Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Δημόσιο: «Σπάνε» στα δύο οι κρίσεις γενικών διευθυντών


Σε δύο στάδια θα διεξαχθεί η διαδικασία επιλογής γενικών διευθυντών στο Δημόσιο ως αποτέλεσμα μιας προσωρινής «εμπλοκής» που έχει προκληθεί με την επικαιροποίηση των οργανογραμμάτων δημόσιων οργανισμών.
Η καταληκτική προθεσμία που είχε θέσει το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης στα υπόλοιπα υπουργεία και στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου για την επαναξιολόγηση των δομών τους και την αποστολή των σχεδίων των προεδρικών διαταγμάτων με τα νέα οργανογράμματα ολοκληρώθηκε προ ημερών χωρίς την απαιτούμενη ανταπόκριση.

Ως αποτέλεσμα, οι κρίσεις προϊσταμένων βαίνουν προς νέα καθυστέρηση, αφ’ ενός διότι ένα πλήθος φορέων δεν έχει καθορίσει τον τελικό αριθμό των γενικών διευθύνσεων που εποπτεύει, αφ’ ετέρου διότι εκκρεμεί η περιγραφή του αντικειμένου των γενικών διευθυντών (μέσω των περιγραμμάτων θέσεων ευθύνης).
Προκειμένου να «ξεμπλοκάρει» τη διαδικασία για την επιλογή γενικών διευθυντών και με πρόθεση να «τρέξει» το συντομότερο δυνατό το νέο σύστημα για την ανάδειξη προϊσταμένων, το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, έχει καταλήξει στην εξής απόφαση:
● Στα μέσα Μάρτη θα προκηρυχθούν οι θέσεις γενικών διευθυντών που είναι «οριζόντιες» και υπάρχουν σε όλους τους φορείς. Τέτοιες είναι οι θέσεις γενικών διευθυντών Οικονομικών και Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Η απόφαση να προκηρυχθούν ξεχωριστά έγκειται στο ότι ούτως ή άλλως οι συγκεκριμένες θέσεις ευθύνης υπάρχουν σε όλα τα υπουργεία και δεν θα επηρεαστούν επί της ουσίας από την επικαιροποίηση των οργανογραμμάτων.
● Στη συνέχεια θα προκηρυχθούν και οι υπόλοιπες θέσεις γενικών διευθυντών, εφόσον έχουν αποτυπωθεί και τα υπόλοιπα οργανογράμματα.
Το υπουργείο θα συνεχίσει να πιέζει τους φορείς να προχωρήσουν σε επαναξιολόγηση των δομών τους, ωστόσο ξεκαθαρίζει ότι δεν προτίθεται να δώσει νέα προθεσμία.

Αναγνώριση προϋπηρεσίας

Τα... προαπαιτούμενα για την υλοποίηση του νέου συστήματος επιλογής προϊσταμένων (εγκύκλιοι κ.λπ.) έχουν ολοκληρωθεί και εντός της εβδομάδας θα σταλεί στις υπηρεσίες και στους αξιολογητές το εγχειρίδιο για τη δομημένη συνέντευξη, το οποίο συντάχθηκε σε συνεργασία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) και Γάλλων εμπειρογνωμόνων της «Τεχνικής Βοήθειας».
Παράλληλα, έχει δοθεί σαφής οδηγία στις δημόσιες υπηρεσίες να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες για την αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα – προκύπτει έξτρα βαθμολόγηση 25 μορίων για κάθε έτος αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας, δηλαδή έως 125 μόρια για επτά χρόνια που μπορεί να αναγνωριστούν.
Τα υπόλοιπα μόρια, υπενθυμίζεται, θα προκύψουν από τέσσερα κριτήρια: α) τυπικά προσόντα και επαγγελματική κατάρτιση, β) εμπειρία και άσκηση καθηκόντων ευθύνης, γ) αξιολόγηση, δ) δομημένη συνέντευξη.
Κατά κοινή ομολογία οι κρίσεις στο Δημόσιο έχουν καθυστερήσει. Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε την προκήρυξη θέσεων γενικών διευθυντών στα τέλη του 2016.
«Παρότι μας ασκείται κριτική, σεβόμαστε τη συνέχεια της δημόσιας διοίκησης και δεν πήγαμε στη λογική των απευθείας αναθέσεων», λένε με νόημα στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, σχολιάζοντας τις απευθείας αναθέσεις αρμοδιοτήτων γενικών διευθυντών μέσω... μεταβατικών διατάξεων νόμου επί υπουργίας Μητσοτάκη. «Θέλουμε να πάμε σωστά τη διαδικασία, με σαφή αποτύπωση των οργανογραμμάτων και των περιγραμμάτων θέσεων και μετά να πάμε στις κρίσεις. Γι’ αυτό υπάρχουν οι όποιες καθυστερήσεις», απαντούν.
Παρότι εντός της προθεσμίας έστειλαν νέα οργανογράμματα μόλις τρία υπουργεία (Εργασίας, Εθνικής Αμυνας, Τουρισμού), σύμφωνα με εκτιμήσεις εντός της τρέχουσας εβδομάδας θα αποσταλούν προσχέδια από πολλαπλάσιους δημόσιους οργανισμούς (υπουργεία, ΟΤΑ και νομικά πρόσωπα). «Δεν υπάρχει απροθυμία από πλευράς τους, απλώς πρέπει η κατάρτιση των οργανογραμμάτων να γίνει ολοκληρωμένα, με δημοκρατικές και συμμετοχικές διαδικασίες», σχολιάζουν οι ίδιες πηγές. Η σχετική (και τελική) προθεσμία εξέπνευσε στις 15 Φλεβάρη.
Η συγκεκριμένη ημερομηνία επελέγη εν όψει της έναρξης του πρώτου κύκλου εφαρμογής του νέου ενιαίου συστήματος κινητικότητας ύστερα από δύο μήνες, στις 15 Απριλίου.

Κίνδυνοι καθυστέρησης

Τα οργανογράμματα έχουν κομβικό ρόλο στην κάλυψη των αναγκών των υπηρεσιών σε προσωπικό και η επαναξιολόγησή τους αποτελεί προϋπόθεση όχι μόνο για τη συμμετοχή των φορέων στο νέο σύστημα κινητικότητας, αλλά και για τον σχεδιασμό των επικείμενων προσλήψεων.
Συνοπτικά, όποιος φορέας δεν επαναξιολογήσει το οργανόγραμμά του δεν θα δέχεται προσωπικό, όπως έχουν επισημάνει στο παρελθόν ανώτατες πηγές του αρμόδιου για τη Διοικητική Ανασυγκρότηση υπουργείου.
Επομένως, έρχονται αυτομάτως στο προσκήνιο κίνδυνοι καθυστέρησης στον εξορθολογισμό της κατανομής των υπαλλήλων του Δημοσίου που επιδιώκει η κυβέρνηση, αλλά και στην περαιτέρω στελέχωση των υπηρεσιών.
Προς το παρόν είναι θολή η εικόνα για το τι τμήμα δημοσίων υπαλλήλων θα «αποκλειστεί» από τον πρώτο κύκλο κινητικότητας, αδυνατώντας να μετακινηθεί σε έναν φορέα που δεν έχει ανανεώσει το οργανόγραμμά του.
Στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης εκτιμούν ότι είναι εφικτή η συμμετοχή στον πρώτο κύκλο του νέου συστήματος μετακινήσεων όσων φορέων στείλουν τα οργανογράμματά τους έως και την επόμενη εβδομάδα.
Μετά την αποστολή τους, ακολουθεί η έγκρισή τους από το Κεντρικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, στη συνέχεια η έγκρισή τους από το Συμβούλιο της Επικρατείας και, τέλος, η δημοσίευσή τους. Διαδικασίες που απαιτείται, δηλαδή, να ολοκληρωθούν στον επόμενο ενάμιση μήνα...

2 σχόλια:

  1. ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ, ΜΗΠΩΣ ΠΑΛΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ...ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΔΚΥ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή