oaednews

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Αγωνιστική συσπήρωση Εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ.
Συναδέλφισσες /οι  
         24Φεβρουαρίου 2014
Δημοσιεύθηκε η Κ.Υ.Α. για την ίδρυση Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.). Πρόκειται για συνεργασία του Ο.Α.Ε.Δ. και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου καθώς και της  DEKRA AKADEMIEιδιωτικής Γερμανικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στην επαγγελματική εκπαίδευση σε 50 χώρες! Η συνεργασία ξεκίνησε με απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. η οποία καθόρισε το πλαίσιο συνεργασίας και στην συνέχεια υπογράφηκε Κ..Υ.Α. των Υπουργών Παιδείας και Εργασίας . Η λειτουργία των Πειραματικών Σ.Ε.Κ. σύμφωνα με την απόφαση στηρίζεται σε μνημονιακή υποχρέωση που έχει υπογράψει το Υπουργείο Παιδείας σε συνδυασμό με την επιχειρούμενη αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ..  

Προβλέπει την λειτουργία Π.Σ.Ε.Κ. στο Καλαμάκι Αττικής και το Ηράκλειο  Κρήτης  για τις ειδικότητες Μαγειρικής Τέχνης , Τεχνητών Εστιατορίου – Επισιτισμού , Τεχνητών Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας. Πρόκειται για σχολές 3ετούς φοίτησης με ένα νέο σύστημα «Μαθητείας» με ενδοσχολική εκπαίδευση 4μηνών και πρακτική άσκηση 8 μηνών σε χρόνο τουριστικής περιόδου κατ΄ έτος. Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας του Ο.Α.Ε.Δ. και των συμβαλλόμενων μερών Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και DEKRA AKADEMIE οι υποχρεώσεις είναι οι εξής:
1.
Ο  Ο.Α.Ε.Δ. παραχωρεί εγκαταστάσεις και εξοπλισμό των σχολικών του μονάδων. Επιλέγει τους καθηγητές Γενικών μαθημάτων της ενδοσχολικής κατάρτισης.  Εποπτεύει την ενδοσχολική εκπαίδευση και την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης. Μεριμνά για την διεξαγωγή των εξετάσεων χορηγεί τις βεβαιώσεις επαγγελματικής κατάρτισης , οι οποίες μετά από εξετάσεις στον ΕΟΠΠΕΠ οδηγούν στην λήψη πτυχίου ειδικότητας.
2.
Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο επιλέγει τους εκπαιδευτικούς που θα διδάσκουν τα μαθήματα ειδικότητας θεωρία και εργαστήρια , σε συνεργασία με την ιδιωτική εταιρεία DEKRA AKADEMIE GmbH.  Καθορίζει τα κριτήρια επιλογής για τη συμμετοχή των επιχειρήσεων σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο . Συνυπογράφει με τον Ο.Α.Ε.Δ. και τους εργοδότες τα συμφωνητικά πρακτικής άσκησης των μαθητών. Μεριμνά για την έκδοση και χορήγηση πτυχίου ειδικότητας σύμφωνα με την Γερμανική Νομοθεσία που θα αναγνωρίζεται στην Γερμανία. Το πτυχίο χορηγείται μετά από εξετάσεις σε επιτροπή του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου. Ακόμη μεριμνά για την πιστοποίηση της Πρακτικής Άσκησης χορηγώντας Πιστοποιητικό Μαθητείας στους μαθητές. Τέλος σε συνεργασία με την DEKRA AKADEMIE συντάσσει τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών περιγράφει το εκπαιδευτικό υλικό που απαιτείται , προσδιορίζει το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων ειδικότητας της ενδοσχολικής εκπαίδευσης ,καθορίζει το πρόγραμμα εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας και τέλος συντάσσει τον οδηγό του εκπαιδευτή για την παρακολούθηση της πρακτικής άσκησης.
3.
Η DEKRA AKADEMIE αναλαμβάνει :Την επιμόρφωση τωνεκπαιδευτών/εκπαιδευτικών , την σύνταξη των περιγραμμάτων των ειδικοτήτων Μαγειρικής Τέχνης  και υπαλλήλων Ξενοδοχείου. Το πλαίσιο λειτουργίας των ειδικοτήτων δηλαδή την διάρκεια εκπαίδευσης , το πρόγραμμα σπουδών , τον τρόπο διεξαγωγής της εκπαίδευσης , τις απαιτήσεις των εξετάσεων , το προφίλ των καθηγητών , εκπαιδευτών. Την συνεργασία με γερμανικά πανεπιστήμια για την προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών. Την σύνταξη των αναλυτικών προγραμμάτων της ενδοσχολικής εκπαίδευσης , της πρακτικής άσκησης , του οδηγού των εκπαιδευτών. Την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού υψηλών προδιαγραφών σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο. Την ανάληψη δαπανών για μεταφράσεις γερμανικών εγχειριδίων στα ελληνικά σχετικών με τις ειδικότητες.
Συναδέλφισσες / οι
Όπως αντιλαμβάνεστε οι περιοδείες του κ. Φούχτελ δεν πήγανε χαμένες. Τις ώρες που γράφεται η ανακοίνωση το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο προσκαλεί τον Ο.Α.Ε.Δ. στα εγκαίνια της Π.Σ.Ε.Κ. Ηρακλείου Κρήτης!!!. Οι Γερμανοί μετά το μνημόνιο συνεργασίαςπου υπέγραψε το Υπουργείο Παιδείας και βέβαια μέσα στην γενικότερη πολιτική κατάσταση της οικονομικής κρίσης άδραξαν την ευκαιρία να εισβάλλουν στον πιο κρίσιμο πυρήνα της διαμόρφωσηςτης σκέψης και της κουλτούρας των πολιτών που διαμορφώνει μια χώρα δηλαδή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Προφανώς το παραπάνω σχέδιο που περιγράψαμε παραπάνω δεν είναι ανταλλαγή τεχνογνωσίας , γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν θεμιτή και συμβάλλει στην παραγωγική ανασυγκρότηση. Πρόκειται για σχέδιο επιβολής τεχνογνωσίας που εξυπηρετεί συμφέροντα των Γερμανών , οι οποίοι θα επιλέγουν και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Και βέβαια η «ανταλλαγή της τεχνογνωσίας» γίνεται σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης και υψηλής απορροφητικότητας θέσεων πρακτικής ,όπως είναι αυτές της λεγόμενης βαριάς μας βιομηχανίας του τουρισμού. Ούτε λόγος δεν γίνεται για παράδειγμα για ανταλλαγή τεχνογνωσίας στον Ηλεκτρομηχανολογικό τομέα! Γιατί άραγε; Έτσι θα έχουμε και ΑΜΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ!
Το Υπουργείο Παιδείας μη έχοντας καμία σχέση με την Μαθητεία συνεχίζει το καταστροφικό του έργο. Αφού διέλυσε με τον νόμο 4186/2013 τον θεσμό της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με την καθολική Μαθητεία των 2 εξαμήνων και της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων , αναθέτει στον Ο.Α.Ε.Δ. το έργο της «συνεργασίας» με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο για να προωθήσει τις μνημονικές υποχρεώσεις του.
Είναι σαφές από τα παραπάνω ότι ο Ο.Α.Ε.Δ. υπάρχει για να παραχωρεί εγκαταστάσεις , όλα τα άλλα τα αναλαμβάνει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και η DEKRAΟι Γερμανοί κάνουν την δουλειά τους ή όπως λένε τα μαθήματά τους , όμως εμείςδιαλύουμε επιτυχημένους θεσμούς και αυτοί αντικαθίστανται απόάλλους με βάση τα δικά τους συμφέροντα.
Το σύστημα Μαθητείας που προωθούν δεν είναι Μαθητεία. Ουδέποτε ο Ο.Α.Ε.Δ. από το 1952 διαχώρισε την εκπαίδευση με την πρακτική άσκηση. Η Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ.  είχε επιτυχία γιατί συνέδεε παράλληλα με την ενδοσχολική εκπαίδευση την πρακτική άσκηση σε εβδομαδιαία βάση ωρολογίου προγράμματος. Έτσι υπήρχε συνεχής ανατροφοδότηση του συστήματος σχολείου – εργασίας. Το νέο σχέδιο διαχωρίζει το χρόνο διεξαγωγής της ενδοσχολικής εκπαίδευσης με την πρακτική άσκηση. Επιχειρείται να επαναπροσδιορισθεί οορισμός της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.; Για ποιό λόγο; Οι πάντεςδιατείνονται για την διαχρονική επιτυχία του θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και παράλληλα τον ξεθεμελιώνουν;
Γιατί οι Γερμανοί επενδύουν στις ειδικότητες του τουριστικού τομέα; Η απάντηση είναι απλή. Ο κ. Φούχτελ κατά τις περιοδείες του σε όλη την Ελλάδα το λέει ξεκάθαρα: « Ελάτε να εργαστείτε στην Γερμανία. Έχουμε μεγάλες ανάγκες στα επαγγέλματα μαγείρων και ξενοδοχοϋπαλλήλων και πολλές κενές θέσεις πρακτικής άσκησης. Στην επαρχία που εκλέγομαι υπάρχουν σχολεία άδεια .Πως θα απασχοληθούν οι εκπαιδευτικοί μας; Έτσιθα σας βοηθήσουμε να ξεπεράσετε και την μεγάλη ανεργία που έχετε. Παράλληλα θα πιστοποιήσουμε και τα επαγγέλματα σας . Θα σας χορηγήσουμε και πτυχίο αναγνωρισμένο από την Γερμανία». Μια πόρτα ανοικτή για σχεδιασμένη μετανάστευση με φτηνό εργατικό δυναμικό καταρτισμένο με γερμανικές προδιαγραφές σε μια εποχή οικονομικής κατάρρευσης. Και μέχρι να γίνει αυτό υποκατάσταση θέσεων εργασίας σε γερμανικών συμφερόντων επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Αλλά η επένδυση γίνεται εκεί που ακόμη και τώρα η πρακτική άσκηση σε όλες τις ΕΠΑ.Σ. στις εν λόγω ειδικότητες πηγαίνει πολύ καλά με ποσοστά της τάξης του 90% ανεξάρτητα από το αν έχουμε τουριστική περίοδο ή όχι.   
Μπορεί βέβαια το εργασιακό καθεστώς της πρακτικής άσκησης να έμεινε το ίδιο , αλλά και εδώ έχουμε λαθροχειρία. Οι μαθητές με το σύστημα μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. αμείβονταν για 6ωρη εργασία με το 75% του μισθού του ανειδίκευτου. Τώρα με τις Π.Σ.Ε.Κ. αμείβονται το ίδιο για   8ωρη εργασία. Που σημαίνει ίδια αμοιβή για 25% περισσότερο χρόνοεργασίας. Ενέργεια που κρίνεται για την νομιμότητα της σε σχέση  την Υπουργική Απόφαση που επικαλείται το ιδρυτικό της Κ.Υ.Α.. Και βέβαια καμία πρόβλεψη για την χορήγηση επιδομάτων σίτισης – στέγασης.
Ο Υπουργός Παιδείας σε κοινοβουλευτικό έλεγχο για το μνημόνιο συνεργασίας διατείνεται ότι αυτό δεν περιέχει δεσμεύσεις νομικού χαρακτήρα για την εφαρμογή του. Ωστόσο ο Ο.Α.Ε.Δ. ανέλαβε να δεσμευτεί με απόφαση του Δ.Σ. όπως αναφέραμε παραπάνω και παράλληλα να εκδοθεί Κ.Υ.Α. για Πειραματικές Σ.Ε.Κ. που θα λειτουργήσουν ως «Δούρειος Ίππος» της γερμανικής κουλτούρας στον στενό πυρήνα των σχολείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στον Ο.Α.Ε.Δ. εφαρμόσθηκε με τις Π.Σ.Ε.Κ. η μνημονιακή διάταξη του 3ουμνημονίου νόμος 4093/2012 άρθρο 1ο παρ. Θ3 , όπως αναφέρεται στην Κ.Υ.Α. ( άρθρο 17 παρ.6 ν.4186/2013) καιαφορά την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών σχολείων μη τυπικής εκπαίδευσης!  
Η αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ. γιατί μνημονεύεται στην Κ.Υ.Α. των Π.Σ.Ε.Κ.; Προφανώς γιατί το σχέδιο προέβλεπε τον ρόλο του Ο.Α.Ε.Δ. στο νέο τοπίο της καθολικής Μαθητείας του Υπουργείου Παιδείας και της συνεργασίας με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο. Με άλλα λόγια η αναδιάρθρωση δεν συνδέεται με την αναβάθμιση του επιτυχημένου θεσμού της Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. ,αλλά με την θεσμοθέτηση άλλου θεσμού που δεν είναι Μαθητεία. Είναι πρακτική άσκηση υποκατάστατο θέσεων εργασίας αφού αναφέρεται στην κάλυψη 25.000-40.000 θέσεων πρακτικής! Και το απίστευτο. Τις θέσεις αυτές θα τις «ανακαλύψουν» οι 450 εκπαιδευτικοί του Ο.Α.Ε.Δ. που έχουν τεχνογνωσία και που μέρα με την μέρα φθίνουν λόγω διαθεσιμοτήτων και συνταξιοδότησης! Τα πράγματα είναι απλά τίποτε από όλα αυτά δεν θα γίνει. Η καθολική Μαθητεία θα πάει άπατη μεν , αλλά οι ιδιωτικές εταιρείες εύρεσης εργασίας θα καραδοκούν για να πάρουν μερίδιο από την πρακτική άσκηση.
Συναδέλφισσες/οι
Θα περιμέναμε κάποια ανακοίνωση από την παράταξη της ΔΑΚΕ και το Προεδρείο της Ο.Ε.Λ..
Τι έχουν να πουν για όλα αυτά; Είναι χρήσιμο να παραθέσουν την άποψη τους και να μην αναλώνονται στο ποιος ή ποια θα τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης με την γνωστή διαδικασία της διαπίστευσης της κομματικής ένταξης. Ας μην εξαντλείται εκεί το «πατριωτικό κομματικό καθήκον». Καταγγέλλουμε την βιομηχανία«Αναπλήρωσης» Διευθυντών που συνταξιοδοτήθηκαν με την λογική ότι αυτοί που τοποθετούνται τους αντικαθιστούν γιατί οι συνταξιοδοτούμενοι απουσιάζουν ή κωλύονται! Πρόκειται για παράνομες αποφάσεις που μόνο στόχο έχουν να εξυπηρετήσουν μικροκομματικές σκοπιμότητες. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις είναι εμφανής η κατάλυση του δικαίου ακόμη και με αυτό τον λόγο ,δεδομένου ότι επιλέγονται Διευθυντές «Αναπληρωτές των συνταξιούχων» με προσόντα πολύ κατώτερα των ήδη υπηρετούντων Υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων. Καλούμε τους θιγέντες συναδέλφους να προσφύγουν στην Δικαιοσύνη .Είναιμια ακόμη μεταρρυθμιστική προσπάθεια στο πλαίσιο του μνημονίου.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ Σ.Ε.Κ. ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ Π.Σ.Ε.Κ..
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ  
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ.
3

3 σχόλια:

  1. Μην ξεχνετε τους εκπαιδευτικους που ειναι σε διαθεσιμοτητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δώστε στους Γερμαναράδες και ΕΠΙΣΗΜΑ τα κλειδιά του ΠΡΩΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ βάλτε και τον Φούχτελ ΚΑΘΕ ΠΡΩΪ ΝΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΝ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΚΑΘΕ ΩΡΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ
    ΑΙΣΧΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΙΣΧΟΣ
    ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΑΤΕ
    ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΔΕΝ ΤΗΡΕΙΤΕ ΟΥΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΔΩ ΟΙ ΟΥΚΡΑΝΟΙ ΠΑΡΑΚΑΛΑΝΕ ΝΑ ΠΑΝΕ....ΣΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ.......ΣΙΓΑ ΤΗΝ .....ΕΛΛΛΑΔΑ...ΕΚΕΙ ΘΑ ΚΟΛΛΗΣΟΥΜΕ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή