oaednews

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Ερχονται 200 «μπλε» προσλήψεις στο Μετρό

Πρόκειται για τα «μπλε παιδιά» του πορίσματος Ρακιντζή, γκρινιάζει το ΠΑΣΟΚ. Η πλειονότητα των εργαζομένων προσέφυγε στα δικαστήρια, σε 5 περιπτώσεις δικαιώθηκαν, αλλά το δικαστήριο δεν διέταξε την επαναπρόσληψή τους 

 Τους απέλυσαν το 2010, τους επαναπροσλαμβάνουν το 2014. Με παρέμβαση του μεγάρου Μαξίμου, ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος (φωτ.) εξουσιοδότησε την εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» στην πρόσληψη 200 εργαζομένων στο Μετρό.
Ποιοι έχουν προβάδισμα; Τα 280 «μπλε παιδιά» που προσλήφθηκαν την προεκλογική περίοδο του 2009, σύμφωνα με το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λ. Ρακιντζή. Εκείνο το πόρισμα, το οποίο οδήγησε όχι μόνο στη μη ανανέωση των συμβάσεών τους, αλλά και στη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών από τη διοίκηση της τότε ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας).
Στο μεσοδιάστημα, η πλειονότητα των 280 συμβασιούχων προσέφυγε ομαδικά στα δικαστήρια, διεκδικώντας αποζημιώσεις και επαναπρόσληψη. Κι εδώ ξεκινά το αλαλούμ. Μέχρι σήμερα, έχουν βγει 11 αποφάσεις, εκ των οποίων οι 6 ήταν απορριπτικές για τους εργαζομένους.
Ωστόσο, σε 5 περιπτώσεις το Μονομελές Πρωτοδικείο δικαίωσε τους εργαζομένους, με το σκεπτικό ότι κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, κρίνοντας τις συμβάσεις αορίστου χρόνου. Σε αυτές τις αποφάσεις, το δικαστήριο δεν «εξέτασε» το πόρισμα Ρακιντζή, αλλά τη νομιμότητα και σπουδαιότητα των προσλήψεων στην τότε ΑΜΕΛ, η οποία δεν υπαγόταν σε καθεστώς ΑΣΕΠ.
Παρ' όλα ταύτα το δικαστήριο, εάν και επιδίκασε αποζημιώσεις (σε κάποιες περιπτώσεις διατάχθηκε προσωρινά εκτελεστό, ύψους 20.000 ευρώ), σε καμία περίπτωση δεν διέταξε επαναπρόσληψη!
Ποιο είναι το αποτέλεσμα: Οι εργαζόμενοι που έχουν δικαιωθεί (ή τουλάχιστον η συντριπτική πλειονότητα) δεν κοινοποιούν τις αποφάσεις στη ΣΤΑΣΥ, θεωρώντας ότι η εταιρεία θα τις αμφισβητήσει σε ανώτερο βαθμό, πέρα από το γεγονός ότι θα «επιβαρύνουν» τη θέση τους.
Πιο απλά, εάν ζητήσουν αποζημίωση από τη ΣΤΑΣΥ, σύμφωνα με νομικούς κύκλους, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο η εταιρεία να συναινέσει στην επαναπρόσληψή τους, όταν έχουν μεταξύ τους δικαστικές διαφορές, πέρα από το γεγονός ότι θα πράγματα θα δυσκολέψουν στο Εφετείο.


Η επιστολή του υφυπουργού Μεταφορών
Ετσι, επιζητούν «πολιτική λύση». Το μέγαρο Μαξίμου ανέλαβε δράση και εξουσιοδότησε τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο στην αποστολή γράμματος στον διευθύνοντα σύμβουλο των «Σταθερών Συγκοινωνιών» Νίκο Παπαθανάση, ζητώντας προσλήψεις.
Στην επιστολή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι «μετά τη λειτουργία των νέων σταθμών έχει διαπιστωθεί έλλειψη προσωπικού στην εταιρεία, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καλή εξυπηρέτηση επιβατών και να μη γίνεται εμπεριστατωμένος έλεγχος κομίστρου για τη λαθρεπιβίβαση.
»Για την καταπολέμηση των ανωτέρω φαινομένων, θα πρέπει να προχωρήσετε σε διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ, με μοριοδότηση όσων έχουν προϋπηρεσία και εκπαίδευση σε συγκοινωνιακό φορέα».
Καθίσταται προφανές ότι ο υφυπουργός Μεταφορών δίνει προβάδισμα στους απολυμένους του 2010. Στο σημείο αυτό, ορισμένα στελέχη του ΠΑΣΟΚ (ο υπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδης ανήκει στο ΠΑΣΟΚ) εκφράζουν δυσφορία, δεδομένου ότι το πόρισμα Ρακιντζή τόσο για το Μετρό όσο και το Τραμ είχε γίνει σημαία από την κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου και από τον τότε υπουργό Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα.
Από την άλλη πλευρά, στελέχη των «Σταθερών Συγκοινωνιών» σημειώνουν ότι η εταιρεία, σε τυχόν επαναπρόσληψη, δεν θα επιβαρυνθεί με έξοδα εκπαίδευσης και ότι οι εν λόγω εργαζόμενοι θα αναλάβουν αμέσως καθήκοντα.
Οπως και να έχει, η προκήρυξη των προσλήψεων θα γίνει στο επόμενο δίμηνο. Το προσωπικό θα καλύψει θέσεις ηλεκτροδηγών, εκδοτών και ελεγκτών εισιτηρίων, αλλά και τεχνικού προσωπικού, ενώ αντίθετα δεν θα γίνουν προσλήψεις σε διοικητικές θέσεις.
Ο τελικός αριθμός των προσλήψεων (εκτιμώνται από 200-220) θα καθοριστεί τόσο από τις ανάγκες όσο και από τις οικονομικές δυνατότητες της ΣΤΑΣΥ. Στόχος της εταιρείας είναι οι προσλήψεις να μην επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά να καλυφθούν από ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας. Γι' αυτό το λόγο πασχίζει για σημαντικά κέρδη το 2014, ώστε ένα ποσό 3,5-4 εκατ. ευρώ να απορροφηθεί για τη μισθοδοσία των νέων εργαζομένων.
enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου