζει μάλιστα τις επιλογές
αυτές ως πολιτικές παρεμβάσεις για την ανακούφιση της Ελληνικής κοινωνίας, και
άλλα τέτοια.
Από την άλλη θέλοντας να μετρήσει
την αποτελεσματικότητα των φορέων που υλοποιούν αυτά τα προγράμματα στις
μετρήσεις καταχωρείται πάντα σωρευτικά και η αποτελεσματικότητα των
προγραμμάτων του ΟΑΕΔ γνωρίζοντας βέβαια εκ των προτέρων την επιτυχία των προγραμμάτων του Οργανισμού.
Πλέον και οι πέτρες
γνωρίζουν ότι τα προγράμματα Voucher που υλοποιούνται από ιδιωτικούς φορείς ΑΠΕΤΥΧΑΝ και το συμπέρασμα είναι ότι η παραχώρηση τέτοιων εργαλείων στην
λεγόμενη ιδιωτική πρωτοβουλία έχει
αποβεί γενικά σε βάρος της Ελληνικής κοινωνίας..
κάτι ανάλογο και χειρότερο
συμβαίνει και με τα προγράμματα ΤΟΠΣΑ - ΤΟΠΕΚΟ
Μετά από τις
πομπώδεις ανακοινώσεις για την δημιουργία χιλιάδων θέσεων απασχόλησης από τα
προγράμματα ΤΟΠΣΑ και ΤΟΠΕΚΟ πριν από κάποια χρόνια, αρνητική εντύπωση προκαλεί
σε μας το γεγονός ότι ένα πρόγραμμα βασισμένο
πάνω σε ευρωπαϊκά στάνταρτ, όπως την
αποκέντρωση των δράσεων και των σχεδιασμών, έχει βαλτώσει με καταφανέστατη
υπαιτιότητα των φορέων που το υλοποιούν, προσφέροντας μια από τα ίδια στους ωφελουμένους
του όπως ακριβώς και στα προγράμματα Voucher.
Τα συγκεκριμένα προγράμματα έχουν ως πεδίο
αναφοράς τις τοπικές αγορές εργασίας και επικεντρώνονται στην υποστήριξη των
ωφελουμένων αλλά και των επιχειρήσεων μιας οροθετημένης περιοχής για τη σύζευξη
της προσφοράς και της ζήτησης εργασίας. Στόχος τους είναι η δημιουργία θέσεων
εργασίας μέσα από ένα πλέγμα δράσεων κατάρτισης ( ΞΑΝΑ), υποστήριξης, στοχευμένης συμβουλευτικής διαδικασίας για
άτομα που θέλουν να ξεκινήσουν δική τους επιχείρηση ή να απασχοληθούν και να
στηριχθούν στην εργασία τους και την επιχείρησή τους.
Ο βαθμός επίτευξης του στόχου
της πράξης βεβαιώνεται ως εξής:
I.
για ίδρυση νέας επιχείρησης, η σύνταξη business plan
και η βεβαίωση έναρξης επιχείρησης από την εφορία.
II.
για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε επιχειρήσεις, η
αναγγελία πρόσληψης, και η διατήρηση αυτών τουλάχιστον για τρεις (3) μήνες
III.
για ένταξη σε πρόγραμμα επιχορήγησης, επιδότησης ή άλλο
αναπτυξιακό πρόγραμμα (ΕΠΑΕ, Ε.Π. Αγροτικής Ανάπτυξης, Επενδυτικός Νόμος κλπ),
η σύνταξη business plan
και η αίτηση υπαγωγής για χρηματοδότηση από το αντίστοιχο πρόγραμμα,
IV.
για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας, η σύμβαση απόκτησης
εργασιακής εμπειρίας.
Και τα δύο
προγράμματα ( ΤΟΠΣΑ και ΤΟΠΕΚΟ ) υλοποιούνται από Αναπτυξιακές συμπράξεις που
κατά κύριο λόγω αφορούν φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης έχοντας αναλάβει το έργο συγκεκριμένοι
εταίροι που κατά διαβολική σύμπτωση εμφανίζονται και στην διαχείριση όλων των
προγραμμάτων Voucher.
Είναι πάλι τα ίδια ΚΕΚ αλλά και διάφορες επαγγελματικές συντεχνίες του
ιδιωτικού τομέα όπως ο ΣΕΒ η ΓΣΒΕΕ , κατά τόπους Ενώσεις ξενοδόχων κλπ.
Εμάς εδώ βέβαια
μας αφορά η αποτελεσματικότητα αυτών των προγραμμάτων, και την κρίνουμε μόνο με
τον βαθμό απορρόφησης των ανέργων σε θέσεις απασχόλησης και αυταπασχόλησης όπως
αναφέρει και η εγκύκλιος και με τίποτε άλλο.
Μπροστά σε αυτό
το χάλι που ανακαλύπτουμε, τα Voucher με το χαμηλό ποσοστό της απορροφητικότητας που έχουν και
όπως παλαιότερα καταδείξαμε, είναι θησαυρός αποτελεσματικότητας υλοποίησης
προγραμμάτων απασχόλησης και κατάρτισης.
Εμείς δεν θέλουμε να μιλήσουμε αυτή την φορά με αριθμούς αλλά αυτό που
δυστυχώς καταλαβαίνουμε είναι ότι:
- Για τον
σκοπό για τον οποίο εκπονήθηκαν (δηλαδή τοποθέτηση ατόμων σε θέσεις απασχόλησης
- αυταπασχόλησης) έχουν αποτύχει
παταγωδώς τόσο που μας επιτρέπει να
προβούμε στο συμπέρασμα ότι τελικά τα συγκεκριμένα προγράμματα δεν υλοποιούνται για να τοποθετηθούν οι
ωφελούμενοι σε θέσεις εργασίας. Και άρα
οι υπεύθυνοι υλοποίησης αυτών των
προγραμμάτων επέλεξαν το εύκολο. Δηλαδή να υλοποιήσουν μόνο τις δράσεις
κατάρτισης συμβουλευτικής κλπ. και να αφήσουν το δύσκολο κομμάτι, δηλαδή τις
ενέργειες τοποθέτησης των ανέργων σε δουλειά στον αυτόματο πιλότο, .
Δυστυχώς δεν βλέπουμε φραγμό σε
όλη αυτή την κοροϊδία του πολίτη από το Υπουργείο αλλά δυστυχώς και την
Διοίκηση του ΟΑΕΔ που σε εποχή όπου η επίσημη ανεργία είναι κοντά στο 30 %!!!
δεν υλοποιεί και δεν προτείνει κανένα αξιόπιστο πρόγραμμα στήριξης της
απασχόλησης και μείωσης της ανεργίας, παρά επιμένει να στηρίζει τις επινοήσεις
της Ε.Ε. για άλλες χώρες της Ευρώπης ( όπου είναι σίγουρα διαφορετικές οι
συνθήκες ) με τα προγράμματα τύπου Voucher, Youth Guarantee κ.λ.π. προδίδοντας
τους πραγματικούς σκοπούς που επιτυγχάνει μέσω αυτών των προγραμμάτων.
Επιπλέον το
Υπουργείο και η Διοίκηση του ΟΑΕΔ θα πρέπει να μάθουν από το λάθος τους να
προκυρήξουν πρόγραμμα ΝΘΕ μόνο για 5000 θέσεις πλήρους απασχόλησης και να ακούσουν επιτέλους τους
εργαζόμενους του Οργανισμού που επιμένουν στην κατάργηση των
ψευτοπρογραμμάτων τύπου Voucher ,την κατάργηση της
διαμεσολάβησης και την μεταφορά όλων αυτών των πόρων σε πραγματικές δράσεις και
προγράμματα καταπολέμησης της ανεργίας.
-Παράλληλα θα
πρέπει η Διοίκηση του ΟΑΕΔ να υποστηρίξει να διαφημίσει και να
λειτουργήσει τις συμβουλευτικές υπηρεσίες του Οργανισμού. Με το πρόσχημα της
αναδιοργάνωσης του Οργανισμού σχεδιάζει για το μέλλον κάτι που λειτούργησε στο
παρελθόν και που θα μπορούσε να τροποποιηθεί, για να λειτουργήσει άψογα χωρίς
την βοήθεια επιτροπών και χρηματοδοτήσεων!!!
-Έχουμε
επισημάνει άπειρες φορές ότι οι καταρτίσεις έχουν πλέον απαξιωθεί και δεν έχουν
προσφέρει τα αναμενόμενα στην Ελληνική αγορά εργασίας (με υπαίτιους και τους φορείς που παρέχουν
κατάρτιση) στην οποία πλέον παρέχεται αυτό το αγαθό για δεύτερη συνεχή «γενεά».
Καλούμε
επίσης την Διοίκηση του ΟΑΕΔ να απεμπλακεί άμεσα από την λεγόμενη αναδιοργάνωση
του Οργανισμού (re-engineering) η οποία αποδεικνύεται
σιγά σιγά βρόγχος σε οποιαδήποτε προσπάθεια λειτουργίας του, ειδικά τα
τελευταία τρία χρόνια που το 1.500.000 ανέργων της χώρας χρειάζεται μια Δημόσια
Υπηρεσία Απασχόλησης σύγχρονη και ευέλικτη όπως σε όλες τις πολιτισμένες χώρες
του κόσμου.
. Το Υπουργείο
Εργασίας Ασφάλισης και Κοινωνικής Πρόνοιας θα πρέπει άμεσα και ακόμη μία φορά,
να ενισχύσει τον ΟΑΕΔ ΤΩΡΑ. Να
αναδείξει τον στρατηγικό του ρόλου μέσα από το νέο ΕΣΠΑ. Να σταματήσει
επιτέλους με την απαξίωσή του και άμεσα να του δώσει την δυνατότητα να
εκτελέσει προγράμματα απασχόλησης, αυταπασχόλησης ή και διατήρησης προσωπικού, εκμεταλλευόμενη
κοινοτικούς αλλά και τους πόρους από τις εισφορές υπέρ ΟΑΕΔ των Ελλήνων
εργαζομένων τις οποίες κακώς παρακρατά το ΙΚΑ.
Το Υπουργείο Εργασίας Ασφάλισης και Κοινωνικής
Πρόνοιας και η Διοίκηση του ΟΑΕΔ θα πρέπει
να σταματήσουν τους πειραματισμούς με τις «συμπράξεις» με ιδιώτες και να
εξετάσει όλα τα στοιχεία αναποτελεσματικότητας των προγραμμάτων που έχουν μέχρι
τώρα αναλάβει ιδιωτικοί φορείς, έτσι ώστε να βοηθηθεί στην εξαγωγή των
κατάλληλων συμπερασμάτων.
Στηρίζουμε την
Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΟΑΕΔ στον αγώνα τον οποίο έχει ξεκινήσει για να μπει ένα φρένο σ’όλες τις προσπάθειες
αφαίμαξης αντικειμένων από τον Οργανισμό, μέσω της παραχώρησης προγραμμάτων σε
αναποτελεσματικούς φορείς και την κατάργηση των προγραμμάτων voucher και όλων
των άλλων προγραμμάτων τα οποία μέσω ιδιωτικών εταιρειών προσβάλουν τον κάθε
άνεργο ξεχωριστά αλλά και την Ελληνική κοινωνία γενικότερα .
Καλούμε επίσης όλα τα πρωτοβάθμια
σωματεία να αναζητήσουν και να διαδώσουν ο καθένας στην περιφέρειά του,
περιπτώσεις αστοχιών στην υλοποίηση προγραμμάτων από ιδιωτικούς φορείς.
Η εποχή που διανύουμε δεν χρειάζεται επιπλέον πειράματα αλλά συγκεκριμένο
σχέδιο.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Ο Γραμματέας
Τσάλαβος Απ. Μπαζιάνας
Γ.
ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΜΑΣ....ΜΕ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ..ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΑΜΕΣΑ!!!!!!ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΤΟΣΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΟΣΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύγε για την τοποθέτηση και τη απλοϊκή προσέγγιση του ζητήματος. Ενημερωτικά να ξέρετε ότι στο νέο Ε.Π του Υπ. Εργασίας για τη νέα προγραμματική περίοδο, απαιτείται η ολοκλήρωση του επανασχεδιασμού του ΟΑΕΔ, προκειμένου να προχωρήσει σε οποιαδήποτε περαιτέρω δράση ( να πάρει προγράμματα δλδ). Ο νοών νοείτω..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ. ΑΠΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ, ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ,ΑΓΟΡΑ ΥΓΙΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΗΛΩΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΝΑΝΕ ΚΑΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΕΝΙΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ....
ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ . ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ .