oaednews

Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

Απόψεις για τον ΟΑΕΔ



Με τη μορφή σχολίων κατατέθηκαν στο blog μας, από ανώνυμο-ους συνάδελφο-ους, οι παρακάτω προτάσεις, οι οποίες αφορούν  όλες τις δράσεις του ΟΑΕΔ: Ασφάλιση-Απασχόληση-Εκπαίδευση- Κατάρτιση-Οργανωτικά -ΟΕΚ-ΟΕΕ. Επειδή παρουσιάζουν ενδιαφέρον τις δημοσιεύουμε σε κύριο θέμα του ιστολογίου. Κάθε διάλογος για τέτοια θέματα παρουσιάζει ενδιαφέρον...



1)     Ασφάλιση. 
Αυστηροποίηση των προϋποθέσεων χορήγησης του επιδόματος ανεργίας στους εποχικά εργαζόμενους (ο ΟΑΕΔ έχει καταλήξει να είναι συνεργοδότης τους – το μισό χρόνο τους πληρώνει η επιχείρηση και τον άλλο μισό ο Οργανισμός). Προσεκτική αύξηση ύψους και διάρκειας επιδότησης στην τακτική ανεργία. Ουσιαστική συνεργασία με ΣΕΠΕ-ΙΚΑ για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ταυτόχρονης λήψης επιδόματος ανεργίας και (αδήλωτης) εργασίας. Στις τοπικές κοινωνίες αυτά τα φαινόμενα είναι γνωστά και οι υπηρεσιακοί παράγοντες υποχρεούνται να κινούν τις σχετικές διαδικασίες ελέγχου. Στις μεγάλες πόλεις η υποχρεωτική μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα απασχόλησης θα έλυνε εν πολλοίς αυτό το πρόβλημα (οι επίδοξοι επιδοτούμενοι άνεργοι και λάθρα εργαζόμενοι δεν θα είχαν χρόνο να τα κάνουν και τα δύο). 


Καμία επέκταση του επιδόματος ανεργίας σε μη-μισθωτούς. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες αναλαμβάνουν εν γνώση τους επιχειρηματικούς κινδύνους μέρος των οποίων είναι και το ενδεχόμενο να μην έχουν τη ζήτηση που προσδοκούν. Αν δεν θέλουν να αναλάβουν το σχετικό ρίσκο μπορούν να γίνουν μισθωτοί. Έλεος πια με το λαϊκισμό: σε καμία χώρα του κόσμου δεν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας οι επιχειρηματίες! 

Τέλος, το επίδομα ανεργίας και γενικά οι παροχές της ασφάλισης θα μπορούσαν να χορηγούνται απευθείας από το ΙΚΑ που κάνει και την είσπραξη των εισφορών (με μεταφορά του αντίστοιχου προσωπικού στο ΙΚΑ). Έτσι θα λύνονταν μια και καλή το πρόβλημα με τα χρωστούμενα από το ΙΚΑ. Ο ΟΑΕΔ εξάλλου δεν έχει τον κατάλληλο μηχανισμό για να αναλάβει μόνος του την είσπραξη των σχετικών εισφορών, τον έλεγχο των ανασφάλιστων εργαζομένων, την έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, τη βεβαίωση και αναγκαστική είσπραξη των οφειλών κτλ και προφανώς δεν συμφέρει να αναπτυχθεί άλλος ένας τέτοιος μηχανισμός παράλληλος στον ήδη υπάρχοντα του ΙΚΑ.

2) Απασχόληση.
Ανταγωνιστική δράση του ΟΑΕΔ παράλληλα με τη λειτουργία ιδιωτικών γραφείων εργασίας – διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Καμιά συνταγματική διάταξη δεν επιβάλλει την αποκλειστική παροχή των σχετικών υπηρεσιών από το κράτος. 

Ενεργοποίηση των δράσεων συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού. Πεδίον δόξης λαμπρό για τον Οργανισμό το οποίο μέχρι σήμερα το καλύπτει μερικώς ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και τα σχετικά ιδιωτικά γραφεία (εδώ βέβαια τίθεται το ερώτημα ποιοι θα αναλάβουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν τέτοιες δράσεις: για παράδειγμα, πόσους υπαλλήλους έχει άραγε ο Οργανισμός με πτυχίο ψυχολογίας και μεταπτυχιακή ειδίκευση στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό? Αλλά έτσι γίνεται όταν αντί να ξεκινάμε με βάση τον ακριβή προσδιορισμό των μακροπρόθεσμων υπηρεσιακών αναγκών για να τις καλύψουμε εν συνεχεία προσλαμβάνοντας με διαγωνισμό το κατάλληλο προσωπικό, εμείς πρώτα βρίσκουμε το προσωπικό που θέλουμε να διορίσουμε και μετά εφευρίσκουμε θέσεις για το βολέψουμε). 

Πραγματική προσπάθεια για σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Για παράδειγμα, η σχετική ηλεκτρονική σελίδα του ΟΑΕΔ είναι ουσιαστικά ανενεργή. Οι ιδιωτικές εταιρίες ήδη καλύπτουν αυτό το κομμάτι πολύ καλύτερα από τον ΟΑΕΔ ο οποίος είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος. Σημασία έχει να γίνεται η δουλειά και να καλύπτονται οι κοινωνικές ανάγκες, όχι να εξαντλούν οι συνδικαλιστές τη φαντασία τους για το πώς θα καταφέρουν με νομικίστικα επιχειρήματα να αποκλείσουν τους άλλους από την παροχή κοινωνικά ωφέλιμων υπηρεσιών μόνο και μόνο για να διασφαλίσουν το κρατικό μονοπώλιο. Φτάνει πια με αυτές τις νοοτροπίες! 
2)     3)Εκπαίδευση-κατάρτιση. 
Μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων στο Παιδείας. Δεν έχει καμιά λογική η Τεχνική Εκπαίδευση, τα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ και οι οργανισμοί πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων να υπάγονται στο Παιδείας και οι ΕΠΑΣ, τα ΚΕΚ και μερικά ΙΕΚ να ανήκουν στον ΟΑΕΔ. Πόσω μάλλον οι βρεφονηπιακοί σταθμοί (σιγά μην φτιάξουμε και δημοτικά)! Οι προσλήψεις μόνιμου και με σύμβαση προσωπικού θα διενεργούνται αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ (με γραπτές εξετάσεις και μοριοδότηση) εντασσόμενες στον ενιαίο προγραμματισμό του Παιδείας για το σύνολο της δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Κατάργηση ανενεργών-ξεπερασμένων ειδικοτήτων και υποχρεωτική μεταφορά του προσωπικού σε άλλους κλάδους. Συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης για να ενταχθεί η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σε ένα γενικότερο πλαίσιο μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης.

4) Οργανωτικά.
Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων με μεταφορά στις περιφερειακές διευθύνσεις και παράλληλη ενίσχυση της Επιθεώρησης και του συντονιστικού ρόλου της Διοίκησης (η Διοίκηση είναι πάντοτε μοναδική ανεξάρτητα του πού εδρεύει – μπορεί επομένως να αναφερθεί κάποιος σε υδροκεφαλισμό αν θέλει να μιλήσει στα σοβαρά και σε Αθηνοκεντρισμό αν θέλει να πάρει ψήφους στις επερχόμενες εκλογές). Μεταφορά αρμοδιοτήτων από το ΔΣ στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις. Κατάργηση των θέσεων αντιπροέδρων. Περιορισμός των μελών του ΔΣ και του αριθμού των συνεδριάσεων (τα περισσότερα θέματα της ημερήσιας διάταξης μπορούν να λυθούν άμεσα και αποτελεσματικά σε επίπεδο Διεύθυνσης και Γενικής Διεύθυνσης – το να μεταφέρονται επομένως τα πάντα στο ΔΣ είναι δείγμα ευθυνοφοβίας από την πλευρά των υπηρεσιακών παραγόντων και κακοπιστίας εκ μέρους της Διοίκησης).

Ό,τι μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά να γίνει έστω και εις βάρος των δυνατοτήτων για ενδελεχέστερο έλεγχο που προσφέρει η αυτοπρόσωπη παρουσία. Δειγματοληπτικοί εκ των υστέρων έλεγχοι θα καλύψουν το κενό. Φυσικά, η πλήρης αξιοποίηση των ΤΠΕ απαιτεί και το αντίστοιχο προσωπικό. Κατά συνέπεια, απαιτείται τόσο η υποχρεωτική πιστοποίηση γνώσης Η/Υ για το σύνολο του προσωπικού όσο και η αναπροσαρμογή των προσόντων ένταξης στον κλάδο της μηχανογράφησης (με επανακατάταξη του ήδη υπηρετούντος προσωπικού). Γενικότερα, χρειάζεται υποχρεωτική εκπαίδευση του προσωπικού σε αντικείμενα άμεσου ενδιαφέροντος (όχι μεταπτυχιακά στην ιστορία της τέχνης…). 

Ψήφιση Προεδρικού Διατάγματος, όπως άλλωστε προβλέπεται στον ΥΚ, για τις μετακινήσεις του προσωπικού βάσει αντικειμενικών κριτηρίων (τόσο ως προς τον προσδιορισμό των κενών θέσεων όσο και ως προς την επιλογή των υπαλλήλων που θα τις καλύψουν). Έτσι, η σχετική εξουσία δεν θα βρίσκεται ούτε στα χέρια του εκάστοτε Διοικητή ούτε στα χέρια των συνδικαλιστών μέσω των υπηρεσιακών συμβουλίων. Επίσης, σε αυτό το ΠΔ θα ρυθμίζεται και ο τρόπος στελέχωσης της Διοίκησης και των Περιφερειακών Διευθύνσεων με συνυπολογισμό των συναφών τυπικών προσόντων, της σχετικής προϋπηρεσίας, του τρόπου διορισμού στον Οργανισμό (με διαγωνισμό ή όχι) και των βαθμών των εκθέσεων αξιολόγησης. 
  5) ΟΕΚ-ΟΕΕ.
Αποσαφήνιση, επιτέλους, του αν και ποιες αρμοδιότητες του ΟΕΚ και ΟΕΕ θα διατηρηθούν. Πλήρης ενσωμάτωση αυτών των αρμοδιοτήτων στον ΟΑΕΔ με αλλαγή του Οργανισμού της Υπηρεσίας. Προσδιορισμός του απαιτούμενου προσωπικού για την άσκηση αυτών των αρμοδιοτήτων και μεταφορά των υπολοίπων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. 

Ας έχουμε υπόψη μας, πάντως, πως το Μνημόνιο μιλάει για μείωση του μη μισθολογικού κόστους μέσω της κατάργησης των υποχρεωτικών εισφορών υπέρ ΟΕΚ, ΟΕΕ και συνακόλουθα της διακοπής χορήγησης των αντίστοιχων παροχών και της κατάργησης των δύο Οργανισμών. Στο πλαίσιο αυτό η αυτοχρηματοδότηση των ΟΕΚ-ΟΕΕ δεν συνιστά πλεονέκτημα, όπως συνήθως αναφέρεται, αλλά μειονέκτημα. Διότι οι εν λόγω Οργανισμοί δεν καταργήθηκαν για να μειωθούν οι κρατικές δαπάνες αλλά για περιοριστεί το εργασιακό κόστος. Επίσης, πολλοί εργαζόμενοι δεν είναι καθόλου αντίθετοι στην κατάργησή τους διότι ενώ πλήρωναν για δεκαετίες εισφορές ποτέ δεν έλαβαν κάποια παροχή (σε αντίθεση για παράδειγμα με τους ίδιους τους υπαλλήλους των ΟΕΚ, ΟΕΕ, Υπουργείου Εργασίας που συχνά λάμβαναν παροχές όπως εισιτήρια για θέατρα χωρίς να είναι δικαιούχοι). 

Κατά συνέπεια, οι όποιες παροχές διατηρηθούν θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα κοινωνικού αναδιανεμητικού χαρακτήρα (ούτως ή άλλως ποτέ οι παροχές δεν χορηγούνταν σε ανταποδοτική βάση) και να χρηματοδοτούνται από τα γενικά φορολογικά έσοδα και όχι από τους άλλους εργαζόμενους οι οποίοι είτε λόγω εισοδήματος και λοιπών περιοριστικών προϋποθέσεων είτε λόγω έλλειψης μέσου ουδέποτε έλαβαν (και ούτε επρόκειτο να λάβουν) κάποια σχετική παροχή.

6) Οικονομικά.
Η προτεινόμενη σύνδεση αμοιβής-παραγωγικότητας θα με εξέπληττε ευχάριστα αν δεν ήξερα το δημόσιο… Εν προκειμένω μάλλον πρόκειται για μια πρόταση ενεργοποίησης των διατάξεων του ενιαίου μισθολογίου που αφορούν το κίνητρο επίτευξης στόχων με τρόπο που είτε θα το παίρνουν όλοι (όπως παλιότερα το κίνητρο απόδοσης) είτε θα το παίρνουν οι εκλεκτοί της διοίκησης και των συνδικαλιστών που θα αποτελούν και τα μέλη των επιτροπών «αξιολόγησης». Ας οργανωθεί πρώτα ένα στοιχειωδώς αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης (και κρίσεων) και εν συνεχεία να δούμε το θέμα των μπόνους…

Αναφορικά με το Ταμείο Αλληλοβοήθειας, είτε θα πρέπει να εξασφαλίσει επιπρόσθετους πόρους με νομοθετική κατοχύρωση της επιχορήγησης από τη Διοίκηση ή την καθιέρωση κοινωνικού πόρου υπέρ του (πχ ως ποσοστιαία παρακράτηση επί του τιμήματος των προμηθειών του Οργανισμού) είτε θα πρέπει να καταργηθεί (όποιος θέλει να αποταμιεύσει μπορεί να το κάνει και μόνος του απευθυνόμενος μάλιστα και σε πιο ειδικευμένους φορείς από το ταμείο). Το πρώτο το βλέπω δύσκολο (και άδικο). Επομένως… Όσο για το κοινωνικό έργο του ταμείου αυτό μπορεί να συνεχιστεί από την ίδια την Ομοσπονδία με βάση τα έσοδά της από τις εισφορές των μελών και την επιχορήγηση από τη Διοίκηση.

Τέλος, όσον αφορά τα καθεαυτό μισθολογικά να επισημάνω πως δεν είναι δυνατόν να θεωρείται θεμιτό αίτημα η ουσιαστική καταστρατήγηση του ενιαίου μισθολογίου. Οι εποχές όπου κάποιοι ήταν περισσότερο ίσοι από τους υπόλοιπους θα πρέπει επιτέλους να αποτελέσουν παρελθόν.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία! (βγήκε λίγο μεγάλο αλλά εντάξει, από τα τελευταία είναι). Καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι! 

19 σχόλια:

  1. Μεταφέραμε εδώ το σχόλιο του Προέδρου της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων ΟΑΕΔ κ. Κάρδαρη

    κ. K. Ανώνυμε,
    Η προσπάθεια των εκπροσώπων των εργαζομένων να αποβλέπουν σε εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του (δημόσιου) ΟΑΕΔ ώστε να μη πέφτουν οι αδύναμοι πολίτες θύματα εκμετάλλευσης των ιδιωτικών γραφείων ευρέσεως εργασίας δεν είμαι βέβαιος ότι είναι «συνδικαλιστική φαντασία» ή όπως το είπες «νομικίστικα επιχειρήματα». Εκτός και πιστεύει κανείς ότι πέραν του ΟΑΕΔ, οιοσδήποτε άλλος προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες, το κάνει δωρεάν.
    Θα περίμενα να πεις (γράψεις) «Τις όποιες αδυναμίες έχει ο ΟΑΕΔ (στην ιστοσελίδα του ή οπουδήποτε αλλού εντοπίζεις) άμεσα να τις διορθώσει μήπως και ωφεληθεί κατά τι ο άνεργος ώστε να μη χρειαστεί να κάνει τον «πελάτη» σε κάποιους επιτήδειους που θα του τα ..πάρουν.
    Κοινωνικές παροχές (δωρεάν) έχω την εντύπωση ότι μόνο από «τα κρατικά μονοπώλια» προσφέρονται.
    Μάκης Κάρδαρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παράθεση: Οι προσλήψεις μόνιμου και με σύμβαση προσωπικού θα διενεργούνται αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ (με γραπτές εξετάσεις και μοριοδότηση) εντασσόμενες στον ενιαίο προγραμματισμό του Παιδείας για το σύνολο της δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης.

    Κατάργηση ανενεργών-ξεπερασμένων ειδικοτήτων και υποχρεωτική μεταφορά του προσωπικού σε άλλους κλάδους. Συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης για να ενταχθεί η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σε ένα γενικότερο πλαίσιο μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης.

    Τι λε ρε μάγκα....υποχρεωτική μεταφορά προσωπικού σε άλλους κλάδους...που μου έχετε διορίσει όλους τους ελαιοχρωματιστές, γαζότριες, κομμώτριες κ.α. ενώ απουσίαζαν από τα σχολεία για πάνω από 15 χρόνια. Και ταυτόχρονα μου θέτεις γραπτούς διαγωνισμούς ενώ υπάρχουν ωρομίσθιοι από 10 εως 21 χρόνια σκλάβοι της εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ!!! Ο εννιαίος προγραμματισμός του Παιδείας διορίζει με διδακτική προϋπηρεσία από πίνακες και σε 3-5 χρόνια έχουν διοριστεί οι πάντες.
    Κατάργηση ανενεργών-ξεπερασμένων ειδικοτήτων και κατάργηση της μονιμότητας των αντίστοιχων εκπαιδευτικών........τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. There is no free lunch!

    Κοινώς, τίποτα δεν είναι δωρεάν. Πάντα κάποιος πληρώνει. Αυτός συνήθως είναι ο άμεσος χρήστης της υπηρεσίας, αλλά μπορεί να είναι επίσης ο κρατικός προϋπολογισμός (δηλαδή οι φορολογούμενοι), το ΕΣΠΑ, οι εργαζόμενοι και οι εργοδότες με τις εισφορές τους.

    Κατά συνέπεια, για την κοινωνία ως σύνολο οι παροχές του ΟΑΕΔ (και κάθε κρατικού φορέα εν γένει) δεν είναι δωρεάν. Από κάπου χρηματοδοτούνται. Άρα το θέμα είναι γιατί θα πρέπει να χρηματοδοτείται κατά αποκλειστικότητα ο ΟΑΕΔ και όχι άλλοι φορείς (κρατικοί ή ιδιωτικοί) για την παροχή υπηρεσιών απασχόλησης, κατάρτισης, συμβουλευτικής.

    Τεχνικά δεν είναι δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο (εν μέρει ήδη γίνεται). Θα μπορούσε για παράδειγμα να μην είναι ο ΟΑΕΔ μοναδικός τελικός δικαιούχος σε ένα συγχρηματοδοτούμενο έργο αλλά και ένας ιδιωτικός φορέας. Ή θα μπορούσε μια επιχείρηση που σκοπεύει να προβεί σε περικοπές να προσφέρει στους εργαζομένους της υπηρεσίες outplacement χρηματοδοτούμενες από τις εισφορές που η ίδια και οι εργαζόμενοί της έχουν πληρώσει τόσα χρόνια – κάτι αντίστοιχο της επιστροφής του 0,45% του ΛΑΕΚ (υπόψιν ότι ο ΟΑΕΔ -σε αντίθεση με ιδιωτικές εταιρίες- δεν παρέχει υπηρεσίες outplacement. Βασικά αμφιβάλλω αν γνωρίζει καν τι σημαίνει αυτό).

    Αναμφίβολα, λοιπόν, η ανάληψη δράσεων και από ιδιωτικούς φορείς παράλληλα με τον ΟΑΕΔ μπορεί να είναι κοινωνικά ωφέλιμη. Με το να υποστηρίζουμε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει για νομικούς λόγους καλλιεργούμε αυταπάτες. Με το να υποστηρίζουμε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει γιατί δήθεν θα επιβαρυνθεί ο τελικός χρήστης καλλιεργούμε και άλλες αυταπάτες.

    Τέτοιοι αντιπαραγωγικοί και αδιέξοδοι τρόποι σκέψης μας έχουν οδηγήσει στο να ξεχνάμε τα βασικά. Υποτίθεται πως ο ΟΑΕΔ «μεριμνά για την αποτελεσματική σύζευξη της προσφοράς με τη ζήτηση εργασίας» (Ν.2956/2001). Έστω λοιπόν ένας εργαζόμενος ή εργοδότης που θέλει να αξιοποιήσει αυτή την υπηρεσία (για την οποία παρεμπιπτόντως έχει πληρώσει με τις εισφορές του και τους φόρους του). Μπαίνει στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ, πάει στις on-line υπηρεσίες, πατάει αναζήτηση θέσεων εργασίας ή αναζήτηση ανέργων, συμπληρώνει τα ζητούμενα στοιχεία και δεν βρίσκει τίποτα! Όχι, δεν πρόκειται για τεχνικό λάθος. Απλώς, η ιστοσελίδα είναι μονάχα μια άδεια φόρμα (ένα πουκάμισο αδειανό…). Ουσιαστικά δεν υπάρχει οργανωμένη βάση δεδομένων με βιογραφικά και θέσεις εργασίας. Μα καλά, δεν υπάρχουν άνεργοι σε αυτή τη χώρα? Δεν υπάρχουν επιχειρήσεις που να ψάχνουν για προσωπικό? Προφανώς και υπάρχουν. Και προφανώς επιτυγχάνεται η σύζευξη προσφοράς και ζήτησης. Μόνο που ο ΟΑΕΔ απουσιάζει επιδεικτικά από αυτή τη διαδικασία (καίτι νομική του υποχρέωση). Και αυτό φυσικά δεν είναι κάτι καινούριο. Ποτέ ουσιαστικά ο ΟΑΕΔ δεν δραστηριοποιούνταν ενεργά σε αυτόν τον τομέα. Σε αντίθεση με τις ιδιωτικές εταιρίες (ή τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης της Κύπρου http://www.pescps.dl.mlsi.gov.cy). Είναι τέτοιου μεγέθους και τόσο μακροχρόνια η έλλειψη που πλέον την θεωρούμε ως κάτι φυσικό και δεδομένο. Μέχρι και οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι τη θεωρούν ως κάτι φυσικό και γι’ αυτό δεν μπαίνουν καν στον κόπο να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ. Και καλύπτουν τις ανάγκες τους προσφεύγοντας στα άτυπα δίκτυα φίλων και γνωστών και φυσικά στον «κακό» ιδιωτικό τομέα (μέσω ιδιωτικών γραφείων εργασίας, ιδιωτικών ιστοσελίδων, ιδιωτικών εντύπων με αγγελίες θέσεων εργασίας).

    Εν κατακλείδι, πραγματική διασφάλιση των θέσεων εργασίας υπάρχει μόνο όταν μπορείς να προσφέρεις κάτι καλύτερο και πιο εξειδικευμένο από απλή διεκπεραίωση και έλεγχο δικαιολογητικών που μπορεί να τα κάνει ο οποιοσδήποτε. Μόνο μέσα από την παροχή καλύτερων και αποτελεσματικότερων υπηρεσιών μπορεί μακροπρόθεσμα να επιβιώσει ο Οργανισμός (όχι με δικολαβίστικα τερτίπια ούτε με την επίκληση του «πάρε κόσμε, τζάμπα είναι»). Και μεταξύ μας, αυτό είναι και το σωστό. Αλίμονο αν συντηρούνταν οργανισμοί οι οποίοι δεν παρέχουν καλές υπηρεσίες σε εύλογο κόστος. Αυτό μπορεί να συνέβαινε μέχρι σήμερα αλλά ευτυχώς θα είναι όλο και περισσότερο δύσκολο να συνεχίσει να συμβαίνει και στο μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΙ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΤΙ ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝΕ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΑ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΟΕΕ ΚΑΙ ΟΕΚ ΤΗΝ ΚΑΝΑΝΕ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΜΑΛΙΣΤΑ.ΑΣ ΜΗΝ ΤΡΟΜΑΖΟΥΝ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΔΙΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΡΘΕ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ.Ο ΛΟΓΟΣ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ!!!!!!!!!!!!!!ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ.ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΟΤΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΕΧΟΥΝΕ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΟΥΣ.ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΩΤΑ ΚΑΛΑ ΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΣΑΣ ΔΙΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΝΑΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΠΡΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ (ΓΚΑΓΚΑ?)ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΙΣΩΣ ΠΑΙΡΝΑΝ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΒΛΕΠΑΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΠΟΣΗ ΑΝΑΓΚΗ ΕΙΧΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΟΧΕΣ .ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΠΩΣ ΘΑ ΞΕΡΕΙΣ Η ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΑΘΕΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ (ΓΚΑΓΚΑ!)ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ. ΑΥΤΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΓΚΑΓΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΟΤΑΝ ΚΟΝΤΟΣ ΨΑΛΜΟΣ ΘΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΠΟΡΤΑ Η ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ!!!!!!!!!!ΑΥΤΑ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΘΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΩ ΑΛΛΑ ΜΕ ΝΟΙΖΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΕΕ ΚΑΙ ΟΕΚ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ? ΦΙΛΕ ΜΟΥ!!! ΑΛΛΑ ΚΑΝΑΝΕ ΠΟΛΥ!!!!!!!!!!!!ΚΑΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!!ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ (Ο ΟΕΕ ΕΙΧΕ ΑΠΟΘΕΜΑ ΓΙΑ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΑ ΤΟΥΣ ΛΕΙΠΑΝΕ!!! ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΟ ΙΚΑ!!! ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΑΓΕ ΣΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ-ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ) ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕΤΕΡΙΖΙ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ.ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΡΟΜΑΖΕΙΣ ΜΕ ΤΟ (ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ) ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ Ο ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΟΠΟΤΕ ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ!!! ΕΣΥ ΓΙΑΤΙ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ?ΜΗΠΩΣ ΦΟΒΑΣΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως η παραπάνω τοποθέτηση επιβεβαιώνει πλήρως το συλλογισμό του αρχικού κειμένου. Οι υπάλληλοι του ΟΕΕ-ΟΕΚ τείνουν να απαντούν σε ερωτήματα που ουδέποτε τέθηκαν! Και αυτό είναι πρωτίστως εις βάρος τους διότι αποδυναμώνει τη διαπραγματευτική τους θέση.

      Αν διαβάσει κανείς το Μνημόνιο θα διαπιστώσει ξεκάθαρα πως το κλείσιμο των ΟΕΚ-ΟΕΕ δεν εντάσσεται στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα, περιορισμού των δαπανών και μείωσης του προσωπικού (μέρος A. Fiscal Policy).

      Αντιθέτως, εμπεριέχεται στην ενότητα με τίτλο E. Structural Reforms (μαζί με τις μειώσεις στους κατώτατους μισθούς, την αλλαγή στο καθεστώς της διαιτησίας, την κατάργηση της μετενέργειας κτλ). Εν προκειμένω, το ζητούμενο είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων μέσω της μείωσης του εργασιακού κόστους. Μέρος του κόστους αυτού ήταν και οι εισφορές υπέρ ΟΕΚ-ΟΕΕ οι οποίες και καταργήθηκαν (adjustment to non-wage labor costs). Και συνακόλουθα καταργήθηκαν και οι δυο Οργανισμοί. Παρεμπιπτόντως, η λογική αυτή μπορεί να οδηγήσει και στην κατάργηση (ή έστω συρρίκνωση) και του ΟΑΕΔ αν κριθεί ότι οι σχετικές εισφορές υπέρ ΟΑΕΔ είναι υψηλές.

      Κατά συνέπεια, είναι αδιάφορο το αν οι δύο φορείς επιβάρυναν τον κρατικό προϋπολογισμό, αν είχαν ή όχι πλεονάζον προσωπικό, αν οι υπάλληλοι ήταν εργατικοί κτλ. Δεν τέθηκαν τέτοια ερωτήματα. Δεν ήταν αυτό το σκεπτικό της κατάργησης και δεν έχει νόημα να αντιπροβάλλονται ανάλογα επιχειρήματα στη διαπραγμάτευση. Μια τέτοια στρατηγική είναι καταδικασμένη να αποτύχει όπως απέτυχαν πολλές άλλες απόπειρες άστοχης επαναδιαπραγμάτευσης.

      Αν κάτι θα μπορούσε να υποστηριχτεί με λογικά επιχειρήματα αυτό μάλλον θα ήταν η προσωρινή διατήρηση των δύο οργανισμών (χρηματοδοτούμενων από τις εναπομείναντες εισφορές των εργαζομένων και τον κρατικό προϋπολογισμό) μέχρι να ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη από το μνημόνιο αξιολόγηση του συνόλου των κοινωνικών παροχών. Εν συνεχεία, και στο βαθμό που κάποιες από τις σχετικές παροχές κρίνονταν κοινωνικά αναγκαίο να διατηρηθούν παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, θα αποφασίζονταν η μορφή της οργανωτικής (ανα)διάρθρωσης των φορέων που τελικά θα τις παρείχαν.

      Διαγραφή
    2. Φίλε Ανώνυμε

      Η απάντηση που δέχθηκες από κάποιον υπάληλλο του πρώην ΟΕΕ δεν είχε τόσο να κάνει με το το κεφάλαιο που αναφέρεται στο Structural Reforms αλλά κυρίως με ορισμένες αναφορές σου όπως: "Επίσης, πολλοί εργαζόμενοι δεν είναι καθόλου αντίθετοι στην κατάργησή τους διότι ενώ πλήρωναν για δεκαετίες εισφορές ποτέ δεν έλαβαν κάποια παροχή (σε αντίθεση για παράδειγμα με τους ίδιους τους υπαλλήλους των ΟΕΚ, ΟΕΕ, Υπουργείου Εργασίας που συχνά λάμβαναν παροχές όπως εισιτήρια για θέατρα χωρίς να είναι δικαιούχοι)".

      Επειδή δεν γνωρίζεις και δεν οφείλεις να γνωρίζεις, οι παροχές που ελάμβαναν οι υπάλληλοι του ΟΕΕ ήταν κατόπιν Υπουργικής Απόφασης το δε ύψος τους κατόπιν απόφασης του εκάστοτε Δ.Σ. Άρα δεν τις παίρναμε από την πίσω πόρτα όπως υπαινίσεσσαι εμμέσως πλην σαφώς. Οι δε εργαζόμενοι που υποτίθεται ότι συμφωνούν με το κλείσιμο του ΟΕΕ να μου επιτρέψεις να σου πω είναι το ποσοσστό εκείνο πού γνώρισε την ύπαρξη του ΟΕΕ όταν αυτός έγινε γνωστός από τα κανάλια σε μια περίοδο που η τότε κυβέρνηση είχε τεχνιέντως καλλιεργήσει την κόντρα μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων υπαλλήλων. Θα πρέπει επίσης να σε πληροφορήσω ότι το ποσοστό της παρακράτησης υπέρ Εγρατικής Εστίας στον μισθό τους ήταν και συνεχίζει να είναι τόσο μικρό ώστε σε όλο τους τον εργασιακό βίο να το είχαν καρπωθεί ανταποδωτικά το πολύ με 3 παροχές. Και φυσικά μόνο για ανταποδοτικές παροχές μπορούμε να μιλάμε.

      Επειδή δε αρέσκεσαι να μιλάς για εργασιακό κόστος θα πρέπει να σε πληροφορήσω ότι η εισφορά υπέρ Εστίας όχι μόνο ήταν σταγόνα στον ωκεανό ΑΛΛΑ ουδέποτε σταμάτησε να καταβάλεται παρότι έκλεισε ο Οργανισμός. Για μείωση του εργασιακού κόστους οι "πολύξεροι" μνημονιακοί και μη θα πρέπει να την αναζητήσουν αλλού και με άλλους τρόπους. Αλλά τέλος πάντων...

      Με όλη την εκτίμηση, θα σου πρότεινα να μην αναλύεις πράγματα που δεν γνωρίζεις, πολλώ δεν μάλλον να βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα περί "αποδυνάμωσης διαπραγματευτικών θέσεων", γιατί όταν θα φτάσει η ώρα της κρίσης και για τον ΟΑΕΔ (όπως σωστά προβλέπεις στην απάντησή σου) τότε οι αναλύσεις δεν θα σώσουν κανέναν. Γιατί όπως λέει ο θυμόσοφος λαός: "Όσοι είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια ξέρουν...".

      Τελειώνοντας ελπίζω να κατάλαβες ότι η παραπάνω αναφορά μου έχει να κάνει κυρίως με επιλεγμένες αναφορές σου στην 1η σου ανάρτηση και όχι τόσο με την 2η στην οποία όντως περιγράφεις ένα πιθανό μοντέλο διαπραγμάτευσης για την διατήρηση μέρους των παροχών το οποίο όμως λιγότεο ή περισσότερο είχε ήδη προαποφασιστεί από το περασμένο καλοκαίρι και όλοι κινούμασταν στην σφαίρα της ενσωμάτωσης με τον ΟΕΚ και την δημιουργία του νέου φορέα!!!

      Ευχαριστώ προκαταβολικά τον διαχειριστή για την φιλοξενία της δημοσίευσής μου.

      Διαγραφή
    3. http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=185524
      Οι υπάλληλοι της Βουλής θεωρούν φυσιολογικό (και νόμιμο) τα έσοδα από τη μίσθωση χώρων της Βουλής (που αποτελεί δημόσια περιουσία) να μην τα λαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο (δηλαδή ο ιδιοκτήτης) αλλά οι ίδιοι!

      Γενικά στο Δημόσιο, αρκετά πράγματα μπορεί να είναι νόμιμα (ή νομότυπα), δεν είναι όμως και ηθικά. Η λήψη παροχών χωρίς να έχουν προηγηθεί εισφορές είναι ένα από αυτά. Παρεμπιπτόντως, από μόνη της η παραδοχή αυτή αίρει το επιχείρημα περί δήθεν ανταποδοτικότητας των παροχών. Πώς δηλαδή είναι ανταποδοτική μια παροχή για την οποία δεν έχουν καταβληθεί εισφορές;

      Αλλά, ακόμα και αν παραβλέψουμε τη συγκεκριμένη περίπτωση, ανταποδοτικότητα σημαίνει ότι λαμβάνεις κάτι ίσης αξίας με αυτό που έχεις πληρώσει (πχ ένα ιδιωτικό συνταξιοδοτικό πρόγραμμα είναι ανταποδοτικό). Οι παροχές των ΟΕΚ-ΟΕΕ (και του ΟΑΕΔ φυσικά) δεν είναι ανταποδοτικές αλλά χορηγούνται κατά βάση με κοινωνικά κριτήρια. Η Πολιτεία, δηλαδή, κρίνει ότι σε ορισμένα αγαθά (όπως στέγαση, ποιοτική ψυχαγωγία, αναψυχή) πρέπει να έχουν πρόσβαση και άτομα που οι οικονομικές τους δυνατότητες δεν τους το επιτρέπουν. Αυτή είναι και η ουσία των κοινωνικών παροχών και του κοινωνικού κράτους εν γένει: να βοηθάει τους ασθενέστερους μέσω αναδιανεμητικών πολιτικών (αν το πετυχαίνει είναι άλλο θέμα). Μια κοινωνική παροχή, λοιπόν, εξ ορισμού ΔΕΝ είναι ανταποδοτική. Διότι αν ήταν ανταποδοτική δεν θα ήταν κοινωνική. Αντιθέτως, θα ισοδυναμούσε με την αγορά μιας υπηρεσίας όπως συμβαίνει στις συνήθεις ιδιωτικές συναλλαγές. Το ότι λοιπόν δεν κέρδιζαν όλοι οι εργαζόμενοι από τις παροχές των ΟΕΚ-ΟΕΕ είναι αυτονόητο. Έτσι γίνεται σε όλες τις αναδιανεμητικού χαρακτήρα κοινωνικές παροχές. Το θέμα είναι κατά πόσον αυτοί που επωφελούνταν ήταν πράγματι και οι έχοντες τη μεγαλύτερη ανάγκη.

      Η μόνη έννοια οιονεί «ανταποδοτικότητας» που μπορεί αποδοθεί σε κάποιες κοινωνικές παροχές είναι πως από τη στιγμή που ο υπόχρεος καταβάλλει εισφορές κατοχυρώνει ένα έστω θεωρητικό δικαίωμα στη λήψη μιας κάποιας παροχής. Δεν μπορεί δηλαδή να υποχρεώνεσαι να πληρώνεις κάτι χωρίς έστω την υπό προϋποθέσεις δυνατότητα λήψης παροχής (διότι τότε δεν πρόκειται πλέον για εισφορά αλλά για φόρο). Υπό την έννοια αυτή, η παρούσα κατάσταση όπου οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να πληρώνουν εισφορές χωρίς να υπάρχει καμία δυνατότητα λήψης παροχών είναι κατά βάση παράνομη. Είτε θα πρέπει να καταργηθούν και οι εισφορές του εργαζόμενου, είτε να συνεχιστεί η χορήγηση κάποιων παροχών (είτε να καταργηθεί η εισφορά υπέρ ΟΕΚ-ΟΕΕ και να αυξηθεί αντίστοιχα η εισφορά υπέρ ΙΚΑ!).

      Δεδομένου, λοιπόν, πως ούτε οι εισφορές των εργαζομένων καταργήθηκαν (ούτε καν του εργοδότη αλλά αυτό προβλέπεται να γίνει στη δεύτερη φάση) ούτε έχει γίνει κάποια αξιολόγηση του συνόλου των κοινωνικών παροχών, η πλήρης κατάργηση των ΟΕΚ-ΟΕΕ και των παροχών τους είναι μάλλον βεβιασμένη. Για παράδειγμα, ποια λογική επέβαλλε την κατάργηση του κοινωνικού τουρισμού μέσω του ΟΕΕ αλλά τη διατήρηση των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού του ΕΟΤ και του ΟΓΑ? Ένας Θεός ξέρει! (ίσως επίσης και ο επί έξι συναπτές θητείες εκλεγμένος πρόεδρος των Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής…).

      Σε κάθε περίπτωση, η στρατηγική της συγχώνευσης των δύο οργανισμών είχε υιοθετηθεί ως απάντηση στο πρόβλημα του περιορισμού του κράτους και της μείωσης των δαπανών (εξού και τα επιχειρήματα περί αυτοχρηματοδοτούμενων παροχών, μη επιβάρυνσης του κρατικού προϋπολογισμού κτλ). Το να ακολουθείται η ίδια στρατηγική τώρα που το πρόβλημα είναι η μείωση του μη-μισθολογικού κόστους δεν μου φαίνεται καλή ιδέα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αυτά θα κριθούν από το αποτέλεσμα (και προς το παρόν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό). Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως η τελική έκβαση θα καθοριστεί αποφασιστικά από τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί. Περισσότερο είναι θέμα πολιτικής βούλησης. Αν και βασικά, ούτε θέμα (αυθαίρετης) πολιτικής βούλησης θα έπρεπε να είναι αλλά προϊόν ορθολογικής ιεράρχησης των κοινωνικών αναγκών σε περιβάλλον δημοσιονομικής στενότητας και αναζήτησης των δικαιότερων τρόπων χρηματοδότησής τους.

      Διαγραφή
    4. Οι υπάλληλοι της Βουλής μπορούν να ζητούν οτιδήποτε και ενίοτε να παίρνουν αυτά που ζητούν. Αλλά είναι "άλλη ράτσα υπαλλήλων" και δεν συγκρίνονται με τους υπόλοιπους.

      Η κουβέντα μεταξύ νόμιμου - νομότυπου - ηθικού δεν χωράει στις σελίδες ενός ιστολογίου. Εντούτοις απετέλεσε θέμα συζήτησης πολλών μηνών πριν από 4 χρόνια!

      Και πολύ ορθά χορηγούνται με κοινωνικά κριτήρια και έτσι θα έπρεπε να είναι χωρίς όμως να σημαίνει ότι παροχές είναι μόνο ο ΚΤ. Υπήρχαν και άλλες εξίσου σημαντικές βλ. Βιβλία, Θέατρα, 7ήμερες έκδρομες τα οποία δεν είχαν οικονομικούς περιορισμούς και μπορούσε οιοσδήποτε να συμμετέχει. Με την έννοια, αυτή όπως ανέφερα και στην προηγούμενη ανάρτηση μου, ο καθένας θα μπορούσε ανταποδοτικά να "εισπράξει" σε υπηρεσία αυτό που του παρακρατείτο.

      Εννοείται φυσικά ότι όποιος δεν καταβάλει δεν δικαιούται και φυσικά υπονοείς τους υπαλλήλους του ΟΕΕ αλλά πριν το κάνεις αυτό θα πρέπει να σκεφτείς αν στον ΟΑΕΔ οι υπάλληλοι καρπούντο μόνο όσα θα έπρεπε και ΤΙΠΟΤΕ παραπάνω. Αν ισχύει αυτό τότε συμφωνώ μαζί σου. Αν όχι, τότε θα πρέπει να σκεφτείς πριν κατηγορήσεις μια ομάδα υπαλλήλων.

      Είναι δεδομένο ότι η κατάργηση των Οργανισμών ήταν βεβιασμένη κίνηση. Από την άλλη πλευρά όμως τι έγινε και γίνεται σωστά τον καιρό αυτό. Ούτε καν η μεταφορά του προσωπικού στον ΟΑΕΔ δεν ήταν ορθή με αποτέλεσμα όλα αυτά τα παρατράγουδα που φυσικά έχουν αρνητικό αντίκτυπο πρωτίστως στους μεταφερόμενους υπαλλήλους.

      Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σου θυμίσω ότι όλοι οι μεταφερόμενοι έχουν να πληρωθούν υπερωρίες από το Μάρτιο. Αυτό από μόνο του δημιουργεί ανισότητες μεταξύ υπαλλήλων του ίδιου φορέα που παράγουν το ίδιο έργο. Φυσικά κάτι τέτοιο θα μπορούσε εύκολα να λυθεί με μια ΥΑ αλλά ακόμα και εδώ μπαίνουν γραφειοκρατικά εμπόδια.

      Δυστυχώς αγαπήτε φίλε και συνάδελφε η πολιτική βούληση καθιστά ομήρους αρκετούς από μας με το πρόσχημα των (αλλαγών???) που πρέπει να γίνουν στην χώρα. Κανείς δεν είπε να μην γίνουν αλλάγες. Να γίνουν όμως σωστά, αξιοκρατικά και προπαντώς μετά από διάλογο και συναίνεση.

      Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

      Διαγραφή
  5. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑ ! ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ , ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ! ΕΙΝΑΙ ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΓΝΩΣΤΟ ΠΟΣΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΝΑ ΑΡΠΑΞΕΙ ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ( ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ).γΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ , ΠΑΝΤΑ.
    ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΧΕΙ ΜΙΛΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΡΕΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ? ΣΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ 250 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΣΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΔΟΥΛΕΙΑ , ΣΑΝ ΕΡΓΑΤΗ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Ο ΟΑΕΔ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ή ΑΝΕΡΓΩΝ ΕΝΩ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ".ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

    1. Ζητούνται Ελληνίδες εσωτερικές για φροντίδα παιδιών και ηλικιωμένων.
    2. Ζητούνται σερβιτόροι - σερβιτόρες Έλληνες για καλοκαιρινή σαιζόν σε νησιά. Παρέχεται διαμονή - διατροφή, μισθός και ΙΚΑ.
    3. Ζητούνται καμαριέρες - λαντζιέρες για ξενοδοχεία σε νησιά, παρέχεται
    διαμονή - διατροφή, μισθός και ΙΚΑ.
    4. Ζητούνται μάγειρες και βοηθοί μαγείρων για εργασία σε νησί, καλοκαιρινή σαιζόν. Παρέχεται διαμονή - διατροφή, μισθός και ΙΚΑ.
    5. Ζητούνται πωλήτριες για τουριστικά μαγαζιά σε νησιά. Παρέχεται διαμονή - διατροφή, μισθός και ΙΚΑ.
    6. Ζητούνται αγόρια για θέση reception. Γνώση αγγλικών απαραίτητα. Για καλοκαιρινή σεζόν, παρέχεται διαμονή, διατροφή, μισθός συν (+) ασφάλεια (Ι.Κ.Α.)
    7. Ζητούνται άτομα για βενζινάδικο, 8ωρη εργασία, μισθός + ασφάλεια. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας.
    8. «Ζητείται κυρία από Πολωνία, 25-40 ετών με γνώσεις Ελληνικών, Αγγλικών και Η/Υ για δουλειά γραφείου.»
    ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ "ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ" ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Ο ΙΔΙΩΤΗΣ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ποιότητα των θέσεων εργασίας που προσφέρονται δεν την καθορίζει ούτε ο ιδιώτης ούτε ο ΟΑΕΔ αλλά οι ανάγκες της αγοράς.

      Επομένως, το θέμα, εν προκειμένω, είναι ποιος κάνει αποτελεσματικότερη σύζευξη των υπαρχόντων θέσεων με τους ενδιαφερόμενους ανέργους. Και ο ΟΑΕΔ σε αυτό τον τομέα δεν κάνει σχεδόν τίποτα. Αυτή είναι μια εντυπωσιακή έλλειψη και η Ομοσπονδία αντί να σκέφτεται πώς θα την αντιμετωπίσει ασχολείται με το πώς θα απαγορευτεί στους ιδιώτες να καλύψουν το κενό λόγω δήθεν αντισυνταγματικότητας!

      Υ.Γ. Αν πάντως κάποιος αναζητά πιο γκλαμουράτες θέσεις από μάγειρες και σερβιτόρους στις οποίες εξειδικεύεται το ανωτέρω ΙΓΣΕ μπορεί να τις βρει σε άλλες (ιδιωτικές πάντα) ιστοσελίδες. Ενδεικτικά αλίευσα τα παρακάτω από γνωστή ιστοσελίδα του χώρου:
      1) Η GENIKI BANK, μέλος του Ομίλου της SOCIETE GENERALE, ενός από τους δυναμικότερους χρηματοοικονομικούς Ομίλους στην Ευρώπη, αναζητά ικανό στέλεχος για την κάλυψη θέσης Επικεφαλής Μονάδας Διαχείρισης Ενεργητικού- Παθητικού.
      Κωδ. ALM 01: Επικεφαλής Μονάδας Διαχείρισης Ενεργητικού - Παθητικού (ALM).
      2) Ο ΟΜΙΛΟΣ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
      Ζητεί ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ (Ref. Code AM 12)
      ΓΙΑ ΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΔΙΑΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ).
      3) INTRASOFT International, a leading European IT solutions provider, is seeking professionals for its Athens Branch to cover the following openings:
      Senior Analyst/ Developer - Oracle Forms (Athens Branch)
      (Ref. DG1/OFRM).
      4) Η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - Όμιλος Επιχειρήσεων, ένας από τους μεγαλύτερους Βιομηχανικούς Ομίλους της Ελλάδας με δραστηριοποίηση στους τομείς της Μεταλλουργίας και Μεταλλείων, της Ενέργειας και των Έργων EPC, επιθυμεί να στελεχώσει την παρακάτω θέση εργασίας:
      SYSTEM ADMINISTRATOR (Κωδικός SAD-0212).

      Διαγραφή
  7. Αφού οι ιδιωτικοί υπάλληλοι εντόπισαν τον εχθρό στους δημόσιους,και κάμποσοι από τους ντόπιους εργάτες,στους ξένους,έρχεται κάποιος(κάποιοι;)δημόσιοι υπάλληλοι(;),
    να εντοπίσουν ως πρόβλημα και τους εποχικούς!
    Επειδή λέει,συνεργοδότης τους είναι ο ΟΑΕΔ!!

    Εγώ λέω να μην έχουν ΚΑΝΕΝΑ εισόδημα οι ωρομίσθιοι δάσκαλοι το καλοκαίρι,ΚΑΝΕΝΑ εισόδημα οι δασοπυροσβέστες το χειμώνα,KANENA εισόδημα οι ξενοδοχοϋπάλληλοι 10 μήνες το χρόνο.
    Άκουσα κάποιον να λέει πως ίσως το καλύτερο θα ήταν ΟΛΟΙ να έχουν ΕΡΓΑΣΙΑ 12 μήνες το χρόνο,και αξιοπρεπές εισόδημα,αλλά αυτά είναι αριστερίστικες μ...κίες.

    Οι δε μικρομεσαίοι,ελεύθεροι επαγγελματίες ας πρόσεχαν κι ας μην άκουγαν τις παπαριές περί ισχυρής Ελλάδας της ΟΝΕ τα προηγούμενα 15 χρόνια.Κι εμείς να προσέχουμε όταν περνάμε κάτω απ τα μπαλκόνια,γιατί πέφτουν πολλοί απο δάφτους και θα μας έρθει κανένας στο κεφάλι.

    Αν και τώρα που το σκέφτομαι,
    όσο περισσότεροι αυτοκτονήσουν,
    ψοφήσουν από την πείνα,
    μεταναστεύσουν
    ή μαχαιρωθούν από τα καλόπαιδα της ΧΑ,
    τόσο μεγαλύτερο εισόδημα για μας τους υπόλοιπους.χε,χε..

    Και πάνω απ όλα,ποτέ μην αναζητήσουμε το πρόβλημα στους πλούσιους.Πάντα οι φτωχοί μεταξύ μας.

    Π.ΚΑΠ. Περιστέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 14/7/2012 απο κρητη η ανεργια παιδια ειναι ανυποφορη διοτι αν δεν υπαρχουν χρηματα πος θα κοινηθει η αγορα?δεν θα μπορεσουμε για πολυ να κρατησομε τα νοικοκυρια μας τα σπιτια μας χρειαζονται για να συντηρητηουν λεφτα οι ανθροποι για να επιβιωσομε λεφτα οποτε πρεπει να βοηθισουν τισ γυναικεσ που καθονται στα σπιτια να δοσουν καποιο επιδομα γιατι υπαρχουν πολλες που ασχολουνται με το νοικοκυριο πια του σπιτιου μιασ και δεν υπαρχουν δουλειες και για αυτεσ που δουλευαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. παιδια συγνωμη για το ασχετο της ερωτησης. γνωριζτε ποτε πιστωνεται φετος το επιδομα αδειας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν εννοείς για το ταμείο ανεργίας, δεν προβλέπεται επίδομα αδείας.
      Μόνο δώρο Πάσχα και Χριστούγεννα.

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα σας,
    ξέρει κανείς τι έχει γίνει με το πρόγραμμα επιδότησης των νέων ελευθέρων επαγγελματιών (με 10,000 € );

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ενα απλο σχολιο για καποιους υπαλληλους του ΟΑΕΔ οι οποιοι εχουν σχεση με υπηρεσιες που βγαζουν τις μισθοδοσιες για διαφορα προγραμματα,κοινοφελη και οχι μονο..Ειναι παντελως αδιαφοροι στην εργασια τους,και καθυστερουν τους αμοιρους εργαζομενους που καθυστερουν να πληρωθουν,απο 10 ημερες και πανε μεχρι και 25 μερες ενω οι ιδιοι ειναι πληρωμενοι..Λυπαμαι που το λεω ετσι ,αλλα καμμια αλλυλεγυη σε τετοιους υπαλληλους...ερχεται η ωρα που θα πανε και αυτοι οπως και πολλοι αλλοι ανθρωποι πηγαν σπιτια τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. έχω κάνει αίτηση για τακτικό επίδομα ανεργίας στις 4/9/16, γνωρίζετε πότε θα πάρω τα πρώτα χρήματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή