oaednews

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Ερώτηση του Βουλευτή Κ. Τριαντάφυλλου για τις ορδές των ανέργων

Το προσωπικό του ΟΑΕΔ και οι τεχνολογικές δυνατότητες του Οργανισμού επαρκούν για να αντιμετωπίσουν την καθημερινή κοσμοσυρροή ανέργων στα κατά τόπους γραφεία;  

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας 
Θέμα: Αντιμετώπιση συνωστισμού στα υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ.
Είναι κοινός τόπος ότι η ανεργία αποτελεί μια σύγχρονη μάστιγα και η αντιμετώπισή της καθίσταται πρώτη προτεραιότητα για την Πολιτεία. Τα διαρκώς αυξανόμενα ποσοστά της, ειδικά στις νεότερες ηλικίες,  δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για καθυστερήσεις και οι δράσεις πρέπει να είναι άμεσες και δυναμικές. Στην πραγματικότητα η ανεργία αποτελεί το σοβαρότερο πρόβλημα με το οποίο είμαστε αντιμέτωποι σήμερα και το οποίο υποσκάπτει την ελληνική κοινωνία και το μέλλον της. Είναι ένα «καρκίνωμα» το οποίο πρέπει να αντιμετωπισθεί, χωρίς κωλυσιεργίες και στρουθοκαμηλισμούς, αποτινάσσοντας κάθε ίχνος γραφειοκρατικής αγκύλωσης. Οι δράσεις για την αντιμετώπισή της πρέπει να είναι άμεσες, εξωστρεφείς και δυναμικές και να δημιουργούν προοπτικές ανάκαμψης.

Ωστόσο, καμία δράση, και μάλιστα εν μέσω κρίσης,  δεν είναι ικανή να εκμηδενίσει από τη μία μέρα στην άλλη το φαινόμενο της ανεργίας, το οποίο έχει πάρει υπερβολικές διαστάσεις.  Αυτό, όμως, που πρέπει να εκμηδενιστεί άμεσα και για το οποίο δεν χωρεί καμία δικαιολογία είναι η επιπλέον ταλαιπωρία ανθρώπων που εκτός από το «θεριό» της ανεργίας είναι υποχρεωμένοι συχνά πυκνά να έρχονται αντιμέτωποι και με το «τέρας» της γραφειοκρατίας. Το να περνά κανείς έξω από τα τοπικά καταστήματα του ΟΑΕΔ και να βλέπει συμπολίτες μας «στοιβαγμένους» από τα χαράματα σε ατελείωτες ουρές, αισθανόμενους να εμπαίζεται η ανθρώπινη αξιοπρέπειά τους, καθώς καλούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα να παρουσιάζονται στον ΟΑΕΔ για να ανανεώσουν την κάρτα ανεργίας τους και για να διεκπεραιώσουν ήσσονος σημασίας πράξεις, αποτελεί απόδειξη ενός Κράτους που έχει χαθεί στον κυκεώνα  του τυπολατρισμού και λειτουργεί εν πολλοίς εις βάρος του πολίτη. Το χτύπημα στην αξιοπρέπεια των συμπολιτών μας, οι οποίοι ήδη βρίσκονται στην ευάλωτη κατάσταση της ανεργίας, υπογραμμίζει ένα ανάλγητο Κράτος που δεν μπορεί να διασφαλίσει όχι μια  λύση στο ουσιαστικό πρόβλημα, αλλά έστω την αυτονόητη εξυπηρέτηση των πολιτών που συναλλάσσονται με μια δημόσια υπηρεσία.
Είναι απορίας άξιο γιατί ακόμα και σήμερα δεν έχουν ενεργοποιηθεί βασικές τεχνολογικές δυνατότητες, προκειμένου απλές διοικητικές πράξεις να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά και διαδικτυακά, έτσι ώστε και οι υπηρεσίες του ΟΑΕΔ να «ανακουφιστούν» και να ασχοληθούν με ουσιαστικά προγράμματα (όχι πχ με ανανεώσεις καρτών) και οι άνεργοι να μην αισθάνονται ότι αντιμετωπίζονται ως απλά νούμερα με αριθμό σειράς προτεραιότητας. Γιατί άραγε δεν δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής ανανέωσης της κάρτας ανεργίας και πρέπει να υπάρχει η φυσική παρουσία των ανέργων; Είναι αποδεκτό το 2013 να μην υπάρχει ηλεκτρονική διεκπεραίωση τυπικών διαδικασιών, στις οποίες ο άνεργος θα μπορεί να προβεί από το σπίτι; Πώς μπορούν οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ να παράσχουν ουσιαστική βοήθεια στους ανέργους όταν απασχολούνται με τυπικές διαδικασίας άνευ ιδιαίτερου νοήματος; Σε μια κατάσταση που μοιάζει «ασφυκτική» γιατί δεν δίνεται η περαιτέρω δυνατότητα ώστε το σύνολο των διαδικαστικών πράξεων να διεκπεραιώνονται και από τα ΚΕΠ;
Τέλος, τα όσα αναφέρονται δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίζουν από τον  πρωταρχικό στόχο, τη δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας και την ενίσχυση του ρόλου του ΟΑΕΔ ως προς την κατεύθυνση των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης για πραγματική απορρόφηση του εργατικού δυναμικού από την αγορά εργασίας.
Με βάση τα προεκτεθέντα
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός
1.    Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να ελαττωθούν οι ουρές ντροπής έξω από τα υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ;
2.    Το προσωπικό του ΟΑΕΔ και οι τεχνολογικές δυνατότητες του Οργανισμού επαρκούν για να αντιμετωπίσουν την καθημερινή κοσμοσυρροή ανέργων στα κατά τόπους γραφεία; 
3.    Έχει διερευνηθεί η δυνατότητα για ηλεκτρονική ανανέωση της κάρτας ανεργίας μέσω διαδικτύου και γενικότερα η ηλεκτρονική διεκπεραίωση μιας σειράς διαδικαστικών πράξεων, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του ανέργου στις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ;
4.    Εξετάζεται η δυνατότητα να απορροφηθεί από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ένα ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι διαδικαστικών-βεβαιωτικών πράξεων, όπως οι ανανεώσεις κάρτας ανεργίας, έτσι ώστε να μπορέσει ο Οργανισμός να εστιάσει στη δημιουργία προγραμμάτων και ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης;
5.    Μελετάται η ηλεκτρονική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος του ΟΑΕΔ με το taxisnet και με άλλες υπηρεσίες σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προκειμένου να καταπολεμηθεί δραστικά η γραφειοκρατία;
09 Οκτωβρίου 2013
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κώστας Δ. Τριαντάφυλλος



--
Πολιτικό Γραφείο Βουλευτή Χίου- ΠΑ.ΣΟ.Κ
Κώστα Δ. Τριαντάφυλλου

Μητροπόλεως 1, τ.κ. 105 57, Αθήνα, τηλ. 210 370 9246, 210 3239180, fax 210 3709249
Απλωταριάς 44 & Πάροδος Μουτάφη τ.κ. 82100, Χίος, τηλ. 22710 80551, fax. 22710 80553

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου