oaednews

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Ψηφιακή υπογραφή αντί για χαρτομάνι


 Η λεκτρονικά θα διακινούνται τα έντυπα από υπουργείο σε υπουργείο από τις 20 Δεκεμβρίου και μετά, ενώ ο στόχος είναι μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2014 (τέλος Ιουνίου) να έχει εφαρμοσθεί η ψηφιακή υπογραφή σε όλο το Δημόσιο, γεγονός που μέσα σε ένα χρόνο μπορεί να εξοικονομήσει για το κράτος ένα ποσόν της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ.

 Τα παραπάνω αποφασίστηκαν χθες σε συνάντηση εργασίας που είχε η υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Εύη Χριστοφιλοπούλου γι' αυτό το θέμα με τους γενικούς γραμματείς και τους διευθυντές Πληροφορικής των υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Δικαιοσύνης, Τουρισμού και Μακεδονίας-Θράκης.
Ζητείται συντονισμός
Σήμερα θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση με τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης, Υποδομών και Υγείας, ενώ ξεχωριστές επαφές θα υπάρξουν με τα υπουργεία Εθνικής Αμυνας, Εξωτερικών, Ναυτιλίας και Δημόσιας Τάξης, τα οποία διακινούν μεγάλο όγκο διαβαθμισμένων εγγράφων.
Στόχος των συναντήσεων είναι ο συντονισμός των ενεργειών και η επιτάχυνση των διαδικασιών και για το σκοπό αυτό η κ. Χριστοφιλοπούλου ζήτησε τη δέσμευση των υπουργείων ότι θα τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης.
Είναι ενδεικτικό ότι μόνο από τον περιορισμό της χρήσης χαρτιού και τη διακίνηση εγγράφων υπολογίζεται ότι, σε ετήσια βάση, θα εξοικονομηθεί ποσό της τάξης των 500.000.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης, από τον Δεκέμβριο του 2012 έχουν επιμορφωθεί 1.959 στελέχη της δημόσιας διοίκησης.
Στο πλαίσιο των χρονοδιαγραμμάτων που τέθηκαν θα πρέπει οι κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2013 να έχουν ολοκληρώσει την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων, ενώ μέχρι τις 30 Ιουνίου 2014 θα πρέπει να έχουν προβεί στην εφαρμογή των ψηφιακών υπογραφών σε όλο το δημόσιο τομέα.
Περιφέρειες και δήμοι
Τα ίδια θα ισχύσουν μέχρι τέλος Οκτωβρίου για περιφέρειες, αποκεντρωμένες διοικήσεις, δήμους σε μεγάλα αστικά κέντρα, ανεξάρτητες Αρχές, ΟΑΕΔ και Επιθεώρηση Εργασίας, μεγάλα ασφαλιστικά ταμεία.
Αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην καθολική χρήση των ψηφιακών υπογραφών και την ηλεκτρονική διακίνηση της πληροφορίας στις δημόσιες υπηρεσίες, δήλωσε η υφυπουργός. «Στόχος είναι να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες διεκπεραίωσης διοικητικών εγγράφων, να ελαχιστοποιήσουμε τη διακίνηση έντυπου υλικού και να εξοικονομήσουμε χρόνο και χρήμα».


enet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου