Στην βουλή κατατέθηκε το προσχέδιο του προυπολογισμού για το 2015. Το προσχέδιο προβλέπει και τα έσοδα που προβλέπει το υπουργείο Οικονομικών για τα ασφαλιστικά Ταμεία τον ΟΑΕΔ αλλά και για τον ΕΟΠΥΥ.
Συγκεκριμένα στο προσχέδιο του προυπολογισμού προβλέπεται ότι το σύνολο των εσόδων απόασφαλιστικές εισφορές αναμένεται να παρουσιάσει ελαφρά υστέρηση έναντι των προβλέψεων του ΜΠΔΣ 2015-2018, ωστόσο οι εισφορές προβλέπεται να είναι αυξημένες σε σχέση με τις εκτιμήσεις του 2014. Οι κύριοι λόγοι της εξέλιξης αυτής είναι οι προβλέψεις για τη βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών και οι συνεχιζόμενες δράσεις και πολιτικές του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας και την ενίσχυση της συμμόρφωσης των εργοδοτών και των ασφαλισμένων στις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους. Η λειτουργία του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της εισπραξιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών.
Στο σκέλος των δαπανών εκτιμάται υπέρβαση στη συνταξιοδοτική δαπάνη έναντι του στόχου, γεγονός που οφείλεται, κυρίως, στον αυξημένο αριθμό των νέων συνταξιούχων, στην αυξημένη μέση σύνταξη που λαμβάνουν οι νέοι συνταξιούχοι έναντι των παλαιών και στα αυξημένα ποσά για την καταβολή αναδρομικών μετά την οριστική έκδοση των συντάξεων.
Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, σχεδιάζει την προώθηση των απαραίτητων δράσεων και νέου νομοθετικού πλαισίου, καθώς επίσης και την υλοποίηση της εφαρμογής του αυτόματου συμψηφισμού της επιστροφής φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ με ασφαλιστικές οφειλές, προκειμένου να εισπραχθούν οι καθυστερημένες εισφορές και να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα των εισφορών των Ασφαλιστικών Ταμείων και ιδιαίτερα του ΟΑΕΕ και του ΟΓΑ.
Οι ασφαλιστικές εισφορές του ΟΑΕΔ εμφανίζονται αυξημένες σε σχέση με την πρόβλεψη του ΜΠΔΣ 2015-2018, γεγονός που οφείλεται στην ανακατανομή της απώλειας εσόδων, από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3,9%, μεταξύ του ΙΚΑ και του ΟΑΕΔ. Επίσης, τα έσοδα του ΟΑΕΔ αναμένεται να ενισχυθούν και από την αυξημένη, σε σχέση με το 2014, κρατική επιχορήγηση προκειμένου ο Οργανισμός να μπορέσει να υλοποιήσει τα νέα προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης και καταπολέμησης της ανεργίας που έχει σχεδιάσει.
Ο ΕΟΠΥΥ, σύμφωνα με το ν. 4238/2014, καθίσταται αγοραστής υπηρεσιών υγείας, προβαίνει πλέον στη θέσπιση και τον προσδιορισμό κανόνων και κριτηρίων για την αγορά υπηρεσιών υγείας, στη διαπραγμάτευση με τους αντισυμβαλλόμενους παρόχους υγείας για τις αμοιβές τους και την παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών υγείας. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται καλύτεροι όροι παροχής υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους του και ταυτόχρονα αξιοποιούνται αποδοτικότερα οι διαθέσιμοι πόροι του. Παράλληλα, με τον ίδιο Νόμο, συστήνεται το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ), το οποίο αναλαμβάνει πλέον την παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας. Κατά συνέπεια, η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ μειώνεται κατά το ποσό των λειτουργικών εξόδων του νεοσύστατου δικτύου που στο παρελθόν βάρυναν τις μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας του ΕΟΠΥΥ, ενώ αντίστοιχη μείωση παρουσιάζουν και οι δαπάνες του Οργανισμού. Επίσης, θα συνεχισθούν οι δράσεις του ΕΟΠΥΥ για τον έλεγχο και την εκκαθάριση των δαπανών τους, ενώ αναμένεται εντός του 2015 να ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου και εκκαθάρισης των τιμολογημένων απαιτήσεων των νοσοκομείων που πλέον υποβάλλονται προς τον Οργανισμό με ηλεκτρονικό τρόπο.
ΠΗΓΗ: http://www.dikaiologitika.gr
Συγκεκριμένα στο προσχέδιο του προυπολογισμού προβλέπεται ότι το σύνολο των εσόδων απόασφαλιστικές εισφορές αναμένεται να παρουσιάσει ελαφρά υστέρηση έναντι των προβλέψεων του ΜΠΔΣ 2015-2018, ωστόσο οι εισφορές προβλέπεται να είναι αυξημένες σε σχέση με τις εκτιμήσεις του 2014. Οι κύριοι λόγοι της εξέλιξης αυτής είναι οι προβλέψεις για τη βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών και οι συνεχιζόμενες δράσεις και πολιτικές του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας και την ενίσχυση της συμμόρφωσης των εργοδοτών και των ασφαλισμένων στις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους. Η λειτουργία του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της εισπραξιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών.
Στο σκέλος των δαπανών εκτιμάται υπέρβαση στη συνταξιοδοτική δαπάνη έναντι του στόχου, γεγονός που οφείλεται, κυρίως, στον αυξημένο αριθμό των νέων συνταξιούχων, στην αυξημένη μέση σύνταξη που λαμβάνουν οι νέοι συνταξιούχοι έναντι των παλαιών και στα αυξημένα ποσά για την καταβολή αναδρομικών μετά την οριστική έκδοση των συντάξεων.
Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, σχεδιάζει την προώθηση των απαραίτητων δράσεων και νέου νομοθετικού πλαισίου, καθώς επίσης και την υλοποίηση της εφαρμογής του αυτόματου συμψηφισμού της επιστροφής φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ με ασφαλιστικές οφειλές, προκειμένου να εισπραχθούν οι καθυστερημένες εισφορές και να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα των εισφορών των Ασφαλιστικών Ταμείων και ιδιαίτερα του ΟΑΕΕ και του ΟΓΑ.
Οι ασφαλιστικές εισφορές του ΟΑΕΔ εμφανίζονται αυξημένες σε σχέση με την πρόβλεψη του ΜΠΔΣ 2015-2018, γεγονός που οφείλεται στην ανακατανομή της απώλειας εσόδων, από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3,9%, μεταξύ του ΙΚΑ και του ΟΑΕΔ. Επίσης, τα έσοδα του ΟΑΕΔ αναμένεται να ενισχυθούν και από την αυξημένη, σε σχέση με το 2014, κρατική επιχορήγηση προκειμένου ο Οργανισμός να μπορέσει να υλοποιήσει τα νέα προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης και καταπολέμησης της ανεργίας που έχει σχεδιάσει.
Ο ΕΟΠΥΥ, σύμφωνα με το ν. 4238/2014, καθίσταται αγοραστής υπηρεσιών υγείας, προβαίνει πλέον στη θέσπιση και τον προσδιορισμό κανόνων και κριτηρίων για την αγορά υπηρεσιών υγείας, στη διαπραγμάτευση με τους αντισυμβαλλόμενους παρόχους υγείας για τις αμοιβές τους και την παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών υγείας. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται καλύτεροι όροι παροχής υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους του και ταυτόχρονα αξιοποιούνται αποδοτικότερα οι διαθέσιμοι πόροι του. Παράλληλα, με τον ίδιο Νόμο, συστήνεται το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (ΠΕΔΥ), το οποίο αναλαμβάνει πλέον την παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας. Κατά συνέπεια, η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ μειώνεται κατά το ποσό των λειτουργικών εξόδων του νεοσύστατου δικτύου που στο παρελθόν βάρυναν τις μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας του ΕΟΠΥΥ, ενώ αντίστοιχη μείωση παρουσιάζουν και οι δαπάνες του Οργανισμού. Επίσης, θα συνεχισθούν οι δράσεις του ΕΟΠΥΥ για τον έλεγχο και την εκκαθάριση των δαπανών τους, ενώ αναμένεται εντός του 2015 να ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου και εκκαθάρισης των τιμολογημένων απαιτήσεων των νοσοκομείων που πλέον υποβάλλονται προς τον Οργανισμό με ηλεκτρονικό τρόπο.
ΠΗΓΗ: http://www.dikaiologitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου