Συναδέλφισσες/οι 27 Νοεμβρίου 2013
Η περίοδος που διανύουμε συνοδεύεται
από τις πιο κρίσιμες και σκληρές καταστάσεις που βιώνουμε ως υπάλληλοι και
εκπαιδευτικοί στην υπηρεσία. Τα εισοδήματα οδηγούνται σε φτωχοποίηση. Οι
εργασιακές σχέσεις αποσαθρώνονται. Ο δημόσιος πλούτος εκποιείται. Οι απολύσεις
δημοσίων υπαλλήλων είναι καθημερινά στην ημερήσια διάταξη. Οι συνάδελφοι που
τέθηκαν σε διαθεσιμότητα βιώνουν την ανασφάλεια , την υποβάθμιση της προσωπικής
και οικογενειακής τους ζωής και τον εμπαιγμό της κινητικότητας.
Στα σχολεία μας επικρατεί ανασφάλεια
για το μέλλον τους. Η εκπαίδευση του
Ο.Α.Ε.Δ. και ο θεσμός της Μαθητείας
καταργήθηκε με τον νέο νόμο 4186/2013 που ψηφίσθηκε πρόσφατα. Ο Ο.Α.Ε.Δ
καλείται να παίξει έναν ρόλο διαμεσολαβητή τροχονόμου, για να υποστηρίξει και να βρει 40.000 θέσεις
πρακτικής για τις τάξεις Μαθητείας των
ΕΠΑΛ και ΣΕΚ., προσφέροντας ουσιαστικά φθηνό εργατικό δυναμικό στις
επιχειρήσεις και όχι ουσιαστικό δυϊκό σύστημα εκπαίδευσης στους νέους.
Πρόκειται για σχέδιο που θα πάει στα αζήτητα.
Ήδη στο Υπουργείο Παιδείας και
Εργασίας συζητούν για ιδιωτικές εταιρείες που θα τους ανατεθεί η αναζήτηση θέσεων πρακτικής άσκησης ή και
το απίστευτο να βρίσκουν μόνοι τους οι μαθητές θέσεις πρακτικής άσκησης!
Η καθημερινή λειτουργία των σχολείων
υποβαθμίζεται. Το νέο σύστημα προμηθειών εμπνεύσεως task force έχει εξοντώσει με την γραφειοκρατία
του την εκπαιδευτική διαδικασία. Αναλώσιμα
υλικά αξίας 1 ευρώ για να αγορασθούν προϋποθέτουν 3 προσφορές προμηθευτών που θα ελεγχθούν από
Περιφερειακές Διευθύνσεις , επιτροπές στην Διοίκηση για να οδεύσουν τελικά στο
Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. , που θα δώσει την εντολή στη σχολική μονάδα να προχωρήσει
στην προμήθεια! Ατελείωτη παραλυτική
γραφειοκρατία. Υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν με 1 ή 2 τακτικούς
εκπαιδευτικούς. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι 500 τακτικοί εκπαιδευτικοί για 80
ΕΠΑΣ-ΙΕΚ με 12000 μαθητές. Κάτω από αυτές τις συνθήκες με ανύπαρκτο
προγραμματισμό ανθρώπινων πόρων για προσλήψεις νέων εκπαιδευτικών , τα σχολεία
μας καταδικάζονται βαθμιαία σε αφανισμό.
Η «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση»
υποβάθμισε την Μαθητεία από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε Κατάρτιση ανηλίκων.
Προωθεί με την πρακτική άσκηση την
κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων Μαθητείας και την αντικατάστασή τους με
φιλοδωρήματα. Τα τέσσερα εξάμηνα Μαθητείας γίνονται δύο, τα επιδόματα σίτισης
και στέγασης δεν θα υπάρχουν στο νέο τοπίο που περιγράφει ο νέος νόμος.
Η λειτουργία Σ.Ε.Κ. αποτελεί ντροπή για την εκπαίδευση. Προωθεί την βίαιη
κατάρτιση ανηλίκων στερώντας τους το δικαίωμα στην μόρφωση και την εξέλιξη.
Στις Σ.Ε.Κ. δεν περιλαμβάνονται οι
τομείς Οικονομίας – Διοίκησης , Πληροφορικής και Υγείας – Πρόνοιας . Το
γεγονός αυτό από μόνο του σημαίνει ότι από τα υπάρχοντα τμήματα που αυτή την
στιγμή λειτουργούν στις ΕΠΑ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. το 40% δεν μπορεί να υπάρξει και να
λειτουργήσει. Άμεση συρρίκνωση σχολικών μονάδων και σε αρκετές περιπτώσεις από
συγχώνευση έως και κατάργηση . Όλα αυτά βεβαίως με την προϋπόθεση ότι στις Σ.Ε.Κ. του
Ο.Α.Ε.Δ. που θα… δημιουργηθούν θα εγγράφονται μαθητές , κάτι το οποίο δεν είναι
εξασφαλισμένο, διότι το σύστημα
πρακτικής άσκησης είναι καθολικό
και θα εφαρμόζεται το ίδιο και στο Υπ. Παιδείας .Η λειτουργία των Ι.Ε.Κ. υπονομεύθηκε όχι μόνο
λόγω καθυστέρησης από το Υπ. Παιδείας , αλλά και από παραλήψεις και
καθυστερήσεις αδικαιολόγητες, με
αποτέλεσμα να έχουν χαθεί μαθήματα, να έχουμε απώλειες μαθητών και οι
ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί να μην συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για την ένταξή
τους στο ταμείο ανεργίας το καλοκαίρι.
Η
περίφημη και πολυδιαφημιζόμενη αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ. με το νέο
επιχειρησιακό σχέδιο , δεν προέκυψε ως εγχώρια ανάγκη αναβάθμισης και
εκσυγχρονισμού του , αλλά ως ειδική μνημονιακή δέσμευση του Ο.Α.Ε.Δ. που
υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2013 στην Γερμανία. Πάνω σ΄ αυτή τη δέσμευση
χτίζεται η αναδιάρθρωση της Μαθητείας του Γερμανικού σχεδίου “πρότυπων σχολών
κατάρτισης” που θέλει να στήσει ο Ο.Α.Ε.Δ. με την συνδρομή του Ελληνογερμανικού
Επιμελητηρίου και άλλων φορέων , σε
ειδικότητες του τουριστικού τομέα.
Πρόκειται για γερμανικής έμπνευσης σχέδιο που “αξιοποιεί” προς ίδιον όφελος την
τεχνογνωσία του Ο.Α.Ε.Δ. και τις
εργαστηριακές υποδομές των Σχολών μας , με στόχο να εργάζονται νέοι
καταρτιζόμενοι σε γερμανικών συμφερόντων επιχειρήσεις είτε στην Ελλάδα , είτε
στην Γερμανία. Το όλο σχέδιο βαπτίσθηκε
ανταλλαγή τεχνογνωσίας! Απίστευτα πράγματα. Πέταξαν στα σκουπίδια ένα
εγχώριο σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης 50 ετών , με πρακτική άσκηση που
έχει καταξιωθεί στην ελληνική κοινωνία και αντί να το αναβαθμίσουν το
εξαφανίζουν.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά και λογικά θα έπρεπε να
μας κινητοποιήσουν ως κλάδο, να
αναλάβουμε πρωτοβουλίες για να διαφυλάξουμε τον θεσμό της Μαθητείας του
Ο.Α.Ε.Δ. , το Προεδρείο της Ο.Ε.Λ. περί άλλων τυρβάζει . Γίνονται ενέργειες
που καλλιεργούν την διάσπαση του κλάδου , αναπαράγουν το πελατειακό σύστημα
εξουσίας με ιδιοτελείς σκοπούς .
Αν και οι νόμοι προστατεύουν τους συναδέλφους που
έχουν κριθεί για θέσεις ευθύνης,
εντούτοις το εθιμικό δίκαιο των “δικών μας
παιδιών” συνεχίζεται.
-
Σε σχολική μονάδα της Θεσσαλίας, τοποθετήθηκε Διευθυντής που ήταν αποκλεισμένος λόγω παραίτησης, αν
και δεν έχουν παρέλθει τα τρία χρόνια, όπως ο νόμος ορίζει .
-
Στην Διοίκηση τοποθετήθηκε Προϊστάμενος Διεύθυνσης, ο οποίος δεν είχε
κριθεί, είχε κατώτερο βαθμό και ελάχιστα
προσόντα σε σχέση με άλλους συναδέλφους.
-
Σε σχολική μονάδα της Αθήνας μετακινήθηκε Διευθύντρια,
γιατί δεν εξυπηρετούσε τις ανάγκες στελέχους της ΔΑΚΕ. Στο ίδιο σχολείο
μετακινήθηκε τακτική εκπαιδευτικός κλάδου ΤΕ με πλήρες ωράριο σε διοικητική
θέση άλλης σχολικής μονάδας , προκειμένου οι ώρες του να διατεθούν σε ωρομίσθιο άμεσης συγγενικής σχέσης με το ίδιο στέλεχος
της ΔΑΚΕ.
-
Προϊσταμένη τμήματος στην Διοίκηση που κρίθηκε, μετακινήθηκε σε άλλη
θέση , για να πάρει την θέση της συνάδελφος που δεν κρίθηκε.
- Σε σχολεία της Αττικής,
τοποθετήθηκαν Διευθυντές συνάδελφοι με Γ΄ βαθμό, τη στιγμή που και στην ίδια
σχολική μονάδα, υπήρχαν συνάδελφοι με ανώτερο βαθμό και προσόντα.
Όλα αυτά γίνονται γνωστά, ακόμη και
στους ίδιους τους ενδιαφερόμενους, μέσω της διαύγειας. Μια διαύγεια που ενώ θα έπρεπε να βοηθήσει
στην εξάλειψη των πελατειακών σχέσεων,
αιφνιδιάζει , ματαιώνει και προκαλεί το αίσθημα δικαίου. Στις οδηγίες αναθέσεων
αυτής της σχολικής χρονιάς αποκλείστηκαν οι τακτικοί εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ
από τις αναθέσεις καινοτόμων εργαστηρίων ακόμη και αν έχουν κάνει τα σεμινάρια
επιμόρφωσης. Πρόκειται για αλυσίδα γεγονότων που αναδεικνύει ότι οι δομές του
κομματικού κατεστημένου αντιστέκονται στην αξιοκρατία και το δίκαιο . Και
για όλα αυτά η κυνική απάντηση. Έτσι έκαναν οι προηγούμενοι έτσι κάνουμε εμείς.
Ήρθε η ώρα μας ! Σε ποιους προηγούμενους αναφέρονται ; Προηγούμενοι και
επόμενοι μαζί δεν κυβερνούν στον παρόντα χρόνο; Τελικά έχουμε αξιοκρατία ; Ισχύουν οι
νόμοι που έχουν κριθεί οι συνάδελφοι; Ισχύουν οι νόμοι περί αναθέσεων ;
Για την παράταξή μας και για το
σύνολο των εργαζομένων του Ο.Α.Ε.Δ οι νόμοι ισχύουν και πρέπει να
εφαρμόζονται. Οι εκπαιδευτικοί του
Ο.Α.Ε.Δ. δεν είναι δυνατόν να δεχθούν την
τοποθέτηση σε θέσεις ευθύνης συναδέλφων με λιγότερα προσόντα και αιφνιδιαστικά
να εξοβελίζονται και να μπαίνουν στο
ψυγείο οι κριθέντες από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Επιτέλους δεν μπορούμε τις
αναθέσεις να τις κάνουμε λάστιχο για εξυπηρετηθούν ιδιοτελείς σκοποί.
Συναδέλφισσες /οι
Η παράταξη μας δεν θα μπει σε αυτή
την λογική της κομματικής επετηρίδας ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ. Πρόκειται για λογική εξόντωσης ,
για συμπεριφορές που καταδικάσθηκαν και δεν μπορούν επιτέλους να λειτουργούν σε
μια ευνομούμενη πολιτεία. Η αξιοκρατία , το δίκαιο , η συναδελφική συμπεριφορά
ο κοινός αγώνας , η ενότητα δεν μπορούν να είναι κενό γράμμα. Οφείλουμε όλοι
μας να αγωνιστούμε γι αυτά άλλως κανένας συνδικαλισμός καμιά διεκδίκηση δεν θα
έχουν αποτέλεσμα. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι
σε όποια παράταξη κι αν ανήκουμε. Οφείλουμε ο καθένας από τη θέση που είναι να
απομονώσει και να καταγγείλει τέτοιας μορφής γεγονότα. Σας
καλούμε σε συνεχή αγώνα με τα δικά μας μικρά και μεγάλα ΟΧΙ
·
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ , ΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΉΡΑ ΤΟΥ
Ο.Α.Ε.Δ.
·
ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΥ
ΤΕΘΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
·
ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ
ΘΕΣΜΟ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΕ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Β΄/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ.
ΤΩΡΑ ΞΥΠΝΗΣΑΤΕ?????????
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάλλιο αργά παρά ποτέ!! Μην μένετε όμως στα λόγια, καταντάει κουραστικό... Περιμένουμε έργα.
ΑπάντησηΔιαγραφή