oaednews

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ


                                                                                                                        15 Μαΐου 2014
            Συναδέλφισσες/οι
            Οι εξελίξεις τρέχουν σε όλα τα μέτωπα . Οι διαθεσιμότητες , η λειτουργία των σχολείων μας , η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του προσωπικού , το περίφημο σχέδιο αναδιάρθρωσης του Ο.Α.Ε.Δ. και το γερμανικά σχέδια για την εκπαιδευτική πολιτική του Οργανισμού.
1.     Διαθεσιμότητες
Είναι γνωστό ότι στις 2-10-2013 η μνημονιακή κυβέρνηση έθεσε σε διαθεσιμότητα 111 εκπαιδευτικούς του Ο.Α.Ε.Δ. καταργώντας αυθαίρετα τον κλάδο ΔΕ. Οδήγησε σε απαξίωση προσωπική , οικογενειακή, υπηρεσιακή τους συναδέλφους αναζητώντας τον μαγικό αριθμό που επέβαλε η τρόικα με στόχο τις απολύσεις Δημοσίων Υπαλλήλων , με το πρόσχημα της κινητικότητας. Λίγες μέρες πριν από την παρέλευση του 8μήνου (2/6/2014) που οδηγεί στις απολύσεις και σε προεκλογική περίοδο , το Υπουργείο Διοικ. Μεταρρύθμισης ανακοίνωσε πρόγραμμα κινητικότητας 547 υπαλλήλων από ένα σύνολο 3000 περίπου υπαλλήλων που είναι σε διαθεσιμότητα. Για τους υπόλοιπους; Διαβεβαιώσεις υποσχέσεις και πολλά θα…  Πρόκειται ΓΙΑ ΕΜΠΑΙΓΜΟ που επιβεβαιώνει τον κανόνα ότι οι διαθεσιμότητες έγιναν για να απολυθούν δημόσιοι υπάλληλοι. Επισημαίνουμε ότι αρκετοί από τους 111 συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς , έχουν ήδη οδηγηθεί σε πρόωρη αναγκαστική συνταξιοδότηση , προκειμένου να αποφύγουν τον ευτελισμό της αξιοπρέπειας τους.

Οι συνάδελφοι σε μια εποχή που οι πάντες διαφημίζουν τη Μαθητεία και που ο ρόλος της θα «αναβαθμιστεί» όπως διατείνονται , οδηγήθηκαν στα σπίτια τους. Η Κυβέρνηση οφείλει να πάρει πίσω αυτές τις αποφάσεις και να φέρει ακόμη και με κινητικότητα τους συναδέλφους στον Ο.Α.Ε.Δ. είτε στην εκπαίδευση , είτε στον διοικητικό κλάδο. Ο ΟΑΕΔ διαθέτει αυτή τη στιγμή 51 σχολικές μονάδες με μόλις 450 τακτικούς εκπαιδευτικούς , χωρίς στοιχειώδεις υποδομές διοικητικής υποστήριξης του βαρύ έργου της Μαθητείας και βοηθητικού προσωπικού πολύτιμου για τη λειτουργία και την συντήρηση των εγκαταστάσεων που έχουν εγκαταλειφθεί στην μοίρα τους.
2.      Λειτουργία σχολικών μονάδων
            Είναι γνωστό ότι με το νόμο 4186/2013 χτυπήθηκε καίρια η εκπαιδευτική παρέμβαση του ΟΑΕΔ. Πρώτον διότι εξοβέλισε τα σχολεία μας από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα μετέτρεψε σε σχολές Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) για ανήλικους μαθητές κα δεύτερον διότι αλλοιώθηκε και διαστρεβλώθηκε ο θεσμός της Μαθητείας αφού νομοθετήθηκε ο θεσμός της Πρακτικής Άσκησης ουσιαστικά μετά το τέλος της Κατάρτισης και μάλιστα σε ανήλικους μαθητές. Για να περιορίσουμε το Βατερλό του εκπαιδευτικού συστήματος της Μαθητείας προτείναμε και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης με την Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. εισηγήθηκε την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου και την εφαρμογή της Μαθητείας από το β έτος της ΣΕΚ.    Αυτό θα έδινε στα σχολεία μας ένα πλεονέκτημα, θα τα καθιστούσε πιο ελκυστικά, θα τα τροφοδοτούσε με μαθητικό πληθυσμό και θα μας έδινε πίστωση χρόνου για να παλέψουμε για την αναβάθμιση τους και την ένταξη τους στο Ενιαίο Σύστημα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
            Η εισήγηση αυτή δεν πέρασε από το  Υπουργείο Παιδείας. Μπροστά στο             αδιέξοδο και με διάχυτη την εκτίμηση ότι η προκήρυξη ειδικοτήτων στις Σ.Ε.Κ. του Ο.Α.Ε.Δ. θα συγκέντρωνε ελάχιστο ενδιαφέρον μαθητικού πληθυσμού, προτάθηκε από την Διοίκηση του      Οργανισμού και νομοθετήθηκε παράταση λειτουργίας της Α τάξης ΕΠΑ.Σ για ένα ακόμα έτος. Πρέπει να πούμε ότι η ρύθμιση αυτή είναι θετική όχι γιατί λύνει θεσμικά τα προβλήματα που ο νόμος 3475/2007 αλλά καίρια ο νόμος 4186/2013 δημιούργησε στην Μαθητεία και την Εκπαίδευση του ΟΑΕΔ, αλλά διότι μας δίνει χρόνο για να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε την υλοποίηση των προτάσεων μας. Από την άλλη δείχνει καθαρά το ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας για την συνέχιση της Εκπαιδευτικής δράσης του Οργανισμού και την επαφή με την αγορά εργασίας για δυο ακόμη χρόνια, όσα δηλαδή χρειάζονται για να τελειώσουν οι πρώτοι φοιτούντες στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο, με δεδομένο ότι έχουν προγραμματίσει να αναθέσουν στο εκπαιδευτικό προσωπικό του Ο.Α.Ε.Δ. ρόλο διαμεσολαβητή για την προώθηση των αποφοίτων του Λυκείου στην αγορά εργασίας.
            Ακόμη θέλουμε να κάνουμε τις εξής παρατηρήσεις:
·         Ποιές είναι οι διοικητικές πράξεις ίδρυσης των Ι.Ε.Κ.;
·         Γιατί μέχρι τώρα 9 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου , δεν έχουν ρυθμιστεί κεφαλαιώδους σημασίας θέματα όπως το νομοθετικό πλαίσιο των εργασιακών συμβάσεων της Μαθητείας των ΣΕΚ (εκκρεμούν Κ.Υ.Α. του ν. 4186/2013) , ο κανονισμός λειτουργίας των ΣΕΚ , οι επιδοματικές πολιτικές για την σίτιση και στέγαση των μαθητών.
·         Γιατί εκκρεμεί η  Υ.Α. προκήρυξης πρόσληψης ωρομίσθιων εκπαιδευτικών του επόμενου σχολικού έτους με προφανή αποτελέσματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων;
·         Σύμφωνα με τον ν.4186/2013 άρθρα 21 και 22 , οι ΣΕΚ χωρίζονται σε δυο αυτοτελή μέρη. Την διετή φοίτηση με ενδοσχολική εκπαίδευση και την τάξη Μαθητείας με 7 ώρες εκπαίδευση στο σχολείο και 28 ώρες πρακτική. Στους μεν αποφοίτους της διετούς φοίτησης δίνεται η δυνατότητα εγγραφής στην τάξη Μαθητείας και βεβαίωση επαγγελματικής κατάρτισης 2 , στους δε αποφοίτους της τάξης Μαθητείας βεβαίωση επαγγελματικής κατάρτισης 3 και δυνατότητα εξετάσεων στο ΕΟΠΠΕΠ για να πάρει πτυχίο ειδικότητας βοηθού τεχνίτη! Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Προσόντων που δημοσίευσε του Υπ. Παιδείας οι βεβαιώσεις κατάρτισης 2 και 3 είναι ανύπαρκτες και το πρώτο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων είναι το πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 3 δηλ του βοηθού τεχνίτη. Επίσης από τα παραπάνω είναι σαφές ότι η τάξη Μαθητείας των ΣΕΚ είναι υποχρεωτική για την απόδοση πτυχίου ειδικότητας. Αυτό σημαίνει όλοι οι μαθητές απόφοιτοι της διετούς φοίτησης δεν θα μπορούν να εγγραφούν σε τάξη Μαθητείας γιατί θα πρέπει να έχουν εξασφαλισμένη θέση πρακτικής! Πως όμως μια σχολική μονάδα μπορεί να διαβεβαιώσει γονείς και μαθητές ότι οι εγγραφόμενοι στις ΣΕΚ εξασφαλίζουν και θέση πρακτικής μετά από 2 χρόνια ιδιαίτερα αυτή την περίοδο της κρίσης; Είναι προφανές ότι οι ΣΕΚ οδηγούν σε ραγδαία συρρίκνωση και αφανισμό σχολικών μονάδων.
·         Με αυτά τα δεδομένα τα σχολεία μας ορθώς προσανατολίζονται να προτείνουν ειδικότητες ΕΠΑ.Σ. ακολουθώντας την σταθερή και σίγουρη επιλογή που θα καλύψει τις απαιτήσεις νέων που αναζητούν σχολεία με πρακτική άσκηση και κοινωνικά επιδόματα και κυρίως διασφαλισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Η λύση είναι μια. Κατάργηση των Σ.Ε.Κ. άμεση ένταξη των σχολών Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.             στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έτσι λειτουργούν οι σχολές Μαθητείας σε όλη     την Ευρώπη και κυρίως στην Γερμανία. Αλήθεια γιατί οι Γερμανοί προωθούν Πειραματικές   σχολές Κατάρτισης έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα; Γιατί στις οδηγίες τους επισημαίνουν ότι σε χώρες όπου η κοινωνική αποδοχή της Μαθητείας είναι μικρή( δηλ στην  Ελλάδα)  οι   σχολές πρέπει να λειτουργούν εντός του τυπικού συστήματος εκπαίδευσης; Γιατί στην χώρα     τους η ενδοσχολική εκπαίδευση γίνεται παράλληλα με την πρακτική άσκηση σε επίπεδο            εβδομαδιαίου αναλυτικού προγράμματος , ενώ στις Π.Σ.Ε.Κ. όχι; Μήπως είμαστε το απόλυτο   πειραματόζωο για την αποδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων με όχημα τα μνημόνια ;
3.     Αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικών
 Έχει ήδη ξεκινήσει στο Υπ. Παιδείας και συζητείται στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του Ο.Α.Ε.Δ και η εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων του Ο.Α.Ε.Δ.. Σύμφωνα με την υπάρχουσα λογική η αξιολόγηση έχει στόχο τη βελτίωση των εγκαταστάσεων και του εκπαιδευτικού έργου. Μέσα σε πιο κλίμα όμως γίνεται; Έχουμε ειλημμένες αποφάσεις για αυθαίρετες χωρίς αξιολόγηση υποβαθμίσεις σε βαθμούς και μισθούς σύμφωνα με το ενιαίο μισθολόγιο.
·         Συνάδελφοι με συμπληρωμένα έτη υπηρεσίας δεν μεταφέρονται στο ανώτερο βαθμό γιατί οι μνημονιακοί νόμοι έχουν βάλει περιορισμούς . Μόνο όταν η ανεργία πάει στο 12%  π.χ. ένας συνάδελφος από τον Γ΄ βαθμό θα πάει στον Β΄ . Δηλαδή ποτέ μέχρι να συνταξιοδοτηθεί!
·         Συνάδελφοι με συμπληρωμένα έτη υπηρεσίας δεν μεταφέρονται στο ανώτερο βαθμό γιατί οι μνημονιακοί νόμοι έχουν βάλει περιορισμούς . Μόνο όταν η ανεργία πάει στο 12%  π.χ. συνάδελφοι από τον Γ΄ βαθμό θα πάει στον Β΄!. Δηλαδή ΠΟΤΕ μέχρι να συνταξιοδοτηθούν.
·         Η Κυβέρνηση τορπίλισε την όποια αξιολόγηση βάζοντας σε διαθεσιμότητα συναδέλφους καταργώντας οριζόντια κλάδους.
·         Η αξιολόγηση  του προσωπικού του Δημοσίου και η κατάταξή του ,θα γίνεται βάσει προσόντων ( που δεν προσδιορίζονται ) σε τρεις κατηγορίες:
-          Σε άριστους  ποσοστό  έως 25%
-          Σε ικανούς  ποσοστό έως 60%  και
-          Σε ανεπαρκείς ποσοστό  ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 15%
Όσοι κατατάσσονται στην κατηγορία του 15%, προορίζονται σύμφωνα με το νόμο , για το νέο κύμα διαθεσιμότητας-απολύσεων που θα ακολουθήσει το επόμενο διάστημα.
Απίστευτα πράγματα .Με άλλα λόγια διαμορφώθηκε ένα κλίμα έλλειψης εμπιστοσύνης και καλούμαστε τώρα όλοι να υποταχθούμε στις υποδείξεις.
Συναδέλφισσες , συνάδελφοι,
Ø  Κανείς εργαζόμενος δεν θα συμμετέχει στην διαδικασία αξιολόγησης-απόλυσης χιλιάδων συναδέλφων.
Ø  Κανείς συνάδελφος δεν θα  « εξαργυρώσει»  οποιαδήποτε υπηρεσιακή θέση βάζοντας την υπογραφή του για την απόλυση συναδέλφων.
Ø  Δεν θα αναλάβουμε εμείς το βάρος των απολύσεων που η κυβέρνηση δρομολογεί και εντέχνως προσπαθεί να μας μεταφέρει.
Ø  Δεν θα λάβουμε μέρος σε διαδικασίες κανιβαλισμού, που η κυβέρνηση καλλιεργεί εντός των υπηρεσιών μας.
Ø  Η παράταξη μας συντάσσεται με τους συναδέλφους της Ομοσπονδίας Διοικητικών Υπαλλήλων και καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συνυπογράψουν το κείμενο διαμαρτυρίας για την αξιολόγηση που ήδη κυκλοφορεί.

Καλούμε τέλος τη Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. να επαναφέρει τους συναδέλφους που απομάκρυνε πρόσφατα από τις Διευθύνσεις σχολικών μονάδων δεδομένου ότι ο ν.4186/2013 τροποποιήθηκε στις 6-5-2014 (άρ. 47 παρ. 4 του νόμου Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος και άλλες διατάξεις) και παρέχει τη δυνατότητα τοποθέτησης και 2ου Υποδιευθυντή σε σχολεία με αριθμό μαθητών άνω των 180 μαθητών.

Συνάδελφοι της ΔΑΚΕ στο Προεδρείο της Ο.Ε.Λ. η σιωπή σας είναι εκκωφαντική επιτέλους πάρτε θέση ή με τους συναδέλφους και το δίκαιο ή με τα μνημόνια και τις πολιτικές τους.

                                                                        Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών
                                                                                                            15 Μαΐου 2014



3 σχόλια:

  1. ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ. . . . . . . . . . . ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ. . . . . . . . . . . . . ΟΧΙ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ. . . . . . . . . . ΟΧΙ ΣΑΜΑΡΑ. . . . . . . . . . . . . ΟΧΙ ΜΕΡΚΕΛ. . . . . . . . . . . . . . ΟΧΙ ΒΕΝΙΖΕΛΟ. . . . . . . . . . . . . . . . . . ΟΧΙ ΑΝΕΡΓΟΙ. . . . ΟΧΙ ΑΣΤΕΓΟΙ. . . . . . . . . . . . ΟΧΙ. . . . ΜΙΣΘΟΙ. . . . ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ. . . ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ. . . . . . . . ΔΙΩΞΤΕ. . . . . . ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ ΣΑΜΑΡΑ. . . . ΒΕΝΙΖΕΛΟ. . . . ΚΑΙ ΜΕΡΚΕΛ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. . . . . . . . ΠΟΥ. . . . ΕΞΑΘΛΙΩΝΟΥΝ. . . . ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ. . . . . . . . ΚΑΙ ΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ. . . . ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ. . . . ΟΧΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ. . . . . ΟΧΙ ΣΑΜΑΡΑ. . . . ΟΧΙ ΨΕΥΤΕΣ. . . ΟΧΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ. . . . . . ΟΧΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ. . ΟΧΙ ΜΠΑΛΤΑΚΟ. . . . . ΟΧΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ. . ΣΥΡΙΖΑ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ. . . . . . . . ΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ. . . . . . . ;;;;;;; ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ. . . . ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ. . . . ΤΙΜΩΡΗΣΤΕ. . . . . ΤΟ ΣΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟ. . . . . ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΤΕ ΣΥΡΙΖΑ. . . . . . . . . . ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΣΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ. . . . ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. . . . . . . . . . 15 ΧΡΥΣΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΑ ΕΦΑΠΑΞ ΚΑΙ ΜΠΟΝΟΥΣ. . . . . . . . . ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ. . . . . . . . . . ;;;;; Η ΑΔΙΚΙΑ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ. . . . . . . . . . . SUCCESS STORY. ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΕ ΤΙ ΜΙΣΘΟ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΕΣΥ ΚΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΟΥ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ. . . . . . . . . . . . . . . ;;;;;;ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΣΑΣ ΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΕΣΑΣ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ. . . . . . . . . . ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ. . . . . . . . . . . . . . ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ 700 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ. . . . . . . . . . . . . ;;;;;;;;;ΓΙΑΤΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΔΕ ΣΑΣ ΚΟΒΕΙ ΚΙ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ 15. . . . . ΜΙΣΘΟΥΣ. . . ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΣΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ. . . . . . . . . . . . . ;;;;;;;;;;;;;; ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΛΗΡΩΝΟΤΑΙ ΕΜΜΕΣΑ. . . . . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΩΣ ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ. . . . . . . ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ. . . . . . . . . . . . . . . . ;ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΡΚΕΛ. . . . . . . . . . . . ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΣ ΑΥΤΟΚΤΟΝΟΥΝ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ΚΑΙ ΑΣ ΤΡΩΝΕ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΣΣΙΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΨΗΦΙΣΕ ΘΕΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙΣ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή