oaednews

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Τούρκος έκανε περιουσία παράγοντας ελληνικό γιαούρτι


Ο Hamdi Ulukaya είναι ο άνθρωπος πίσω από τη νέα μανία στις Ηνωμένες Πολιτείες, το ελληνικό γιαούρτι Chobani... ή αλλιώς "Τσομπάνη".
Ο 40χρονος Ulukaya, τουρκικής καταγωγής, διατηρούσε τυροκομείο πριν αποφασίσει να ασχοληθεί με την παραγωγή γιαουρτιού, μετατρέποντας την επιχείρησή του σε κολοσσό.
Μάλιστα, το Chobani είναι το τρίτο σε πωλήσεις γιαούρτι στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά τα προϊόντα που παράγουν οι εταιρείες "τιτάνες" του είδους Yoplait (της General Mills) και Dannon (της Danone).
Η αξία της μάλιστα υπολογίζεται στα 750 εκατομμύρια δολάρια.
Όπως δήλωσε ο Ulukaya στην Wall Street Journal, στις Ηνωμένες Πολιτείες πήγε το 1995, με άλλα σχέδια.
Όταν όμως έλαβε ένα mail που ανέφερε, ότι "πωλείται πλήρως εξοπλισμένο εργοστάσιο γιαουρτιού", σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έβρισκε τα υπάρχοντα γιαούρτια "απαίσια", όπως είπε, αποφάσισε να το δοκιμάσει.
"Ήρθα με την οικογένειά μου, γεωργούς που ασχολούνται με την παραγωγή τυριού και γιαουρτιού στις ΗΠΑ για να μορφωθώ, να μάθω τη γλώσσα και τη δουλειά", είπε.
Αρχικά, όπως παραδέχθηκε, διέγραψε το mail όμως, την επόμενη ακριβώς ημέρα αποφάσισε να βρει τους πόρους και να πιάσει δουλειά.
Και κάπως έτσι, κατάφερε να συγκεντρώσει 1.000.000 δολάρια σε δάνεια, ενώ όλοι γύρω του πίστευαν ότι έχει τρελαθεί.
18 μήνες για την τέλεια γεύση
Χρειάστηκε 18 μήνες για να βρει την τέλεια συνταγή για το Chobani, θέλοντας να είναι τέλεια. "Είχα μόνο μια ευκαιρία κι έπρεπε να τα καταφέρω. Δουλέψαμε σκληρά με τους έξι υπαλλήλους, έναν ειδικό του είδους κι έναν στενό φίλο από την Τουρκία", είπε.
Αμέσως μετά, ξεκίνησε τη διάθεση του προϊόντος σε μίνι μάρκετ και μικρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Το 2009, πουλούσε 200 τελάρα γιαουρτιού την εβδομάδα. Σήμερα έχει φτάσει το 1,5 εκατομμύριο, νούμερο που αντιστοιχεί στο 10% των πωλήσεων γιαουρτιού στην αμερικανική αγορά.
Και όλα αυτά, χωρίς την απαραίτητη διαφήμιση. Λόγω έλλειψης χρημάτων, ο 40χρονος σήμερα επιχειρηματίας ερχόταν σε άμεση επαφή με τον κόσμο και προωθούσε τα προϊόντα του μέσω Twitter και Facebook.
We are the... Champions
Όπως κάθε επιχειρηματίας που σέβεται τον εαυτό του, ο Ulukaya δεν βάζει "φρένο" στα όνειρα και τα σχέδιά του, ευελπιστώντας στο άμεσο μέλλον να κερδίσει την καρδιά και των μικρών καταναλωτών, με τη νέα σειρά γιαουρτιών "Champions".
Μάλιστα, για την καλύτερη διαφήμιση της σειράς, ο Ulukaya επιστράτευσε την Αμερικανίδα σταρ του softball και δύο φορές χρυσή Ολυμπιονίκη Jennie Finch.
Ως επικεφαλής της επιχείρησής του, επιμελείται κάθε λεπτομέρειας προσωπικά.
"Θυσίασα την οικογενειακή μου ζωή. Για δύο χρόνια ζούσα μέσα στο εργοστάσιο. Κι ακόμη εκεί ζω. Πρέπει να έχεις πάθος γι' αυτό που κάνεις, γιατί απαιτεί πολλές θυσίες για να τα καταφέρεις", είπε, στέλνοντας ένα μήνυμα σε όσους σκέφτονται να ρισκάρουν, για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα ή απλά να ακολουθήσουν το ένστικτό τους, όπως έκανε ο ίδιος.

Πηγή: news247

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου